اخبار داغ

روی کار آمدن ترامپ نتیجه ی فساد و بحران لیبرالیسم بود

روی کار آمدن ترامپ نتیجه ی فساد و بحران لیبرالیسم بود
اقتصاددان فرانسوی، بحران دموکراسی غرب را با پدیده نابرابری اقتصادی مرتبط دانسته، هشدار می دهد که نظام دموکراتیک به سبب نابرابری رو به رشد، به این دلیل که سرمایه داران به صاحبان ثروت و قدرت تبدیل می شوند،مفهوم پایان دموکراسی به عنوان یک نظام سیاسی را آشکار کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل کوگانا،در چند دهه ی گذشته، توافق در میان دانشمندان علوم معاصر این بوده است که دموکراسی جهانی در معرض بحران شدید قرار دارد. علیرغم تفاوت اساسی بین بحران آن در اروپا و ایالات متحده و کشورهای جهان سوم، افزایش چشمگیر آن در جهان غرب  که مدعی منشاء دموکراسی است حادتر بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوگانا،,

همانطور که توماس پیکتی، اقتصاددان فرانسوی، بحران دموکراسی غرب را با پدیده نابرابری اقتصادی مرتبط دانسته، هشدار می دهد که نظام دموکراتیک به سبب نابرابری رو به رشد، به این دلیل که سرمایه داران به صاحبان ثروت و قدرت تبدیل می شوند،مفهوم  پایان دموکراسی به عنوان یک نظام سیاسی را آشکار کرده است.

,

برخی معتقدند که با ظهور دونالد ترامپ در مسند ریاست جمهوری در ایالات متحده، نگرانی رو به رشد در مورد بحران دموکراسی غرب، شتاب بیشتری گرفته است دیوید فروم، سیاستمدار آمریکایی،ونویسنده ی متن های سخنرانی بوش پسر حکومت ترامپ، فساد جمهوری آمریکا موضوع اصلی این کتاب را  بر اساس مقالات خود در مجله آتلانتیک طراحی کرده است که به مشکلات عمیق ساختاری ایالات متحده به طور کلی و خصوصا طبیعت محافظه کاران که موجبات حضور ترامپ را در قدرت را فراهم کردند، مورد توجه قرارداده است.

,

فلسفه ی حکومت ترامپ

,

 ترس از ریاست تنها در مورد سرنگونی صریح قانون نیست بلکه در مورد رکود پنهان حکومت داری هم هست ، یعنی نه فقط با به چالش کشیدن قانون بلکه با تخریب استانداردها و قوانینی که در طول سالها بدست آمده اند ایجاد شده است فروم توضیح می دهد که استفاده او از اصطلاح "Trumpocracy" بدین معنی است که او به دنبال بررسی حکومت رئیس جمهور ترامپ و نه صرفاً شخصیت خود اوست چرا که موضوع مطالعه او اقتدار رئیس جمهور ترامپ است، چگونه او آن را بدست آورد؟ و چگونه از آن استفاده می کند؟ و چرا به طور موثر از این روند استفاده نمی شود؟

,

نویسنده معتقد است که ترامپ توانست نقاط ضعف سیستم سیاسی آمریکا و فرهنگ سیاسی آمریکا را درک کند. او نه تنها به دلیل بی نظمی و بی کفایتی شکست خورده بلکه از همان ابتدا از خدمت به عموم مردم منصرف شده تا منافع و مصالح خانواده اش را به حداکثر برساند. حکومت "ترامپ" این است که کشور را اداره کند تا تجارت خانوادگی خود را اجرا کند، افرادی را تعیین کند که با آنها روابط شخصی قوی داشته باشید از بستگان و دیگر آشنایان نزدیکش است.

,

گسترش فساد

,

 نویسنده یاد آوری می کند هرج و مرج  ویژگی بارز مبارزات انتخاباتی او در ریاست جمهوری بود، که هشدار دهنده تهدیدات برای ایالات متحده و لیبرال دموکراسی و اروپا است باید در نظر داشت مدیریت جورج دبلیو بوش به طور غیر مستقیم به ظهور ترامپ کمک کرده بود بین قربانیان جنگ توسط ایالات متحده در دوره بوش پسر و حمایت از ترامپ رابطه معناداری وجود دارد.

,

وضوح بیشتر موضوع در اشاره به نکات مرتبط گفته شده توسط "داگلاس لکرینر" از دانشگاه بوستون و فرانسیس اکس شین از دانشگاه مینه سوتا نهفته است که ایالات ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان زیرا از نظر این دو ممکن بود "کلینتون"در آنجا پیروز شود اگر تلفات آمریکا در جنگ کمتر بود.

,

 فروم در بخشی دیگراز کتابش تشریح می کند: که فسادی که با ترامپ به قدرت رسید محصول فساد گسترده ای در طبقه حاکمه آمریکا بود. تعدادی از نمونه ها این را بر می شمارد از جمله این واقعیت که بیل و هیلاری کلینتون در نتیجه ی کار عمومی به ثروت چشمگیری دست یافتند همان طور باراک اوباما و میشل اوباما در مذاکره برای معامله 65 میلیون دلاری برای انتشار یک کتاب در زندگینامه خود ترفندی خاص بکار گرفتند.
 
نویسنده  با ابراز نارضایتی خود از رفتار چندش آور ترامپ و خود خواهی او از زمانی بیشتر مشخص شد که در جمع کارکنان کاخ سفید به استخدام محافظ سابق کیت شیلر روی آورد و زمانی که دختر او ایوانکا در جلسه G7  بجای او نشسته بود وبه او و همسرش(دامادش) موقعیت رهبری در کشور را عطا کرده بود ، که این روند  چنین تصوری را ایجاد می کند که بزرگترین کشور جهان به سطح مالکیت خانوادگی رسیده است.

,
,
,

نویسنده ادامه می دهد: ترامپ به سمت حکومت سلطنتی، یک نوع حکومت متشکل از رهبران فاسد کلیپتوکراسی" Kleptocracy"(دزد سالاری) پیش رفته است که از قدرت خود برای بهره برداری از مردم و منابع طبیعی در قلمرو خود برای گسترش ثروت شخصی و قدرت سیاسی سوء استفاده می کنند. اتخاذ این رویه توسط  ترامپ نشان داده  که قدرت در کاخ سفید در خارج از قوانین فدرال از طریق غیرقانونی بدست آمده و با باند بازی هم ردیف است و کار مبارزه دولت فدرال در برابر فساد متوقف شده است و باید این نظر که قانون باید از سیاست جدا شود ناسازگاری نشان نداده است.

,

بهره برداری از نقاط ضعف

,

همانطور که قبلا ذکر شد، ترامپ توانسته است نقاط ضعف جامعه آمریکا، به خصوص طبقه کارگر سفید را کشف و بهره برداری کند، که در حال حاضر دو مسئله عمده را تجربه می کند:
 
1 )در ابتدا،خواست آنها با رفاه اقتصادی مرتبط بود. که در طول سال های طلایی دهه های 1950 تا 1960 این گروه رونق یافت اما در حال حاضر رکود اقتصادی را تجربه می کنند. تا آنجایی که بخش های بزرگ آن جامعه با بیماری های مشابه آمریکایی های سیاه پوست در خانه های بد، اعتیاد به مواد مخدر، مرگ زودرس دست به گریبانند.

,
,
,

2) مطالبه ی رفاه روانی در وضعیت اقتصادی ، آنها خود را به ویژه کسانی که بسیار تحصیل کرده بودند، از آنچه در حال وقوع است ناراضی هستند.

,


فروم تشریح می کند وضعیت در حال جریان به این به این دلیل است که رای دهندگان طبقه کارگر سفید پوست در انتخاب ترامپ در انتخابات اخیر حدود 45 درصد کل رای دهندگان و طرفداران او قلب و روحیه ی طبقاتی جمهوری خواه را به عهده داشتند.اما به مطالبات خود نرسیده اند.

,
,


 Image result for David Frum, Trumpocracy: The Corruption of the American Republic
نویسنده کتاب می پرسد: آیا ترامپ واقعا مایل به کمک به طرفداران این طبقه است که او را در کاخ سفید قرار داده اند؟ پاسخ این است که نه! اصلاً اینطور نیست کاهش مالیات رئیس جمهور سطوح نابرابری در کشور را افزایش خواهد داد نه برعکس، این نشان دهنده عمق پاسخ به این پرسش است.

,
, Image result for David Frum, Trumpocracy: The Corruption of the American Republic,
,

در نتیجه گیری، مولف پس از یک گزارش دقیق از آنچه تضعیف نهادهای آمریکایی بوسیله ترامپ می داند از جمله خود نهاد ریاست جمهوری و همچنین نادیده گرفتن قوانین و اخلاق، نظم و انضباط که تحت کنترل آمریکا در طول دو قرن گذشته بوده است از مخاطبین خود درآمریکا خواسته است که به دنبال مسئولیت پذیری در بعد شهروندی عمیق تر وفاداری گسترده تر بوده و محافظه کاران را برای اتخاذ یک ایدئولوژی معتدل تر فرامی خواند.
 
او در پایان تاکید می کند: کار فوری ضروری که در حال حاضر در حال حاضر بر دوش جمهوری خواهان آمریکا است این است که به محدود کردن آسیب هایی که توسط ترامپ ایجاد می شود، بپردازند. درست است که تعادل در این پروسه، نقش بنیادی را بازی می کند، اما مهم این است که نقاط ضعفی را که باعث پدیده "ترامپیسم" می شود را از بین ببریم و این نکات همان چیزی است که  از آن متاثر می شوم چرا که بسیاری از عوامل آن در جامعه آمریکایی ریشه دارد در واقع شواهدی از مشکل کار طبقه کارگر سفید که حل شده باشد ،نمی بینیم بلکه اکنون  با یک  مشکل بزرگتر یعنی بیشتر تمرکز ثروت در محدوده وسیعی از صنایع و شرکتهای اسم و رسم دار روبرو هستیم.

شواهد نشان از هم پاشیده شدن تدریجی خانواده دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا را دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شینهوا، این خبرگزاری چینی در گزارشی اعلام کرد: شواهد نشان از هم پاشیده شدن تدریجی خانواده دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا را دارد.
در جریان اخیر که یک هنرپیشه فیلم های غیراخلاقی، آشکارا از روابط پنهانی با ترامپ خبر داده است و برای همین موضوع حتی از همسر رییس جمهور آمریکا عذرخواهی و از شخص رییس جمهور شکایت کرده است. بنظر می رسد که این رسوایی اخلاقی گریبان رییس جمهور آمریکا را گرفته است و به این آسانی قابل حل و فصل نیست.

,
,
,
,
,
,
,
,

البته این موضوع فقط منوط به ترامپ نیست در پی رسوایی های مختلف پسر ارشد رییس جمهور، او در حال جدا شدن از همسرش است و داماد ترامپ نیز به دلیل موضوعاتی دیگر مورد انتقاد قرار گرفته و بتدریج از محبوبیتش کاسته شده است.

,

شینهوا نوشته است در شب انتخابات در نوامبر 2016 بود که عکس ها و تصاویری از اعضای خانواده ترامپ در کنار یکدیگر منتشر شد ولی بعد از آن تاریخ، دیگر چنین اتفاقی رخ نداده است. بنظر می رسد این اتفاقات باعث شده تا بنیان خانواده ترامپ سست تر گردد و بتدریج شاهد از هم پاشی خانواده او باشیم.

,

/ انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه