اخبار داغ

مرکز دفن زباله 153 هکتاری حقله دره کرج صدای آذری جهرمی را هم درآورد/ تیغ بلاتکلیفی 11 ساله قانون پسماند بر گلوی کوچکترین استان کشور

مرکز دفن زباله 153 هکتاری حقله دره کرج صدای آذری جهرمی را هم درآورد/ تیغ بلاتکلیفی 11 ساله قانون پسماند بر گلوی کوچکترین استان کشور
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیگیری شرایط دفن زباله در حلقه دره کرج که در مجاورت فرودگاه پیام قرار دارد خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتر یک; « 8 برابر شدن بودجه سال 97 شهرداری کرج در زمینه اجرای اقدامات زیرساختی و عمرانی در حوزه زیست محیطی» خبری بود که روز گذشته 14 فروردین، معاون خدمات شهری شهرداری کرج با اعلام آن گفت: اعتبارات سال گذشته اعتبارات محیط زیست در معاونت خدمات شهری کرج کمتر از یک میلیارد تومان بود که این مبلغ امکان اجرای برنامه های مرتبط را بسیار محدود می کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتر یک;,

مدیر روستا افزود: حمایت شورای اسلامی شهر کرج و اعتقاد شهردار باعث شد اعتبارات مختص به این حوزه در سال 97 نزدیک به 8 برابر رشد داشته باشد که این امر دست ما را برای اجرای بسیاری از طرح ها باز می گذارد.

,

وی اظهار داشت: در تلاشیم بتوانیم با خروج از شیوه سنتی دفن زباله، دفع زباله را در دستور کار قرار دهیم تا به این طریق ضمن کاستن از عوارض دفن، مقدمات بازیافت و صرفه جویی در هزینه های این روش را فراهم کنیم.

,

حلقه دره

, حلقه دره,

و اما آنچه می تواند به عنوان یک سوال بزرگ ذهن عموم را به خود مشغول کند این است که آیا 8 برابر شدن بودجه یک میلیاردی هم می تواند گره گشای دغدغه های زیست محیطی کرج باشد؟ کلانشهری که در حالت سنتی پنج درصد از زباله ها در آن تفکیک شده و به عنوان ضایعات مورد استفاده مجدد قرار می گیرد.

,

این در حالی است که در سیستم های جدید دفع و بازیافت زباله، نزدیک به 70 درصد از این طلای کثیف بازیافت شده و به چرخه مصرف باز می گردد.

,

همچنین باید یادآور شد که حلقه دره مرکز دفن زباله استان البرز با مساحتی 153 هکتاری روزانه حدود 1200 تا 1300 تن زباله را در خود جای داده و علاوه بر مهرشهر، زباله های شهرداری های 12 گانه کرج، محمدشهر، ماهدشت، مشکین دشت را هم در دل خود دفن می کند.

,

فروردین 97 بود که وزیر ارتباطات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیگیری شرایط دفن زباله در حلقه دره کرج که در مجاورت فرودگاه پیام قرار دارد خبرداد.

,

دعوت از محمد جواد آذری جهرمی برای پیوستن به "چالش بی زباله" باعث شد تا وی عزم خود را برای شرایط دفن زباله در اطراف فرودگاه پیام جزم نماید چرا که دفن زباله در حلقه دره نه تنها برای فرودگاه باعث ایجاد مشکلاتی شده بلکه چالش های زیست محیطی نیز به دنبال داشته است و وزیر جوان دفن زباله را در این منطقه تهدید بزرگی محسوب کرد.

,

حلقه دره

, حلقه دره,

آنچه جهرمی از آن به عنوان خطری بزرگ در حاشیه فرودگاه پیام نام می برد زباله های عفونی و بیمارستانی است که بعضا آن را در حلقه دره با زباله های خانگی مخلوط می کنند و نزدیک به ۲۰۰ هزار متر مکعب شیرابه در منطقه مذکور قرار دارد که این خود یک تهدید بزرگ است.

,

بر اساس اعلام مدیران محیط زیست استان البرز تکالیف قانونی در حوزه پسماند در حالی معطل مانده است که موضوع آن به 11 سال پیش می رسد چرا که قانون گذار از ۱۲ سال پیش تکلیف کرده است تا پایان سال ۱۳۹۰ باید زباله به تفکیک جمع آوری شود و سال ۱۳۹۳ دفن زباله ممنوع و بازیافت صورت می گرفت.

,

حلقه دره

, حلقه دره,

حال باید دید مسئله حلقه دره، شیرابه های آن، بوی تعفن و به خطر افتادن سلامتی شهروندان کرج و بوی تعفن مرکز دفن زباله 153 هکتاری به مشام مسئولین خواهد رسید یا چالش بی زباله در حد یک شعار باقی خواهد ماند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه