اخبار داغ

امام جمعه اهل آستارای جعفرآباد مغان :

طرح تکراری الحاق آستارا به اردبیل، شوی سیاسی برخی نمایندگان است /"حیران" متعلق به ایران است

طرح تکراری الحاق آستارا به اردبیل، شوی سیاسی برخی نمایندگان است /"حیران" متعلق به ایران است
امام جمعه اهل آستارای جعفرآباد مغان : گفت: طرح تکراری الحاق آستارا به اردبیل، تنها یک شوی سیاسی توسط برخی نمایندگان مجلس است و لذا حیران، متعلق به همه ایران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح مغان، در خروجی برخی سایت ها از زبان صدیف بدری نماینده مردم اردبیل و عضو هیات رئیسه و سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درج شده است که در شرایط فعلی نمایندگان مردم اردبیل پیگیر توسعه هر چه بیشتر منطقه از طرق قانونی هستند و یکی از این موارد، الحاق آستارا به اردبیل آست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح مغان,

با توجه به مباحث پیش آمده در خصوص گردنه زیبای حیران بر آن شدیم تا در این زمینه گفت وگویی با حجت الاسلام و المسلمین باقری امام جمعه جعفرآباد که خود اهل آستارا هستند انجام دهیم و هم چنین نظر وی را به عنوان فردی که متولد آستارا بوده و در اردبیل مسئولیت دارد جویا شویم.

,

به نظر شما گردنه حیران متعلق به آستارا است یا اردبیل ؟

, به نظر شما گردنه حیران متعلق به آستارا است یا اردبیل ؟,

گردنه زیبای حیران متعلق به ایران است، زمانی در تقسیمات کشوری هم آستارا و هم اردبیل جزو آذربایجان حساب می شد ولی حالا در تقسیمات کشور آستارا و اردبیل از هم جدا هستند و حیران جزو آستارا است. ولی حیران چه جزو آستارا باشد چه جزو اردبیل، همه مردم ایران بخصوص اهالی خوب آستارا و اردبیل از زیبایی ها و طبیعت آن استفاده می کنند.

,

چندین سال است که نمایندگان مجلس دو شهر بحث هایی را در خصوص گردنه زیبای حیران یا الحاق آستارا به اردبیل مطرح می کنند که کش و قوسهای فراوانی را ایجاد می کند، نظر شما در این باره چیست؟

, چندین سال است که نمایندگان مجلس دو شهر بحث هایی را در خصوص گردنه زیبای حیران یا الحاق آستارا به اردبیل مطرح می کنند که کش و قوسهای فراوانی را ایجاد می کند، نظر شما در این باره چیست؟,

به نظر بنده ایجاد اینگونه مباحث فقط شوی سیاسی است و هیچ فایده ای به حال گردنه حیران، اردبیل و آستارا ندارد و نخواهد داشت. مردم دو شهر و دو استان سالهاست با صمیمیت و حتی ارتباطات نسبی و سببی با هم در رفت و آمد هستند، اهالی محترم اردبیل از طبیعت و بازار آستارا استفاده می کنند و اهالی محترم آستارا هم از امکانات پزشکی، صنعتی،تجاری و گردشگردی اردبیل بدون هیچ مشکلی استفاده می کنند.

,

بعلاوه مدیران و مسئولینی از هر دو شهر در شهر یا استان همجوار مشغول خدمت هستند و محل خدمت خود را مثل وطن و شهر خود میدانند.

,

خود بنده چهار سال است با افتخار در استان اردبیل مشغول خدمت هستم و همیشه مردم استان من را مورد محبت خود قرار داده اند.

,

مردم محترم آستارا و اردبیل هوشیار هستند و درگیر چنین بازی های سیاسی نمی شوند .

,

توصیه شما به نمایندگان یا کسانی که به این مباحث دامن می زنند چیست؟

, توصیه شما به نمایندگان یا کسانی که به این مباحث دامن می زنند چیست؟,

بنده از دوستان محترم نماینده و چهره های فعال و تأثیرگذار سیاسی و اجتماعی استدعا دارم به جای مطرح کردن این مباحث اختلاف برانگیز به فکر حفظ منابع طبیعی و جلوه های زیبای گردنه حیران و جاده زیبای آستارا- اردبیل باشند.

,

آیا تا به حال توجه کرده اند که هر چه زیبایی در این منطقه به چشم میخورد متعلق به کشور آذربایجان است?

,

آیا تا بحال فکر کرده اند چرا در منطقه ونه بین نوار مرزی آذربایجان مملو از درخت و جنگل است ولی در نوار مرزی ایران اثری از جنگل نیست؟.

,

آیا تا بحال فکر کرده اند چگونه به نام  معدن کوه را بلعیده اند و چهره زشتی بر طبیعت این منطقه کشیده اند؟.

,

مسأله حیران مناقشه جزایر سه گانه با امارات متحده عربی نیست که این همه برای انتقال آن به آستارا یا اردبیل کری خوانی کنند، حیران خاک پاک جمهوری اسلامی ایران است، حیران را با اتحاد و همدلی آباد کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه