اخبار داغ

دکتر قطب‌الدین صادقی نماینده استاندار کردستان در نظارت بر ساخت سریال سنجرخان شد

دکتر قطب‌الدین صادقی نماینده استاندار کردستان در نظارت بر ساخت سریال سنجرخان شد
استاندار کردستان طی حکمی دکتر قطب‌الدین صادقی را به عنوان نماینده و مشاور خود در نظارت بر سریال تلویزیونی «سنجرخان» منصوب کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، بهمن مرادنیا استاندار کردستان طی حکمی دکتر قطب‌الدین صادقی را به عوان نماینده و مشاور خود در نظارت بر پروژه تلویزیونی سنجرخان معرفی نمود. در این نامه آمده است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,


هنرمند گرانمایه و ارجمند جناب آقای دکتر قطب‌الدین صادقی

سلام علیکم
همان گونه که مستحضرید پروژه ساخت سریال تلویزیونی سنجرخان به دست توانمند آقای سیدضیاءالدین دُری، یکی از حرفه‌ای‌ترین و برجسته‌ترین تهیه‌کنندگان و کارگردانان تلویزیونی ایران سپرده شده است که سریال‌های تاریخی و فاخر ایشان مانند کیف انگلیسی و کلاه پهلوی مورد اقبال مردم قرار گرفت.
از آنجا که شخصیت سنجرخان به عنوان یکی از سرداران ملی ایران و از چهره‌های مهم تاریخ مبارزات ضداستعماری در منطقه کردستان بسیار مورد احترام مردم بوده، هنوز زوایای بسیاری از شخصیت‌ ایشان  مغفول مانده و درباره قیام ضد استعماری سنجر خان تبلیغ شایسته‌ای در این حجم نشده است. ضمن این که  ارتباط موضوع با تاریخ و وقایع استان کردستان، نوعی حساسیت ویژه را دارد.
لذا از حضرتعالی به عنوان یکی از مفاخر کردستان و ایران و با توجه به اشراف و تخصص‌ در حوزه سینما، تئاتر و تلویزیون و نیز مسائل تاریخی و اسطوره‌شناسی، دعوت می‌شود به عنوان نماینده  و مشاور اینجانب بر مسائل محتوایی این سریال با نگاه زیر مشاوره و نظارت دقیق داشته باشید:
۱- تطبیق فیلم‌نامه و روایت سریال با اسناد و وقایع تاریخی.
۲- نمایش چهره‌ای فاخر و در شأن و جایگاه تاریخی سنجرخان و مردم کردستان.
۳- مراقبت و پرهیز از هر گونه نکات و مسائل حساسیت‌زا که مرتبط با مسائل قومی در کردستان و یا خدشه به چهره‌های مورد احترام و باورهای خاص مردم کردستان است.
۴- نظارت بر دیگر نکات مختلف سریال از قبیل لهجه و پوشش و لباس و صحنه‌آرایی تا فرهنگ و آداب و رسوم خاص و مطابقت با واقعیت‌های موجود کردستان و راهنمایی و مشاوره به کارگردان محترم در این خصوص.

با آرزوی توفیق برای جنابعالی، امیدوارم با نظارت و دقت نظر شما و جناب دُری، شاهد اثری فاخر و تاریخی و مورد استقبال و رضایت مردم کردستان و ایران باشیم و بتوانیم نام و جایگاه این شخصیت ارزشمند تاریخ کردستان را به عنوان یکی از سرداران ملی ایران، بهتر و بیشتر به ملت شریف ایران بشناسانیم.

بهمن مرادنیا
استاندار کردستان

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه