اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

بروکراسی اداری و قاچاق، 2 مانع بزرگ تولید در کشور/ تولید ملی بدون بازاریابی محکوم به شکست است

بروکراسی اداری و قاچاق، 2 مانع بزرگ تولید در کشور/ تولید ملی بدون بازاریابی محکوم به شکست است
اکبر کریمی گفت: تولید کننده نباید دغدغه این مسئله را داشته باشد که جنس قاچاق بر فروش محصولاتش اثر بگذارد لذا وظیفه دولت تامین امنیت برای کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتر یک; کارشناس مسائل اقتصادی در تشریح شعار سال 97، با اشاره به اینکه حمایت از کالای ایرانی یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی است به خبرنگار تیتریک گفت: در سنوات اخیر نامگذاری سال ها با مسائل اقتصادی عجین بود چرا که در دهکده جهانی کشورهایی می توانند قدرت سیاسی و اجتماعی بیشتری داشته باشند که اقتصاد آنها بتواند حرف اول را در منطقه بزند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتر یک;, تیتریک,

اکبر کریمی افزود: اقتصاد کشور ایران با توجه به ظرفیت، پتانسیل ها و گسترش امکانات توسعه پیش بینی ها حاکی از این است که نه می توان گفت خواسته ها را 100 درصد محقق کرده است و نه اینکه می توان گفت اقدامی انجام نداده است اما روند خوبی دنبال می کند که کافی نیست.

,

وی اظهار داشت: اقتصادهای درون زا و تامین کننده مایحتاج باید حمایت از کالای داخلی را جدی بگیرد، زیرا اگر کشوری در صدد پیشرفت باشد باید مردم به تولید و صنعت آن همانند ژاپن، کره جنوبی و اغلب کشورهای توسعه یافته اعتماد کنند و محصولات داخلی باید کیفیت و کمیتی مقرون به صرفه داشته باشند و تولید با حداکثر کیفیت و حداقل بهای تمام شده به دست مصرف کننده برسد.

,

کریمی نتیجه توجه به امر مذکور را بهره وری سرمایه، نیروی کار و کالای مقرون به صرفه دانست و تصریح کرد: تولید کننده داخلی از مرحله صفر که تامین مواد اولیه باشد تا کالای نیمه ساخته، ساخته شده و آماده برای فروش زحمات زیادی را متقبل می شود و زمان عرضه علاوه بر دغدغه بازار فروش، تقاضا کننده و قیمت باید نگران قاچاق کالا و تولید کالای مشابه با قیمت کم و مطلوبیت نسبی مانند چین هم باشد.

,

وی گفت: تولید کننده نباید دغدغه این مسئله را داشته باشد که جنس قاچاق بر فروش محصولاتش اثر بگذارد لذا وظیفه دولت تامین امنیت برای کشور است که یکی از جنبه های آن می تواند اقتصادی باشد که بر اساس آن حذف کالای قاچاق و یا به حداقل رسانیدن آن از جمله شرح وظایف دولت خواهد بود.

,

کریمی با اشاره به اینکه کنسولگری های ایران در کشورهای مختلف علاوه بر رایزنی های فرهنگی، سیاسی و ... باید بتوانند رایزنی های اقتصادی را انجام دهند افزود: ایران در بحران های امنیتی که برای عراق ایجاد شد به اذعان مسئولین عراقی توانست در بهبود شرایط کشور عراق نقش داشته باشد لذا سیستم وزارت خارجه ما باید موقعیت هایی را برای صادرکنندگان ایرانی فراهم کند تا مایحتاج شهروندان عراقی را نیز از ایران تامین کنند.

,

وی به لزوم ایجاد نمایشگاه های اقتصادی در کشورهای مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: جنس ایرانی در برخی صنایع می تواند بکر باشد اما چون معرفی نمی شود خریدار نخواهد داشت لذا با ایجاد نمایشگاه های دائمی و موقت باید بتوان جذب مشتری و سرمایه گذار داشت و تولید کننده ایرانی هم باید به این جمع بندی بتواند برسد که تولید علمی انجام دهد.

,

کریمی تصریح کرد: تولیدی که فاقد علم، بازاریابی، کم شدن بهای تمام شده و کیفیت لازم باشد و تبلیغات لازم را نداشته باشد آین صنعت دیر یا زود محکوم به شکست خواهد بود لذا تولید کننده ها نیز باید در این مسیر قدم بردارند و البته تسهیل کردن بروکراسی اداری برای تولید کننده نیز در چارچوب وظایف دولت خواهد بود.

,

وی با اشاره به اینکه مسئله مذکور با نظارت بر استانداردها منافات دارد گفت: تولید کننده نباید به جای دغدغه تولید، دغدغه برخورد با ادارات را داشته باشد چرا که این سبک در هر صنعتی غلط خواهد بود لذا در سال 97 باید برخورد صریح، قاطع و بدون تبعیض با قاچاق، تسهیل کردن فرایند تولید کننده برای تولید و کیفیت محصولات و ضمانت قیمت متعادل مورد توجه قرار گیرد.

,

کارشناس مسائل اقتصادی در خاتمه با اشاره به لزوم در نظرگرفتن خدمات پس از فروش خاطرنشان داشت: پشتوانه یک محصول گارانتی و وارانتی (تعویض) است و این مشتری مداری موجب می شود طبع مصرف مردم به سمت کالای ایرانی گرایش یابد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه