اخبار داغ

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز:

حمایت از تولید ملی مقدمه ای برای بهبود وضعیت اشتغال و معیشت مردم است

حمایت از تولید ملی مقدمه ای برای بهبود وضعیت اشتغال و معیشت مردم است
حجت الاسلام لرستانی گفت:حمایت از تولید ملی مقدمه ای بر اشتغال زایی بهبود وضعیت معیشت مردم و همچنین اثرات مثبتی از جمله کاهش نرخ تورم و اقتصاد کشور خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی لرستانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز در گفت گو با  هیجار گفت: یکی از مهم ترین وظایف امت اسلامی این است که نیازمندی های خود را خود تأمین کند نه اینکه با وابستگی، چشم به تولیدات دیگران داشته باشند، به ویژه حکومت دینی و اسلامی باید به آن اندازه از رشد و پویایی برسد که دیگر هیچ نیازی به بیگانگان نداشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هیجار,

وی افزود: ایران اسلامی ما غنی تر از دیروز، سرمایه های فراوانی در اختیار دارد که باید در چرخه کار واقتصاد قرار گیرد.

,

نماینده ولی فقیه در سپاه الیگودرز ادامه داد: روی آوردن به کالاهای خارجی و فرار از بهره مندی از تولیدات داخلی، مضرات بی شماری به دنبال دارد که از جمله آنها می توان به زنگ زدگی تولیدات داخلی، بیکاری، وابستگی به خارج و هدر رفتن سرمایه های داخلی اشاره کرد.

,

لرستانی با اشاره به آیات  قرآن مجید  احادیث وبیان این مطلب که خداوند سرنوشت هیچ قومی و ملتی را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنان آنچه را در وجود خودشان است تغییر دهند، اظهار داشت: امام صادق (ع)در جمله نورانی خودمی فرماید: که محروم واقعی کسی است که هنر داشته باشد ولی از هنرش بهره نبرد و بخواهد از هنر دیگران استفاده کند و در روایتی دیگر می فرماید:کرامت زاییده بلندی همت است وهیچ شرافتی چون بلندی همت نیست.

,

وی اظهار داشت: باید باتلاش وکوشش سرمایه ملی را در چرخه کار قرار داد تا برکت آن افزون گردد و استعدادها شکوفا گردد و تولید کنندگان با دلگرمی به کار و تولید تن دهند.

,

لرستانی به رهنمود های مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری اشاره کرد و گفت: خرید و حمایت از تولیدات و محصولات ساخت داخل کشور در ابعاد بین المللی، ملی و محلی می تواند آثار مثبت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، مزایای اقتصادی ناشی از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی حفظ مشاغل موجود دربخش های تولیدی حفظ وضع موجود اشتغال درکشورو گسترش وایجاد مشاغل جدید به واسطه فراهم شدن تقاضای جدید برای محصولات موجود وخدمات جدید و کاهش نرخ بیکاری باشد.

,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز افزود: حمایت از تولید ملی بستری برای فعال شدن چرخه های تولید مستقیم وغیر مستقیم در جامعه وجلوگیری از انتقال سرمایه ها به خارج از کشور بواسطه فراهم شدن زمینه های بکارگیری سرمایه ها در فرآیند تولیدات داخلی و افزایش درآمدهای مردم وانگیزه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری های مطمئن و مقابله با تحریم های اقتصادی کشورهای دیگر باشد.

,

لرستانی ادامه داد: حمایت از تولید ملی مهم ترین گام در افزایش توان اقتصادی و بالارفتن قدرت چانه زنی در معاملات بین المللی وگسترش و تقویت همبستگی های فرهنگی و اجتماعی داخل کشور بواسطه مصرف محصولات ملی و محلی  وافزایش اعتماد به نفس و تقویت باورهای فرهنگی و اجتماعی و کاهش آثار تحریم های جهانی در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، روحی و روانی جامعه باشد.

,

 وی  بیان کرد: حمایت از تولید ملی همچنین تقویت باورهای اسلامی، ایرانی و ملی و کاهش وابستگی های فرهنگی و اجتماعی به بیگانه و احساس همزاد پنداری از طریق مصرف کالاهای ایرانی در بین مردم  ونهادینه کردن استقلال فرهنگی و اجتماعی به واسطه استقلال تولیدی و اقتصادی واحساس هویت وغرور ملی رامی تواند بدنبال داشته باشد.

,

نماینده ولی فقیه در بسیج ناحیه الیگودرز خاطرنشان کرد: خرید کالاهای خارجی و قاچاق باعث لطمه زدن به صنعت و اقتصاد داخلی  می شود وعدم حمایت از کالای داخلی منجر به نابودی اقتصاد کشور می شود.

,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز، بیان کرد: تولید ملی مقدمه ای خواهد بود بر اشتغال زایی ، کارآفرینی ، افزایش بهره وری در تمامی عرصه ها و همچنین باعث بهبود وضعیت اجتماعی، زندگی مردم و و همچنین کاهش نرخ تورم و اثرات مثبت در اقتصاد که منجر به رشد و ترقی کشورمان خواهد شد.

,

وی  به سخنان  مقام معظم رهبری در حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و بیان نمود: بخش مهمی از جهاد اقتصادی مسئله‏ ى تولید ملی است که اگر ملت با همت، عزم و آگاهی و با همراهی و برنامه ریزی درست مسئولان بتواند مشکل تولید داخلی را حل کند بدون تردید بر چالشهایی که دشمن ایجاد می کند غلبه خواهد کرد. تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی باعث استقلال وسربلندی کشور عزیزمان می شود.

,

لرستانی یاد آور شد: ضرورت حمایت ملت ایران از چرخه های تولیدی و کالای ایرانی راه حل اساسی برحرکت و جهش اقتصاد کشور است.

,

وی خاطرنشان کرد: با فرهنگ سازی جهت خرید کالای ایرانی می توان حمایت از کار و سرمایه ایرانی را تحقق بخشید و سپس شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه