اخبار داغ

جانشین فرمانده نیروی انتظامی:

جاده‌ها هر ۵۸ دقیقه یک کشته می‌گیرند/ ضرورت کاهش تصادفات نوروزی

جاده‌ها هر ۵۸ دقیقه یک کشته می‌گیرند/ ضرورت کاهش تصادفات نوروزی
سمنان - جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه به دنبال کاهش آمار تصادفات نوروزی هستیم، گفت: در هر ۵۸ دقیقه یک نفر بر اثر تصادف در محورهای مواصلاتی کشور فوت می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسکندر مومنی صبح سه‌شنبه در حاشیه بازدید از پاسگاه پلیس‌راه محور سمنان-دامغان در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه از کاهش طرح ترافیکی پلیس به نسبت سال قبل با کاهش تلفات تصادفات رانندگی مواجه هستیم، ابراز داشت: در هر ۵۸ دقیقه یک نفر بر اثر تصادف در محورهای کشور فوت می کند و باید تلاش کنیم تا این عدد به حداقل کاهش یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی بابیان اینکه ۸۵ درصد عامل تصادف فوتی در جاده‌های کشور خستگی و خواب‌آلودگی، عدم توجه به جلو، سرعت و سبقت غیر مجاز است، افزود: در این میان حدود ۴۵ درصد تصادفات مربوط به خستگی و خواب‌آلودگی است که در استان هایی مانند سمنان و اصفهان به دلیل کویری بودن این عدد افزایش پیدا می کند.

,

جانشین فرمانده نیروی انتظامی بابیان اینکه معتقدیم حتی یک کشته نیز در محورهای مواصلاتی زیاد است و باید آمارها کاهش پیدا کند، ابراز داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته تصادفات ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی بیش از ۷۰ درصد رسید که دلیل عمده آن رانندگی در سفرهای طولانی است و این مهم می‌طلبد تا رانندگان استراحت یک ربع را بعد از هر دو ساعت در برنامه های خود لحاظ کنند.

,

مومنی بابیان اینکه در تلاشیم تا روند کاهشی تصادفات در دور دوم سفرهای نوروزی نیز استمرار  پیدا کند، تصریح کرد: ورودی و خروجی شهرها پر حجم و پر تردد است به عبارتی در اوج سفرهای نوروزی هستیم که با رعایت قانون و پرهیز از شتاب و عجله، عدم رانندگی با خستگی و خواب‌آلودگی می‌تواند سفری ایمن در انتظار همه مردم باشد.

,

وی بابیان اینکه چهارم و پنجم فروردین پر تصادف‌ترین سفرهای نوروزی بودند، افزود: طی نوروز ۹۷ استان هایی نظیر مازندران، گیلان، قم، فارس و خراسان رضوی پرترددترین و فارس، اصفهان، کرمان و خراسان رضوی پر تصادف‌ترین محورهای کشور را به خود اختصاص دادند.

,

منبع:مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه