اخبار داغ

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

حمایت از کالای ایرانی کلید رشد اقتصادی پایدار است

حمایت از کالای ایرانی کلید رشد اقتصادی پایدار است
عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تولید کننده ایرانی زمانی به سمت تولید می رود که در خارج از کارگاه خود بازار داشته باشد و بتواند محصول تولید خود را بفروشد، بنابراین راه دیگری برای رسیدن به این مهم وجود نخواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمود عیسوی در گفتگو با صبح توس؛ ضمن اشاره به اهمیت شعار سال و تحقق آن توسط مردم و دولت و نخبگان، اظهار کرد: نقش مردم به عنوان مصرف کننده در تحقق اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال این است که به سمت خرید کالای ایرانی بروند و با خرید اجناس با کیفیت ایرانی به تحقق این مهم بپردازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی افزود: مردم در این زمینه یک نقش دیگری نیز دارند که نقش تولید کننده می باشد که باید به سمت بهبود کیفیت و استانداردهای اجناس داخلی حرکت بکنند و اجناسی را تولید کنند که همه مردم با اطمینان آن را تهیه کنند.

,

 

,

عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به نقش دولت در خصوص تحقق شعارسال که سبب تحقق اقتصاد مقاومتی می شود، گفت: دولت در این زمینه نقش مهم، کلان و تاثیر گذاری دارد و باید با اجرای نقش کلان خود در جهت تحقق اهداف مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال حرکت کند.

,

 

,

وی ادامه داد: از جمله این وظایف سیاست گذاری و حرکت منابع داخلی به سمت تولید کالاهای ایرانی است و موانعی که بر سر راه تولید کنندگان است چه از نظر موانع اقتصادی و چه از نظر موانع دیگری که در مقابل آن ها است را رفع کند.

,

 

,

عیسوی با تاکید بر اینکه تامین مالی تولید اجناس داخلی یکی از مهمترین دغدغه های تولید کنندگان اجناس داخلی است، بیان کرد: دولت باید بانک ها را به سمت سرمایه گذاری های کلان در این بخش سوق دهد و منابع موجود را به این سمت هدایت کند؛ اگر مجموعه ای از اتفاقات و وظایف مردم و دولت محقق شود می توانیم شاهد رشد اقتصادی باشیم.

,

 

,

وی حمایت از کالای ایرانی را کلید رشد اقتصادی پایدار خواند و تاکید کرد: تولید کننده ایرانی زمانی به سمت تولید می رود که در خارج از کارگاه خود بازار داشته باشد و بتواند محصول تولید خود را بفروشد، بنابراین راه دیگری برای رسیدن به این مهم وجود نخواهد داشت.

,

 

,

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید فرهنگ غیرت و تعصب به خرید کالای ایرانی همانطور که مقام معظم رهبری در ابتدای سال فرمودند در مردم نهادینه بشود، گفت: تمام مردم عزیزمان باید نسبت به خرید کالای ایرانی تعصب نشان بدهند و این وظیفه نخبگان است تا این فرهنگ را ابتدا خودشان رعایت کنند و سپس به سایر مردم بیاموزند.

,

 

,

وی تصریح کرد: راه برون رفت از مشکلات اقتصادی حمایت از کالای ایرانی و همدلی مردم و دولت در این زمینه است تا بتوانند در جهت رفع مشکلات اقتصادی برآییم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه