اخبار داغ

وقتی طعم نوروز با سوغاتی های البرز 50 هزار ساله شیرین می شود/ گردشگری، اصلی ‌ترین پتانسیل‌ کوچک ترین استان کشور

وقتی طعم نوروز با سوغاتی های البرز 50 هزار ساله شیرین می شود/ گردشگری، اصلی ‌ترین پتانسیل‌ کوچک ترین استان کشور
استان البرز از دوران پیش از تاریخ و باستان سرزمینی پرجاذبه و مرکز آب و آبادانی بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتر یک; البرز جدیدترین استان ایران است که پیش از این شهرهای تشکیل دهنده استان البرز به نام غرب استان تهران مشهور بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتر یک;,

نام این استان از رشته کوه های البرز گرفته شده که بخش مهمی از آن از شمال این استان می گذرد. کرج مرکز استان البرز در 20 کیلومتری شمال غربی شهر تهران قرار دارد.

,

کرج از شهرهای بزرگ و پر جمعیت ایران است که پس شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و تبریز به عنوان پنجمین شهر پر جمعیت ایران محسوب می شود.

,

البرز

, البرز,

کرج پش از تهران پر جمعیت ترین شهر مهاجرپذیر ایران است و با توجه به جوان بودن آن نسبت به سایر شهرهای بزرگ ایران به عنوان یکی از کلان شهرهای جدید کشور به شمار می آید.

,

مرکز استان البرز شهر کرج است و شهرهای مهم این استان عبارتند از کرج، هشتگرد، طالقان، نظرآباد و ساوجبلاغ و این استان از دوران پیش از تاریخ و باستان نیز سرزمینی پرجاذبه و مرکز آب و آبادانی بوده است.

,

استعدادهای طبیعی و منابع آّبی فراوان سلسله جبال البرز، خاک حاصلخیز دامنه های البرز و دشت منتهی به آن برای اجتماعات بشری مناسب بوده و دلیل آن آثار باستانی ارزشمندی است که در گوشه و کنار این جلگه وسیع و حاشیه راه های ارتباطی کهن قابل مشاهده است.

,

البرز

, البرز,

با خبری که از اواخر اسفند ماه سال 96 انتشار پیدا کرد از 9 هزار سال قدمت به 50 هزار سال قدمت رسید، آن هم با کشف چندین غار متعلق به دوران پارینه سنگی و میانه. استان البرز دارای پتانسیل های بسیاری در گردشگری می باشد و چه آثار باستانی، تاریخی، طبیعی، تفریحی و زیارتی.

,

در ایام نوروز و در شهرستان کرج می توانید از کاروانسرای شاه عباسی کرج، کاخ سلیمانیه، کاخ شمس، موزه جانورشناسی، موزه و کلکسیون مارها و عقرب ها، موزه خصوصی تمبر سیدخندان، پل دختر، پل سنگی و قلعه صمصام، پارک جنگلی چمران، پارک جنگلی جهان نما، تفرجگاه باغستان، تفرجگاه کوهستانی روستای باستانی آتشگاه، امامزاده پیرپیران، امامزاده طاهر(ع)، امامزاده محمد (ع) و ... دیدن نمایید.

,

البرز

, البرز,

اما از سوغات و خوردنی های خوشمزه استان البرز نمی توان گذشت و در برغان بستنی سنتی، انواع تنقلات، لواشک محلی در جاده کرج، آش دوغ نزدیک تونل کندوان و غذاهای رستوران های رودخانه کرج، محصولات لبنی دهاتی، در کرج شیرینی یا همان کلوچه محلی توتک، در ساوجبلاغ توتک، بانی نان، سه جق، توت، گردوی ولیان، در طالقان نان های محلی و فتیر و لبنیات و پنیرکوره ای فراموش نشود.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه