اخبار داغ

مسافران نوروزی در گفتگو مطرح کردند؛

اماکن دیدنی و گردشگری قم برای مسافران ناشناخته است/کمبود محل اسکان عمومی در هسته ای مرکزی شهر

اماکن دیدنی و گردشگری قم برای مسافران ناشناخته است/کمبود محل اسکان عمومی در هسته ای مرکزی شهر
در حالی که شهر قم به عنوان دومین شهر مذهبی کشور از جاذبه های گردشگری فراوانی برخوردار است،متاسفانه عدم شناخت کامل مسافران از این اماکن و نبود محل مناسب اسکان در هسته ای مرکزی شهر عامل کاهش حضور مسافر در قم می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، قم  یکی از استان های کوچک می باشد که از شهرهای زیارتی و مذهبی مهم ایران محسوب می شود و یکی از قطب های بزرگ توسعه توریسم مذهبی کشور به شمار می آید. این استان در گذشته به دلیل قرار گرفتن در مسیر راه ابریشم دارای اهمیت ارتباطی فراوانی بوده است و امروز هم در شاهراه مواصلاتی و حمل و نقل ایران و رابط بین استان ها قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، , پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,

از طرفی هم وجود اماکن مذهبی حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در این استان بر اهمیت آن بیش از پیش افزوده است و همین موضوع باعث شده است که مورد توجه مسافران از نقاط مختلف ایران و حتی کشورهای مسلمان دیگر قرار بگیرد که در همین راستا می توان به 20میلیون مسافری که سالانه به قم سفر می کنند، اشاره کرد.

,

این در حالی است که استان قم دارای ظرفیت‌های خوب در بخش گردشگری است که می‌تواند مقصدی برای بازدیدکنندگان باشد که می توانیم به دریاچه حوض سلطان، کویر قم، کوه نمک و کاروانسری دیرگچین که مادر کاروانسراهای کشور نام دارد و دیگر اماکن تاریخی این شهر اشاره کرد از همین رو با تنی چند از زائران و مسافرانی که به قم سفر کرده اند گفتگوی کوتاهی را انجام دادیم .

,

علی اکبر خان احمدی یکی از زائران حرم کریمه اهلبیت(ع) می باشد که در یکی از بوستان های داخل شهر حضور دارد و عدم شناخت کامل خود از شهر قم را بر روی این موضوعات تاثیر گذار می داند و در این خصوص می گوید: در تمام سفرهای خود به قم فقط به زیارت حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران مشرف شده ام.

,

وی ادامه داد: دوستدارم بیشتر در این شهر بمانم با توجه به اینکه قم نسبت به سال قبل پیشرفت و تفاوت های مثبت بسیاری پیدا کرده است اما بازهم به نوعی در معرفی اماکن مذهبی دیگر ضعیف می باشد.

,

معصومه چراغی یکی دیگر از زائران و  مسافرانی می باشد که به قم سفر کرده است و به گفته او چند ساعتی است که به قم رسیده است و در بوستان امام رضا(ع) اسکان دارد و رضایت خود از این چند ساعت را اعلام می کند.

,

وی افزود: در شهر های دیگر به سختی می توانیم جایی برای شارژ گوشی پیدا کنیم اما در قم به راحتی این امکان فراهم می باشد.

,

چراغی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم امسال بجز حرم مطهر و مسجد جمکران به دیگر امکان مذهبی که در قم می باشد مشرف شویم.

,

همچنین مصطفی صفری یکی دیگر از مسافران می باشد که بارها به قم سفر کرده است و از ویژگی های قم می گوید: در قم می توان در زمان کمتر از یک ساعت تغییر دمای بیش از 20 درجه را احساس کرد.

,

وی خاطرنشان کرد: استان قم دارای مکان های گردشگری بسیاری است که من در هر سفر به قم به یکی از این مکان ها می روم اما به دلیل نبود مکان مناسب برای اسکان مجبور می شوم به شهر را ترک کنم.

,

اما حسن یوسفی یکی دیگر از مسافران می باشد که می گوید: سال اولی است که به این استان برای زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران سفر می کنم اما دوست دارم اماکن تاریخی و یا مذهبی دیگر استان را نیز ببینم ولی هیچ اطلاع خاصی از این اماکن ندارم.

,

همچنین در ادامه خانم شاملو با اشاره به تغییرات در قم، عنوان داشت: قم نسبت به سال های قبل از نظر ظاهری بسیار تغییر کرده است و این اولین مسئله ای بود که نظرم را جلب کرد.

,

وی ابراز داشت: قم هم همانند شهر مشهد دارای اماکن مذهبی و تاریخی بیشماری می باشد اما نبود برنامه ریزی برای معرفی آن به گردشگران و مسافران مانع از این می شود که از این اماکن بازدیدی صورت بگیرد و امیدوارم امسال بتوانم بجز حرم به مکان های دیگر هم بروم.

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه