اخبار داغ

حمیدرضا ترقی:

«حمایت از کالای ایرانی» مهم‌ترین عامل مقابله با تحریم‌ها است

«حمایت از کالای ایرانی» مهم‌ترین عامل مقابله با تحریم‌ها است
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: تنها راه رونق اقتصادی و مهم‌ترین عامل مقابله با تحریم‌های دشمن، حمایت از کالای ایرانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ترقی در گفتگو با ندای چناران اظهار داشت: شعاری که مقام معظم رهبری برای امسال تعیین کردند، تنها راه رونق اقتصادی در کشور و مهم‌ترین عامل برای مقابله با تحریم‌های دشمن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای چناران,

 

,

 خروج از رکود و مقاوم‌سازی اقتصاد با حمایت از کالای ایرانی

,  خروج از رکود و مقاوم‌سازی اقتصاد با حمایت از کالای ایرانی,

 

,  ,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تأکید کرد: ملت و دولت باید دست‌به‌دست هم بدهند و با حمایت از کالای تولیدی ایرانی، زمینه مقاوم‌سازی اقتصاد کشور را فراهم کنند تا هم مشکلات بیکاری در کشور حل شود و هم بتوانیم از رکود اقتصادی خارج شویم.

,

 

,

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: با حمایت از کالای ایرانی، تلاش‌های دشمن برای فشار اقتصادی بر کشور بی‌اثر می‌شود بنابراین در راستای حمایت از کالای ایرانی، مهم‌ترین وظیفه دولت این است که با ارائه لایحه مربوطه، زمینه تشویق تولید داخلی و کارآفرینی را در ابعاد مختلف فراهم کند و موانع تولید و بروکراسی دیوان‌سالاری در بخش‌های مختلف را برطرف کند.

,

 

,

لزوم افزایش تعرفه واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند

, لزوم افزایش تعرفه واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند,

 

,

وی تصریح کرد: دولت باید عوامل اصلی که مانع رشد تولید است را برطرف کند و با افزایش تعرفه کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، جلوی واردات آن‌ها را بگیرد.

,

 

,

خودداری از پیوستن به تجارت جهانی تا رقابت‌پذیر شدن تولیدات ملی

, خودداری از پیوستن به تجارت جهانی تا رقابت‌پذیر شدن تولیدات ملی,

 

,  ,

ترقی همچنین تأکید کرد: دولت باید مبارزه جدی را با قاچاق کالا آغاز کند، به‌گونه‌ای که قاچاق کالا در کشور به حداقل ممکن برسد و برای حمایت از تولید، با اصلاح قوانین، هزینه تمام‌شده کالا تولیدی داخل کشور را کاهش دهد و از پیوستن به تجارت جهانی تا زمانی که بتوانند کالای داخلی را به حد قابل‌رقابت با کالاهای خارجی برساند، پرهیز کند.

,

 

,

از صندوق ضمانت صادرات حمایت شود/ ضرورت بسیج عمومی وزارتخانه‌ها جهت یافتن بازار فروش محصولات ملی

, از صندوق ضمانت صادرات حمایت شود/ ضرورت بسیج عمومی وزارتخانه‌ها جهت یافتن بازار فروش محصولات ملی,

 

,  ,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر نیازمند این هستیم که صندوق ضمانت صادرات تقویت شود و دولت در جهت بازاریابی کالاهای تولید داخل تلاش کند.

,

 

,

وی افزود: برای پیدا کردن بازارهای فروش محصولات در کشورهای مختلف به‌ویژه همسایگان، باید یک بسیج عمومی در دولت، مسئولین و وزارتخانه‌ها صورت بگیرد.

,

 

,

افزایش غیرت ملی در خرید کالای داخلی

, افزایش غیرت ملی در خرید کالای داخلی,

 

,  ,

وی ادامه داد: در بعد مردم نیز به نظر می‌رسد که افزایش غیرت ملی نسبت به کالای داخلی و ایجاد تعصب در مردم جهت استفاده از کالای ایرانی از مهم‌ترین وظایفی است که باید انجام شود.

,

 

,

این کارشناس سیاسی بیان کرد: یقیناً اگر مردم این تعصب را در خودشان تقویت کنند و رسانه‌های همگانی جهت فرهنگ‌سازی مصرف کالای ایرانی، گام‌های لازم و مناسب را بردارند و همچنین برای تبلیغ کالاهای خارجی در رسانه‌های عمومی محدودیت‌هایی ایجاد شود، این فرهنگ‌سازی در جامعه می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی بر نوع مصرف و سبک زندگی مردم داشته باشد و آن‌ها را از مصرف کالاهای خارجی دور کنند.

,

 

,

نقش تولیدکنندگان در چرخه حمایت از کالای داخلی

, نقش تولیدکنندگان در چرخه حمایت از کالای داخلی,

 

,

 وی اظهار کرد: در بُعد دیگر، وظیفه تولیدکنندگان نیز قابل‌تأمل و توجه است. تولیدکنندگان اگر به کیفیت تولیدات خودشان نیفزایند و قیمت تمام‌شده کالاهایشان را کاهش ندهند و تولیداتشان را متناسب با نیاز، خواسته و ذائقه مردم، بازسازی و متناسب نکنند، این چرخه به‌طور کامل محقق نخواهد شد.

,


سه عامل تحقق شعار سال؛

,
, سه عامل تحقق شعار سال؛,

 

,  ,

 عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: بنابراین حمایت دولت، ارتقاء فرهنگ مصرف کالای ایرانی در مردم و بالا بردن کیفیت تولیدات، سه عاملی است که می‌توانند شعار سال مقام معظم رهبری را تحقق ببخشد.

,

 

,

ترقی ادامه داد: در صورت تحقق این مسئله قطعاً بیکاری در کشورمان کاهش میابد، از رکود خارج خواهیم شد، در بازار کسب‌وکار رونق ایجاد می‌شود و مردم درآمدهای مالیاتی بیشترین به دولت خواهند داد و دولت تکیه‌اش به درآمدهای غیرنفتی افزایش پیدا می‌کند.

,

 

,

تحقق شعار سال زمینه‌ساز افزایش صادرات است

, تحقق شعار سال زمینه‌ساز افزایش صادرات است,

 

,

 وی افزود: به‌طورقطع، با تحقق شعار سال، آسیب‌های اجتماعی کاهش جدی پیدا می‌کند و زمینه خلاقیت، ابتکار و رقابت در جهت تولید کالا و متناسب‌سازی محصولات و تولیدات داخلی با توجه به نیاز مردم و جامعه فراهم می‌شود و با بروز خلاقیت در تولیدکنندگان، بازار مصرف مناسبی هم در داخل کشور و هم در منطقه ایجاد خواهد شد که موجب افزایش صادرات و گرفتن بازارهای مصرف کشورهای همسایه و حتی کشورهای دور را می‌توانیم به‌خوبی فراهم کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه