اخبار داغ

وضعیت اسفناک امکانات رفاهی و بهداشتی تپه شهدای گمنام خرم آباد+تصاویر

وضعیت اسفناک امکانات رفاهی و بهداشتی تپه شهدای گمنام خرم آباد+تصاویر
یادمان شهدای گمنام شهرستان خرم آباد علیرغم استقبال بسیار گسترده مردم فاقد هرگونه امکانات بهداشتی و رفاهی برای زائران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک حفظ ارزش های دوران دفاع مقدس و یادآوری ایثار وفداکاری رزمندگان در سال های پس از جنگ امری ضروری است حتی در سایر کشورها رایج بوده به طوری که ساخت فضاهای یادمان جنگ ها سابقه ای چندین ساله دارد و در کشور ما نیز در چند دهه گذشته فضاهای یادمان جنگ در قالب یادبود شهدای گمنام در نقاط مختلف ازجمله دانشگاه، تپه، میادین و پارک ها ساخته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

پس از ساخت یادمان های دفاع مقدس مزار شهدای گمنام به عنوان نماد فرهنگی و مذهبی هرشهر به محلی برای تقویت باورهای دینی و توجه به ارزش های معنوی تبدیل شده است به گونه ای که در ایام مختلف سال از جمله مناسبت های مذهبی و ملی پذیرای زائران هستند.

,

 

,

یادمان شهدای گمنام شهرستان خرم آباد بر بلندای تپه ای مشرف بر مرکز شهر و در نزدیکی «دریاچه کیو» بنا شده و به وجود مقدس 6 شهید گمنام دوران دفاع مقدس منور شده است.

,

 

,

یادمان شهدای گمنام خرم آباد

, یادمان شهدای گمنام خرم آباد,

 

,

علیرغم استقبال بسیار گسترده مردم از این مکان معنوی اما متاسفانه در پی بی توجهی مسئولان و بنابه گزارش مردمی و مشاهدات عینی این مکان فاقد هرگونه امکانات بهداشتی و رفاهی برای زائران است.

,

 

,

آبخوری های تپه شهدای گمنام خرم آباد

, آبخوری های تپه شهدای گمنام خرم آباد,

 

,

یکی از شهروندان خرم آبادی در همین رابطه معتقد است این موضوع در چهار ماه اخیر نظرم را بشدت به خود جلب کرده است و با بررسی های دقیق و مداوم و هفتگی، هیچ گونه توجه و تحرکی را برای تغییر وضعیت شرم آور آنجا ندیده ام.

,

 

,

سرویس های بهداشتی تپه های شهدای گمنام

, سرویس های بهداشتی تپه های شهدای گمنام,

 

,

وی می گوید: بنده غروب نهم فروردین در این مکان مقدس بودم و شخصا شاهد بودم که چندین خودروی مسافرین نوروزی که برای گذران ساعتی از روز و خواندن نماز مغرب و عشاء به این مکان آمدند وقتی با وضعیت بد سرویس های بهداشتی و شیر آب آنجا مواجه شدند با ابراز تاسف آنجا را ترک کردند.

,

 

,

سرویس های بهداشتی تپه های شهدای گمنام خرم آباد

, سرویس های بهداشتی تپه های شهدای گمنام خرم آباد,

 

,

این شهروند خرم آبادی با بیان این که وضعیت سرویس های بهداشتی های این مکان تأسف بار است، اظهار می دارد: آبخوری این مکان در سه ماه اخیر بسته بوده است و شیر آب آن را به یُمن عید نوروز به روی مردم باز کرده اند.

,

 

,

به گقته وی  رج نوری آنجا هم بی دلیل خاموش است و خانواده هایی که شب به آن جا می روند از روشنایی بی بهره هستند.

,

 

,

تپه شهدای گمنام خرم آباد فاقد روشنایی

, تپه شهدای گمنام خرم آباد فاقد روشنایی,

 

,

به گزارش سفیرافلاک، تکریم شهدا یک وظیفه همگانی است در همین راستا یادمان شهدای گمنام باید در شأن و منزلت شهدا باشند و با برخورداری از امکانات رفاهی و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی پذیرای زائران شهدا باشند.

, سفیرافلاک,

 

,

برگزاری مراسم مذهبی در یادمان شهدا

, برگزاری مراسم مذهبی در یادمان شهدا,

 

,

دستگاه‌های متولی لازم است قبل از فرا رسیدن ایام خاصی همچون عید نوروز و مناسبت های مذهبی مانند شب های قدر، عاشورا و تاسوعای حسینی که استقبال بیش تری از این مکان مقدس صورت می گیرد برنامه ریزی برای ساماندهی وضعیت یادمان را داشته باشند تا شرایط رفاه خانواده ها و زائران فراهم شود.

,

 

,

امید می رود حال که در نخستین روزهای سال جدید هستیم در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این امر مهم مورد توجه مسئولان ذی ربط قرار بگیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه