اخبار داغ

اولین رای امام خمینی در قم به صندوق انداخته شد+عکس

اولین رای امام خمینی در قم به صندوق انداخته شد+عکس
تصور عامه این است که امام خمینی اولین رای خود را در جماران به صندوق انداخته است به همین منظور برای مطلع شدن مردم لحظه به صندوق انداختن رای توسط حضرت امام بر روی دیوار مسجد چهارمردان قم نقاشی شده تا مردم از این مسئله مطلع شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  انقلاب نیوز، هرگاه نامی از انقلاب و مبارزات انقلابی به میان می آید نام قم و حرکت های مردم قم در صدر و پیشگام است به طوری که جدای کردن نام قم از پیروزی انقلاب اسلامی ایران امکان پذیر نیست و هویت انقلاب بدون نام قم از بین می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,

روشنگری نقش اصلی قم بود مبارزان انقلابی قم نقش زیادی در روشنگری دیگر شهرهای کشور داشتند می توان گفت  کانون تغذیه فکری کشور قم و حوزه علمیه قم بود، مردم انقلابی قم تا جایی علم بصیرت داشتند که حتی روستاهای کوچک اطراف قم از برخی شهرها هم آگاه‌تر به مسائل روز بودند و علاوه بر روشنگری در روستاها به دلیل مجاورت با قم برای پیگیری مبارزات به قم می‌آمدند تا از غافله مبارزان علیه رژیم جا نمانند

,

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال ۱۳۵۷، به دعوت امام خمینی همه‌پرسی حکومت جمهوری اسلامی ایران در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ در سراسر ایران برگزار شد و ۹۸٫۲ واجدین شرکت در همه‌پرسی با دادن رای «آری»، با برقراری حکومت جمهوری اسلامی موافقت کردند.

,

خیابان چهار مردان قم خیابانی از خیابان‌های اصلی قم است که نام رسمی آن خیابان انقلاب است ولی مردم قم آن را به نام خیابان چهار مردان (چارمندون، در لهجه محلی) می‌شناسند. این خیابان از نزدیکی بارگاه فاطمه معصومه (س)، روبروی قبرستان شیخان آغاز شده و به گلزار شهدای قم و امامزاده علی بن جعفر ختم می‌گردد. این خیابان که از خیابان‌های قدیمی قم است حدود ۲ کیلومتر طول دارد.

,

علت اهمیت خیابان چهارمردان ارتباط آن با انقلاب اسلامی است. این خیابان خاستگاه و قلب انقلاب در دوران مبارزه بود. این امر در نامی که شهرداری قم به این خیابان نهاده‌است (خیابان انقلاب) نیز مشهود است.

,

چه بسیار درگیری‌هایی که در این خیابان رخ داد و چه بسیار خون‌هایی که در آن به زمین ریخته شد. هم اکنون نیز چهارمردان مرکز اصلی برگزاری مراسم‌های سیاسی و مذهبی در قم است.

,

به جهت اهمیت مسجد چهارمردان از حیث مبارزات انقلابی و حضور امام خمینی(ره) برای نخستین رای گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی، بر دیواره های بیرونی مسجد، تندیس این واقعه منحصر به فرد نقاشی شده است.

,

با این وجود کمتر کسی از این مسئله مطلع است و تصور عامه این است که امام خمینی اولین رای خود را در جماران به صندوق انداخته است به همین منظور برای مطلع شدن مردم لحظه به صندوق انداختن رای توسط حضرت امام بر روی دیوار مسجد چهارمردان قم نقاشی شده تا مردم از این مسئله مطلع شوند.

,

 

,
 
,
, ,
 
,
, ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه