اخبار داغ

آشنایی با جادبه گردشگری استان اردبیل؛

قزل اوزن بارقه زندگی و امید شهرستان خلخال

قزل اوزن بارقه زندگی و امید شهرستان خلخال
قزل اوزن به عنوان یکی از رودخانه های پرآب جاری در شهرستان خلخال بارقه حیات و زندگی مردم شهرستان خلخال و خورش رستم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازازناو ، شهرستان خلخال دارای 9 رودحانه فصلی و 9 رودخانه دائمی است در این میان رودخانه قزل اوزن یکی از پرآب ترین رودخانه های شهرستان خلخال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ازناو,

این رودخانه معروف از ارتفاعات استان کردستان جاری و پس از عبور از استان آذربایجان شرقی به حوزه خلخال وارد شده و پس از گذر از شهرستان خلخال به طول 120 کیلومتر در حوزه این شهرستان وارد سفید رود  در نهایت به دریای خرز می ریزد.

,

این رودخانه هم اکنون پرآب ترین زمان خود را می گذراند و یکی از خطرناکترین رودخانه ها بوده که متاسفانه در سال های گذشته ده ها تن از هموطنان در این رودخانه غرق شده اند.

,

هر چند این رودخانه به علت داشتن گردآب ها و نقاط عمیق متعدد در طول مسیر مناسب شنا نیست ولی هموطنان باز در تعطیلات بی توجه به مسائل ایمنی به دنبال تفریح و شنا در این رودخانه هستند که انتظار می رود والدین و خانواده ها با اهمیت به زندگی خود و فرزندانشان از هر گونه شنا در این رودخانه خودداری نمایند.

,

سرعت حرکت آب در این رودخانه خیلی بالا بوده وجریان آب امکان حمل حتی خودرو  وسنگ ها با وزن بالا را را نیز با خود دارد.

,

به گزارش ازناو ، این رودخانه زیباست اما نباید به قیمت جان انسان ها تمام شود.

,

به گزارش ازناو ، مدیریت بحران شهرستان خلخال هر گونه استقرار در ایام تعطیلات در ساحل این رودخانه در مواقع طغیان آب را ممنوع اعلام کرده و چه خوب است که هموطنان با رعایت نکات ایمنی سلامتی خود و فرزندان خود تضمین نمایند.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه