اخبار داغ

خارخسک علف هرز مزارع با خواص بی نظیر درمانی/عضله سازی و رفع بی ثباتی عاطفی ویژگی بارز گیاه خارخسک

خارخسک علف هرز مزارع با خواص بی نظیر درمانی/عضله سازی و رفع بی ثباتی عاطفی ویژگی بارز گیاه خارخسک
گیاه خارخسک یکی از گیاهان هرز است که به صورت خودرو در بسیاری از مناطق رشد می کند و بخاطر خواص درمانی فوق العاده خود 400 سال است که توسط چینی ها استفاده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شستون، خارخسک Tribulus terrestris گیاهی است از خانواده Zyophllaceae  که علیرغم اینکه به عنوان یک علف هرز در مزارع شناخته می شود استفاده فراوانی در صنایع دارویی دارد که با داشتن ترکیبات شیمیایی نظیر تانن، رزین، آلکالوئید، پلی فنل ها، فلاونوئیدها و مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، پتاسیم، گوگرد، ازت و کلر و قندهایی مانند گلوکز، رابینوز و همچنین ساپونین های استروئیدی دارای اثرات سودمندی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شستون,

محمد رفیع دهقان رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سراوان در گفت و گو با شستوندرمان عفونت های ادراری، سنگ های کلیوی، التهابات بافت های مختلف، کاهش فشار خون، تقویت نیروی جنسی و درمان الیگواسپرمی و آزواسپرمی و ناباروری و بزرگی پروستات در مردان را از خواص گیاه خارخسک عنوان کرد.
وی ادامه داد: منشا این گونه گیاه جنوب اروپا، جنوب آسیا، آفریقا و شمال استرالیا بوده که به عمده مناطق پراکنش آن می توان به هندوستان، پاکستان، چین، ایران، قسمتی از قاره اروپا و سایر کشورهای گرمسیری چون سریلانکا اشاره کرد.
دهقان یادآوری کرد: گیاه خارخسک بیشتر به صورت خودرو در مناطق خشک و یا شوره زار های شنی یافت می شود.
وی با بیان اینکه چینی ها بیش از 400 سال از آن استفاده کرده اند و یونانیان از آن به عنوان یک دیورتیک و تقویت کننده روح استفاده می کنند، توضیح داد: قسمت های مورد استفاده این گیاه میوه آن می باشد ولی از ریشه و تمام قسمت های گیاه نیز استفاده می کنند.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سراوان افزایش استقامت، میل جنسی، ساخت عضله و بهبود استقامت، رفع علائم یائسگی مانند افسردگی و بی ثباتی عاطفی را از دیگرمزایای این گیاه دانست و اذعان داشت: این گیاه همان طور که برای ورزشکاران و بدن سازان  کلسترول را کاهش می دهد، باعث افزایش سلامت و بهبود خلق و خوی می شود.
وی با اشاره به اینکه از گیاه خارخسک در مکمل های غذایی بدنسازی استفاده می شود و جزء اولین مکل های غذایی بوده که به طور گسترده به عنوان تقویت کننده تستوسترون به بازار عرضه شده است، اذعان کرد: در طب سنتی برای استخراج سنگ کلیه نیز از این گیاه استفاده می شود.
دهقان در پایان گفت: در طی مطالعات انجام گرفته 65 درصد زنان پس از مصرف در دوران یائسگی میل جنسی آنها افزایش یافته است.


انتهای پیام/

, شستون,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه