اخبار داغ

تاکیدات ائمه جمعه استان تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه؛

جواب رژیم صهیونیستی جز زبان زور نیست

جواب رژیم صهیونیستی جز زبان زور نیست
نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر استان تهران برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز ، نماز عبادی – سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران اقامه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

ائمه جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران در خطبه‌های امروز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به بیان نکات اعتقادی و مسائل روز پرداختند.

,

شبکه خبری تهران نیوز برای آگاهی بیشتر مخاطبان خود مشروح خطبه‌های نماز جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران را منتشر کرد که در ادامه متن این خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

, شبکه خبری تهران نیوز,

 

,

مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:

,

 

,

 

,

, ,

امام جمعه موقت تهران: عربستانی‌ها حرف‌های گنده‌تر از دهانشان می‌زنند

, امام جمعه موقت تهران: عربستانی‌ها حرف‌های گنده‌تر از دهانشان می‌زنند,

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و اظهار داشت: فلسطینی‌ها راهپیمایی حق بازگشت انجام دادند و به گلوله بسته شدند و تاکنون ۲۰ نفر به شهادت رسیده‌اند.

,

 جواب رژیم صهیونیستی جز زبان زور نیست

,  جواب رژیم صهیونیستی جز زبان زور نیست,

وی ادامه داد: خون‌خواری در ذات صهیونیست‌های جنایت‌کار هست و جواب این رژیم جز زور نیست. باید از مبارزان فلسطینی حمایت کنیم و به آن‌ها بگوییم “بگذر از این روزگار تلخ‌تر از زهر، بار دگر روزگار چون شکر آید”.

,

امام جمعه موقت تهران مذاکرات درباره درباره فلسطین در مقطع فعلی را بی‌نتیجه دانست و عنوان کرد: در طول حدود ۷۰ سال اشغال فلسطین، مذاکرات و نشست‌های فراوانی صورت گرفت. این مذاکرات نه تنها از آوارگی فلسطینی‌ها کم نکرد بلکه روز به روز بر آوارگی‌ آن‌ها افزود. در این مقطع دم زدن از مذاکره با اسرائیل نه یک اشتباه استراتژیک بلکه یک خیانت بزرگ است.

,

فتوای عجیب مفتی‌های عربستانی درباره حمایت از مردم فلسطین

,

خاتمی جهان اسلام را موظف به موضع‌گیری نسبت به این جنایات دانست و گفت: چرا کشورهای به اصطلاح عربی سکوت کرده‌اند؟ آن چه در این بین مورد تعجب می‌باشد، این است که برخی از مفتی‌های وهابی طی فتوایی دفاع از مردم فلسطین را بدعت خوانده‌اند.

,

وی به طرح پرسشی از مفتی‌های عربستانی‌ پرداخت و مطرح کرد: آیا شما دین دارید؟ چرا از مظلومان حمایت نمی‌کنید؟ پیامبر اسلام(ص) قبل از بعثت در پیمان جوانمردانی که محتوای آن دفاع از مظلوم بود، شرکت کردند.

,

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در ادامه به سخن یک مقام اسرائیلی مبنی بر حمله به حزب‌الله تا پایان سال جاری میلادی اشاره کرد و بیان داشت: از این تریبون می‌خواهم بگویم که شما قبلا یکی دو بار شانستان را آزمودید. حزب‌الله امروز خیلی قدرتمندتر از گذشته است. اگر تمایل دارید تا یک بار دیگر تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان شود، شانستان را امتحان کنید.

,

شاید تقدیر این است که رژیم صهیونیستی زودتر از موعد ۲۵ سال نابود شود

,

خاتمی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر نابودی اسرائیل تا ۲۵ سال آینده ادامه داد: شاید تقدیر خداوند این باشد که این‌ها دیوانگی کنند و رژیم صهیونیستی قبل از ۲۵ سال وعده داده شده نابود شود.

,

وی در بخش دیگر اظهاراتش نسبت به اقدامات پادشاه جوان سعودی نیز واکنش نشان داد و گفت: این روزها اراجیف زیادی از جوانک ناپخته سعودی به گوش می‌رسد. اعلام به رسمیت شناختن موجودیت رژیم صهیونیستی به ظاهر جدید است اما آن‌ها قبلا هم با یکدیگر همکاری داشتند و عربستانی‌ها حمایت‌های مالی می‌کردند.

,

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: رژیم عربستان پایه‌گذار تمام گروه‌های تروریستی تکفیری است. در هیچ کجای عالم عملیات انتحاری و یا انفجاری صورت نمی‌گیرد مگر با حمایت مالی قارون منطقه.

,

ولیعهد سعودی در خط مقدم جنایات یمن است

, ولیعهد سعودی در خط مقدم جنایات یمن است,

جنایات یمن لکه ننگ ابدی عربستانی‌هاست. این جمله را خاتمی عنوان کرد و افزود: ۴ سال است که در یمن می‌کشند و ویران می‌کنند. اخیرا هم به آوارگان بی‌پناه حمله کردند. ولیعهد عربستانی در خط مقدم این جبهه است.

,

وی هم‌چنین عربستان را شریک تمام جنایات رژیم صهیونیستی معرفی کرد و گفت: آن‌ها صد میلیون دلار برای دخالت در انتخابات عراق هزینه کردند. در دیدارهای محرمانه به مقامات سوری گفتند دست از حمایت از ایران و حزب‌الله بردارید تا به شما کمک چند میلیون دلاری کنیم.

,

 تمام امید رژیم صهیونیستی به عربستان است

,

خطیب این هفته نماز جمعه تهران ابراز داشت: تمام امید رژیم صهیونیستی به رژیم جلاد عربستان است. دعواهای داخلی آن‌ها بیانگر تزلزل این رژیم است.

,

خاتمی در پایان خطاب به تهدیدکنندگان عربستانی یادآور شد: جای تعجب دارد که عربستانی‌ها حرف‌های گنده‌تر از دهانشان می‌زنند. آیا می‌دانید این جا کجاست؟ ایران همان جایی می‌باشد که اربابتان، آمریکا را مستاصل و نگران کرده است چه برسد به شما.

,

 

,

, ,

امام جمعه شهرری: سرنوشت صدام در انتظار آل‌سعود است

, امام جمعه شهرری: سرنوشت صدام در انتظار آل‌سعود است,

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی _ سیاسی شهرری که با حضور پرشور مردم در مصلی بزرک آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام برگزار شد، اظهار داشت: متقین و پرهیزگاران بهشت را می‌بینند. در مقام یقین بزرگان گفتند انسان به یقین برسد، هرچه در عالم باشد را از خدا می‌داند.

,

وی گفت: وقتی انسان با مقام باور رسید آرامش وجود آن‌عا را می‌گیرد. امام خمینی (ره) به این مقام رسید و به همین دلیل هنگام رحلتشان تاکید کردند با قلبی آرام دنیا را ترک می‌کنم.

,

امام جمعه شهرری عنوان کرد: امام صادق علیه‌السلام فرمودند هر چیز اندازه و حدی دارد، گفتند حد ایمان به خدا چیست؟ فرمودند یقین، یعنی به مقام ایمان برسید همه چیز را در خدا می‌بینید.

,

وی با اشاره به آداب معاشرت بیان داشت: چیزی که این روزها داره فراموش می‌شود، آداب معاشرت است، در قرآن در ارتباط با معروف و شایسته بیش از ۲۰ مرتبه در مورد خانواده آمده است. باید برخورد ما با خانواده به شکل شایسته باشد.

,

حجت‌الاسلام شاهچراغی گفت: پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله وسلم فرمودند «هرچه خوبی است در مورد خانواده‌ام انجام می‌دهم»، از نیکی کردن به خانواده چیزی را دریغ نکنید.

,

وی ادامه داد: تامین نیازهای خانواده همانند انفاق در راه خداوند است. هم غذایی با خانواده موثر است. نباید خوشی را با دیگران باشید و همه عصبانیت را برای خانواده بیاورید.

,

امام جمعه شهرری اظهار داشت: یکی از مراتب تواضع هم‌غذایی با خانواده است. در روایات آمده کسی در خانواده نباید تقدم پیدا کند. هیچ‌کس نباید بر خانواده مقدم باشد.

,

وی خاطرنشان کرد: امام سجاد علیه‌السلام فرمودند وقتی چیزی در بازار بخرم و با خانواده بخورم همانند آزاد کردن بنده در راه خدا شیرین است.

,

حجت‌الاسلام شاهچراغی افزود: تلاش کنید زمان خریدهای خودتان را جمعه قرار دهید و این روز را متعلق خانواده بدانید و طوری رفتار کنید که فرزندانتان آرزوی رسیدن جمعه را داشته باشید.

,

وی بیان داشت: پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله وسلم فرمودند «از رحمت خدا به‌دور است کسی که حقوق زن و بچه خودش را ضایع کند.»

,

امام جمعه شهرری در خطبه دوم نماز جمعه نیز پس از توصیه همگان به تقوای الهی اظهار داشت: امیدواریم مهدی باوری، مهدی یاوری و مهدی زیستی در زندگی ما در سال جدید بیشتر از گذشته باشد و سبک زندگی ما مورد خشنودی حضرت باشد.

,

وی با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری علیه‌السلام گفت: حضرت در روایتی فرمودند «از روزی که خدا جهان را خلق کرد، هیچ‌گاه عالم از حجت ایشان خالی نبود و تا قیامت نیز خالی نمی‌شود و حجت خدا باقی خواهد ماند، خدا در سایه این حجت است که بلا را از عالم دور می‌کند.»

,

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به ۲۵ ماه رجب سالروز شهادت امام کاظم علیه‌السلام، ضمن تسلیت این روز به تشریح سیره حضرت موسی بن جعفر علیه‌السلام پرداخت و افزود: امام کاظم علیه‌السلام بنا بر روایاتی ۳ سال ، ۷ سال و ۱۴ سال در زندان بودند و رهبر معظم انقلاب نیز در ارتباط با مدت زمان زندانی بودن حضرت فرمودند «اساساً حضرت موسی بن جعفر علیه‌السلام حبس ابد بود» و جرم ایشان این بود که با طاغوت کنار نیامد و پای اسلام و دین و نردم بود و فشاری که امروز بر ما وارد می‌کنند بر همین اساس است و ما نباید نگران آن باشیم.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام شهادت شهیدان صدر،  صیاد شیرازی و آوینی خاطرنشان کرد: شهید محمد باقر صدر، شهید صدر به دستور صدام و به نقلی با دست صدام به شهادت رسید و این نشانه بغض به شهید صدر بود.

,

امام جمعه شهرری ضمن بزرگداشت نوزدهمین سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی گفت: شهید صیاد شیرازی از شهدای برجسته بود و تهذیب نفس از شاخصه‌های این شهید بزرگوار بود، ایشان در محضر آیت‌الله بهاءالدینی بود و شاگرد ایشان بود و به دلیل تهذیب نفس مدال شهادت گرفت.

,

وی تلاش‌های موثر شهید آوینی را مورد تشریح کرد و افزود: سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی در تقویم انقلاب اسلامی با عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است، شهید آوینی فردی ولایت‌مدار و ذوب در اسلام بود.

,

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» بیان داشت: در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی، کشور در حوزه‌های مختلف از جمله اقتدار، تمامیت عرضی و …. رشد چشمگیری داشته است اما در حوزه اقتصاد نیاز تلاش جدی‌تری وجود دارد و رهبر معظم انقلاب بر تلاش دولتمردان، مسئولان، تولیدکنندگان و آحاد مختلف جامعه در این حوزه تاکید داشتند.

,

وی گفت: اگر ما با اقتدار روی پای خودمان بایستیم هرگز کسی نمی‌تواند به ما ضربه بزند.

,

امام جمعه شهرری بیان داشت: رهبر انقلاب در ابتدای سال از تولیدکنندگان موفق و فروشندگانی که فقط کالای ایرانی عرضه می‌کنند تجلیل کردند.

,

وی با تاکید بر اصلاح سبک زندگی مصرف‌گرا، پر خوری و پر مصرفی تاکید کرد و گفت: امید است ما پر کاری را در دستور کار خودمان قرار دهیم.

,

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به اقتصاد کشور ژاپن اظهار داشت: اگر ژاپن اقتصاد آمریکا را فلج کرد ۱۵ سال روی پای خودشان ایستادند.

,

 

,

آمریکا گرگ است/ عربستان گاو شیره آمریکا است

, آمریکا گرگ است/ عربستان گاو شیره آمریکا است,

امام جمعه شهرری با بیان این‌که آمریکا گرگ هست و به کسی رحم نمی کند، خاطرنشان کرد: آمریکا گرگ صفتی خودش را در طول تاریخ به اثبات رسانده است، تاریخ به وضوح شاهد این بود که آمریکا حتی به همراهان خودش همچون محمدرضا شاه، صدام و …. رحم نکرد و قطعاً به عربستان هم رحم نخواهد کرد.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت منطقه طی روزهای اخیر اظهار داشت: رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر ۲۰ فلسطینی را کشته و بیش از ۵۰۰ نفر را در این منطقه مجروح کردند.

,

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه هنیه گفت: رژیم صهیونیستی فقط زبان زور می‌فهمد و با زبان خوش نمی‌شود با آن سخن گفت. کرد.

,

وی با بیان این‌که مذاکره با رژیم صهیونیستی گناه نابخشودنی است، عنوان کرد: باید از آرمان فلسطین دفاع کنیم و تنها راه نجات ایستادگی و مقاومت مردم است. مقاومت میوه شیرینی است اگر کسی می‌خواهد بچشد باید در برابر استکبار ایستادگی کند.

,

امام جمعه شهرری گفت: عربستان همانند گاو شیردهی است که آمریکا تا جایی که می‌تواند شیر آن را می‌دوشد. امروز به صراحت باید گفت که آل‌سعود خائن به حرمین هستند.

,

حجت‌الاسلام شاهچراغی در پایان تصریح کرد: سرنوشت عربستان مثل سرنوشت صدام و شاه خواهد بود و امیدواریم این سرنوشت زودتر محقق شود

,

 

,

, ,

امام جمعه شریف آباد: ۲۲ فروردین تحقق شعار « ما می‌توانیم» است

, امام جمعه شریف آباد: ۲۲ فروردین تحقق شعار « ما می‌توانیم» است,

حجت‌الاسلام قاسم خداپرست در تبیین شعار سال» حمایت از کالای ایرانی« و نقش آن در اعتلاى نظام اسلامى  بیان داشت: حدود۲۰سال است که مقام معظم رهبرى با انتخاب شعار سال در آغاز هرسال زمینه‌ای را فراهم می‌آورند تا ظرفیت‌ها و توان کشور در جهت تحقق یکى از اصلی‌ترین نیازهاى کشور در آن سال بسیج شده و آن شعار، به گفتمان غالب در کشور تبدیل شود.

,

امام‌جمعه شریف‌آباد در ادامه خطبه‌های نماز جمعه اذعان داشت: ایران در سال ۱۳۹۶ دستاوردهای بسیار مهمی در عرصه‌های بین‌المللی، سیاسی، دفاعی و مقاومت داشت اما متأسفانه در عرصه اقتصادی دستاورد چشمگیری نداشت، لذا لزوم اهتمام دولت به مسائل و مشکلات مردم و رفع نیازها و دغدغه‌های معیشتى و حفظ کرامت و عزت مردم ایجاب می‌کند که دولت با همکارى مردم همه ظرفیت‌های داخلی را بسیج کنند و فشارها و تهدیدات اقتصادى و سیاسى دشمنان انقلاب را خنثی کنند تا در سال  ۹۷علاوه بر حفظ دستاوردهای گذشته، باید به استقلال اقتصادی برسیم.

,

خطیب نماز جمعه شریف‌آباد نقش مردم در تحقق این شعار را بسیار مهم ارزیابی کرده و عنوان داشت : مصرف کالاى ایرانى، پرهیز از روحیه اسراف و مصرف‌گرایی، و تعصب بر مصرف کالای ایرانی در رونق بخشیدن به اقتصاد داخلی دارای اهمیت فراوانی است.

,

این مقام مسئول درباره  مسئولیت دولت و دستگاه‌های اجرائی بیان داشت: باور داشتن ظرفیت‌های توان ملى وبی اعتمادی کامل به نسخه بیگانگان ، توجه کامل به اقتصاد درون‌زا و حمایت از اشتغال و تولید داخلی و برداشتن سنگ‌های بزرگ ازسر راه تولیدکننده همچنین ارتقای کیفیت کالاهای ایرانی، استفاده دستگاه‌ها وادارات از کالای ایرانی  و مبارزه جدی با قاچاق و فساد درهمِ دستگاه‌ها ، نقش دولت در تحقق شعار سال است.

,

قاسم خداپرست ضمن گرامیداشت ۲۲ فروردین روز ملى فناورى هسته‌ای گفت: روز ملى فناورى هسته‌ای و اعلام بومى شدن دانش هسته‌ای، و پیوستن ایران به جمع کشورهاى اتمى درواقع روز تحقق شعار » ما می‌توانیم « است ،تلاش آمریکا و رژیم اشغالگر اسرائیل و برخى کشورهاى غربى براى جلوگیرى از دستیابى ایران به فناورى هسته‌ای بی‌نتیجه ماند.

,

امام‌جمعه شریف‌آباد ادامه فعالیت‌های هسته‌ای و رسیدن به موفقیت بزرگ فن‌آوری هسته‌ای مرهون تصمیمات و سیاست‌های مدبرانه مقام معظم رهبری و مسئولان عالی‌رتبه نظام دانست و گفت: رفع تعلیق از تأسیسات هسته‌ای کشورمان نشان داد که پایدارى، مقاومت در مقابل خواسته نامشروع دیگران، خودباورى و اعتماد نیروهاى خلاق کشور می‌تواند قله‌های دانش پیشرفته هسته‌ای در حداقل زمان ممکن فتح شود.

,

حجت‌الاسلام خداپرست در پایان خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت شهداى دانشمند هسته‌ای عنوان کرد: این شهدا سند مظلومیت ایران اسلامى هستند، دانشمندانى که با عشق به وطن، خودباوری، تعهد و مسؤولیت پذیرى، تلاش‌های زیادی در مسیر زنده نگه‌داشتن چرخه هسته‌ای نمودند و نماد پیشرفت، علم، ایمان، شجاعت و بصیرت قرار گرفتند.

,

 

,

, ,

امام جمعه خیرآباد: کالاهای با کیفیت زیادی در کشور تولید می شود

, امام جمعه خیرآباد: کالاهای با کیفیت زیادی در کشور تولید می شود,

حجت ‌الاسلام‌ والمسلمین جعفر طزری امام جمعه خیرآباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خیرآباد بیان کرد: یکی از مشکلات امروز جامعه ما آن است که متأسفانه سبک زندگی ما از اسلامی بودن خارج شده است و مانند غربی ها زندگی می کنیم اما نام مسلمان در زندگی اسلامی را بر خود نهاده ایم.

,

امام جمعه خیرآباد افزود: آموزه های اسلام را که برای بهتر زیستن در دنیا وضع شده است را رها کرده ایم و بدست خود بر دست و پای خود غل و زنجیر قرار داده ایم و هر روزه شکایت از وضع زندگی خود می کنبم و از سختی و مشکلات گله مند هستیم.

,

وی ادامه داد: خداوند برای ما آسانی را اراده کرده است و علت مشکلات امروز ما آن است که بر طبق هوی نفس عمل می کنیم و دستورات دین را به ظاهر پذیرفته ایم اما در عمل رها کرده ایم.

,

حجت الاسلام طزری گفت: یکی از آموزه های اسلام در سبک زندگی اسلامی، اکتفا به داشته ها است و به اندازه نیاز داشتن است که ما آن را قناعت می نامیم در حالیکه امروز بسیاری از وسایل و ابزار زندگی ما که به خاطر آن تلاش ها کرده ایم نیاز واقعی زندگی نیست و بدون آن هم می توان زندگی کرد.

,

وی ادامه داد: ما بدون توجه به آموزه دین و بخاطر بعضی از مسائل انواع گناه ها را انجام می دهیم تا آن را بدست آوریم در روایت آمده است بی نیاز ترین مردم قانع ترین آنان است.

,

امام جمعه خیرآباد در خطبه دوم نمازجمعه با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی گفت: این نامگذاری برنامه و جهت گیری ما را در سال جدید نشان می دهد و ذکر چند نکته ضروزی است، از مشکلات اساسی کشور ما مسائل اقتصادی است و دشمن هم به این امر کاملاً توجه دارد لذا تحریم ها در چهار چوب همین مشکلات است.

,

حجت الاسلام طزری بیان کرد: همه ما با جوانان بیکار مواجه شده ایم و خانه ای نیست که جوان بیکار در آن وجود نداشته باشد و به تبع بیکاری عدم ازدواج و وجود مسائل و مشکلات غیر اخلاقی به وجود می آید.

,

وی گفت: یک ظلمی که در حق تولیدات داخلی شده است این است که بخاطر وجود بعضی از کالاهای کم کیفیت داخلی ما تمام تولیدات داخلی را بی کیفیت می نامیم در حالیکه اینگونه نیست و کالاهای با کیفیت عالی در کشور بسیار است.

,

حجت الاسلام طزری اضافه کرد: از القائات دشمنان عدم توانایی کارگران داخلی در تولید کالاهای با کیفیت است و در نتیجه روی آوردن مردم به کالاهای دیگران و تعطیلی بازار داخلی است و حال اینکه با توجه به آنچه بیان شد یکی از راه های برطرف کردن مشکل اقتصادی و ایجاد تولید و اشتغال، مصرف کالای داخلی است البته تولیدگران نیز باید در جهت ارتقاء تولیدات تلاش کنند.

,

امام جمعه خیرآباد بیان داشت: در یک روز نکبت ده ها هزار فلسطینی تظاهرات کردند که با برخورد شدید رژیم غاصب مواجه شدند و حدود ۲۰ نفر به شهادت و ۱۸۰۰ نفر نیز زخمی شدند، این نشان دهنده اهمیت راهپیمایی و ضعف رژیم غاصب است و در جواب نامه مقام معظم رهبری به رهبر حماس آمده بود که ما برای کمک به فلسطین از هیچ اقدامی کوتاهی نمی کنیم .

,

وی خاطرنشان کرد: این راهپیمایی نشان داد که وحدت در بین فلسطینیان در حال شکل گیری است و فلسطین متوجه شده است تنها راه مقاومت و ایستادگی و مذاکره و سازش جزء ذلت دستاورد دیگری ندارد.

,

 

,

, ,

امام جمعه موقت شهرقدس: در فرهنگ اسلامی، هر گونه ستم در حقّ دیگران مردود است

, امام جمعه موقت شهرقدس: در فرهنگ اسلامی، هر گونه ستم در حقّ دیگران مردود است,

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدتقی موحد امام جمعه موقت شهرقدس ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلای این شهر و با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد، اظهار کرد: خودم و همه شما را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم و یکی از نشانه‌های تقوا دوری از غیبت است.

,

وی بیان کرد: وقتی حضرت امیرالمومنین علی (ع) ، مالک اشتر نخعی از یاران خود را به امارت مصر منصوب نمود، به او فرمانی در قالب یک نامه نوشت. این نامه بی تردید از مهمترین اسناد سیاسی حقوق اسلامی و خصوصا شعبه شیعی آن است.
امام جمعه موقت شهر قدس ادامه داد: این نامه به روشنی نشان می دهد رویکرد مترقی امام علی (ع) به مساله حکومت را در عصر جاهلیت عرب و در دوران حکومت های الیگارشی در این نامه که به نوعی به قانون اساسی اسلامی ایشان می ماند ویژگی های حکومت اسلامی، حاکم اسلامی، حقوق شهروندان، رابطه دولت با شهروند بیان شده است.
موحد گفت: توضیح سید رضی (قدس سره) مولف نهج البلاغه این فرمان را برای مالک اشتر نخعی نوشت، هنگامی که او را امارت مصر و توابع آن داد و در آن‌ هنگام که کار بر محمد بن ابی بکر آشفته شده بود، این فرمان از پرمحتوا ترین فرمانهاست و از دیگرنامه‌های او محاسن بیشتری در بردارد.

,
,
,

وی با اشاره به اینکه علی بن ابی طالب علیه السلام در مناسبت های مختلف، بیزاری خود را از ستم در حقّ بندگان خدا اعلام کرده اند و از جمله در دوران حکومتشان، خطاب به مردم کوفه، خطبه ای را ایراد کردند که در بخشی از آن خطبه فرمودند، گفت: سوگند به خدا، اگر تمام شب را بر روی خارهای سَعدان (که سخت گزنده و دارای تیغ تیز هستند) به سرم برم و یا غُلْ و زنجیر به این سو یا آن سو کشیده شوم، خوش تر از آن دارم تا خدا و پیامبرش را در روز قیامت، در حالی ملاقات کنم که به بعضی از بندگان ستم و چیزی از اموال عمومی را غصب کرده باشم و چگونه بر کسی ستم کنم، برای خاطر نفس خودم که به سوی کهنگی و پوسیده شدن می رود و مدت زمان بسیار طولانی در خاک جای می گیرد.

,

وی تصریح کرد: به خدا سوگند، اگر هفت اقلیم را با آنچه در زیر آسمان هاست، به من دهند تا خدا را نافرمانی کنم که پوست جوی را از مورچه، ناروا بگیرم، چنین نخواهم کرد.

,

 

,

, ,

امام جمعه قرچک: عقب نشینی در برنامه های مختلف علمی و فن آوری بزرگترین خیانت است

, امام جمعه قرچک: عقب نشینی در برنامه های مختلف علمی و فن آوری بزرگترین خیانت است,

حجت الاسلام و المسلمین حجت اله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه های  نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: آنهایی که فرضت خدمت ، رسیدن به کمالات را داشتند ، نعمت در اختیارشان بود، مال، علم، مقام، مسئولیت داشتند؛ ولی بر محور وزن قیامت تلاش نکردند. فکرشان، خطشان ، حرکت شان بر محور وزن الهی نبود.

,

وی گفت: فرمایش حضرت آقا نقشه راه همه مسئولین و ملت است، چه در انتخابات یک خدمتگزار و چه خدمت مخلصانه اسلامی برای یک مسئول بدون شناخت اسلام و بدون اعتقاد به مبانی اسلامی امکان پذیر نیست.

,

اسماعیلی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، بیان کرد: باید مبانی نظام مدیریتی از دیدگاه اسلام را شناخت و بر محور آن مبانی حرکت کرد که بدون ایمان و هویت اسلامی، انقلابی و پایبندی به آن در دولت اسلامی نمی شود.

,

وی افزود: دولت کاری به ایمان مردم و کاری به ارزشهای دینی ندارد، دولت زمانی اسلامی است که دغدغه دین داشته باشد، چون انقلاب ما دین است.

,

امام جمعه قرچک تاکید کرد: عدالت در همه زمینه ها بویژه رشد اقتصادی باید هم پای عدالت پیش رود و از هر روش برای رشد اقتصادی استفاده کنیم، بعد به فکر عدالت باشیم، منطقی نیست وعدالت هم با شعار، دعا،  با فدات شوم و قربان صدقه درست نمی شود، عدالت ملزماتی دارد و آن  قاطعیت در کار ارتباط تنگاتنگ با مردم بودن، آگاهی از وضعیت ضعیف ترین رده و قشر جامعه، تربیت و تهذیب خود و دوری از طمع مالی است.

,

وی تصریح کرد: حفظ استقلال سیاسی که از همه مهم تر است و ریشه در استقلال اقتصادی و فرهنگی دارد، تقویت خود باوری و اعتقاد به نفس ملی، جهاد علمی باید نهضت تولید علم در کشور راه بیفتد.

,

اسماعیلی با اشاره به ۲۰ فروردین روز فن آوری هسته ای، بیان کرد: زحمات و تلاشهای جهادی و انقلابی شهدای هسته ای را گرامی و پاس بداریم و با ادامه دادن چرخه دانش هسته ای عزت ما در گروه قدرت علمی ما است، کسانی که فکرشان وابسته استکبار است، خیر خواه کشور، ملت و اسلام نیستند، پیروان تفکر سلطنتی و سکولاری دشمن اصلی انقلاب، ملت و اسلام محسوب می شوند .

,

وی گفت: برنامه دشمن القاء و تلقین احساس نمی شود و نمی توانیم است، عقب نشینی در برنامه های مختلف علمی و فن آوری بزرگترین خیانت است، ضعف علمی و اقتصادی ما زمینه ساز تحکم نظام سلطه خواهد بود.

,

امام جمعه قرچک در پایان خاطرنشان کرد: در دنیای سراسر فریب و نیرنگ و زور باید مجهز و مسلح بود، هر کس مخالف قدرت نظام باشد موافق نقشه استکبار است.

,

تهران نیوز پایتخت خبری ایران

, تهران نیوز پایتخت خبری ایران,

امام جمعه بخش گلستان: جوانان باید در مقابل پدیده برهنگی تحت عنوان آزادی با بصیرت عمل کنند

, امام جمعه بخش گلستان: جوانان باید در مقابل پدیده برهنگی تحت عنوان آزادی با بصیرت عمل کنند,

حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی صفایی امام جمعه بخش گلستان در خطبه‌های نماز جمعه خود با تاکید بر اهمیت داشتن تقوای الهی، گفت: آقایان سعی کنند تقوای حضرت علی (ع) و خانم‌ها سعی کنند تقوای حضدت زهرا (س) و حضرت زینب (س) را در زندگی داشته باشند.

,

وی در ادامه با بیان این امر که آگاه سازی مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، اظهار داشت: باید به شکل مستمر مردم را از رویدادهای کشور، منطقه و جهان آگاه کرد چراکه بصیرت و آگاهی مردم است که پیشرفت کشور را به همراه دارد.

,

حجت الاسلام والمسلمین صفایی در خصوص ترویج آزادی غربی در جامعه و تلاش برای گمراهی جوانان، تصریح کرد: این‌ها امروز سعی دارند که برهنگی را نماد آزادی نشان دهند و به این طریق بنیاد و پایه خانواده‌های ایرانی را همانند خانواده‌های خودشان از بین ببرند و دختران و پسران ما باید نسبت به این موصوع آگاهی و بصیرت داشته باشند.

,

وی همچنین به تلاش کشورهای استعمارگر برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین کشورهای مسلمان اشاره کرد و اذعان داشت: ملت ‌های مسلمان برای رسیدن به آرامش و آسایش باید همگی بر سر یک میز جمع شوند و باهم این منبع فساد یعنی آمریکا و اسرائیل را نابود کنند.

,

امام جمعه بخش گلستان درپایان باتوجه به برگزاری مراسم اعتکاف در شهرستان بهارستان همزمان با سراسر کشور، خاطرنشان کرد: در روزهای برگزاری این مراسم به تمامی مساجد بخش گلستان از جمله مسجد ابوذر، مسجد امام حسن مجتبی (ع) و مسجد امیرالمومنین (ع) سر زدیم و شاهد استقبال کم نظیر مردم به خصوص دانشجویان و دانش آموزان از مراسم اعتکاف در بهارستان بودیم.

,

 

,

, ,

امام جمعه فیروزکوه: اشرافی گری و عدم مبارزه با فساد اقتصادی مانع تحقق شعار سال است

, امام جمعه فیروزکوه: اشرافی گری و عدم مبارزه با فساد اقتصادی مانع تحقق شعار سال است,

حجت الاسلام والمسلمین امیری ارجمند، امام جمعه شهرستان فیروزکوه، در خطبه‌های نماز عبادی -سیاسی جمعه گفت: یکی از پرفضیلت‌ترین ماه‌ها ماه رجب است که در لسان دینی ما ماه ریزش رحمت الهی، ماه ریزش گناهان است؛ خداوند ماه رجب را قرار داده تا بشر کرامت اخلاقی یابد و از نظر معنا و معنویت رشد یابد؛ حسنات انسان بالا برده می‌شود پس ماه عزیزی است؛ چه کنیم که در این ماه گناهان ریخته شود و حسنات افزوده شود؟ صرف حضور در این ماه از این معنویات برخوردار خواهیم شد؟ قطعا چنین نیست، اگرچه فضل و رحمت خداوند متعال همواره جریان دارد اما به این معنا نیست که همه از این فضل برخوردار شوند.

,

وی تاکید کرد: آفتاب بالا آمده اما ما باید از سایه بیرون آئیم تا از نور این آفتاب بهره‌مند شویم؛ کسانی از این ماه بهره‌مند می‌شوند که اهل دعا، نماز و عبادت باشند؛ این ماه ارتباط‌گیری با خداوند متعال است؛ روزهای اعتکاف بهترین روزها برای اتصال به منبع لایزال الهی است.

,

امام جمعه شهرستان فیروزکوه در ادامه افزود: ماه رجب ماهی است که دعوت نامه الهی برای همگی آمده است؛ دالان رحمت و برکت الهی در ماه رمضان باید از ماه رجب و شعبان عبور کند تا به ماه رمضان برسد؛ نباید بی‌تفاوت بود، گفته نشود ما جز رجبیون نیستیم پس تلاشی نکنیم.

,

وی با اشاره به گفته رسول اکرم(ص) در خصوص اهمیت و ارزش ماه رجب، خاطرنشان کرد: هر کسی در این ماه خداوند متعال را بخواند، استجابت خواهد شد؛ خداوند متعال باب رحمت خود را گشوده و منتظر است بندگان از این در درآیند؛ این ماه ریسمانی برای اتصال به خداوند است؛ هدف آفرینش چیزی جز قرب الهی و اتصال به منبع فضل الهی نیست.

,

خطیب نماز جمعه فیروزکوه با تاکید بر این که مومن زیرک و فرصت‌طلب است، اذعان داشت: از فرصت ماه رجب در این سال باید استفاده کرد و اگر از دست برود قابل بازگشت نیست؛ به یاد داشته باشید قلب انسان باید جای خداوند باشد؛ با بندگی و عبادت باید کسب معنویت کرد.

,

وی در ادامه خطبه‌های این نماز پرفیض با اشاره به این که بنای استعمارگران بر این نیست که تنها فلسطین را اشغال کند، تصریح کرد: نباید مردم کشورهای اسلامی به این انتظار باشند که حاکمان به نجات آنها آیند؛ بالاترین آنها که نام خادم الحرمین را بر خود نهادند، از در آشتی و صلح با اسرائیل درآمده است؛ آنچه این روزها و این سال‌ها در منطقه از قتل عام مسلمانان می‌بینیم از سوی آمریکا و اسرائیل است و اینها جز فساد و جنایت در منطقه چیزی برای خاورمیانه ندارند.

,

حجت الاسلام والمسلمین امیری ارجمند در خصوص موانع تحقق شعار امسال بیان داشت: از جمله عواملی که مانع تحقق شعار سال است، برخی از مسئولین هستند که باور ندارند ما می‌توانیم؛ برخی از مسئولین همواره می‌گویند نمی توانیم و برخی از توانمندی‌های اقتصادی بی اطلاع هستند، برخی از مسئولین تنبل هستند و می‌گویند پول نفت هست و کالاها را از کشورهای دیگر خریداری می‌کنیم؛ برخی از مسئولین دل در گرو اجانب بستند.

,

وی در ادامه اذعان داشت: قبیله گرایی و جناح‌بازی برخی از مسئولین مانع تحقق شعار سال می‌شود؛ مبارزه با فساد را جدی نمی‌گیرند، تا زمانی که در جامعه مبارزه با فساد وجود نداشته باشد شعار سال تحقق نخواهد یافت؛ اشرافی گری و عدم تعصب به خرید کالای ایرانی موانع دیگر در تحقق شعار امسال است؛ هم تولید کننده و هم مصرف‌کننده باید به این مسائل توجه داشته باشند.

,

امام جمعه شهرستان فیروزکوه با اشاره به روز ملی انرژی هسته‌ای تاکید کرد: ایران در قرارداد برجام به تمام تعهدات خود عمل کرد و طرف مقابل به هیچ تعهدی عمل نکرد؛ بهتر بود مسئولین به جای ریختن سیمان در تاسیسات هسته‌ای، بر در این تاسیسات قفل می‌زدند تا در این روزها که طرف مقابل تمکین نمی‌کند به راحتی تاسیسات دوباره بازگشایی شود؛ باز تکرار می‌کنیم که ما هرگز از دفاع موشکی دست نمی‌کشیم چرا که آقایی این مملکت به دفاع موشکی است.

,

 

,

, ,

امام جمعه موقت ورامین: جریانی که بخواهد برابر ولایت بایستد با مشت انقلابی ملت مواجه می‌شود

, امام جمعه موقت ورامین: جریانی که بخواهد برابر ولایت بایستد با مشت انقلابی ملت مواجه می‌شود,

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز عبادی _ سیاسی جمعه ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه‌السلام اظهار داشت: بدیهی است، که ما وظیفه داریم در ایام شهادت و میلاد معصمومین علیهم السلام تعظیم شعائر کنیم و در جهت الگوگیری از سیره و زندگی آن بزرگواران مراسم بزرگداشت برپا کنیم و تمام مساجد و هیئات مذهبی در برابر این مناسبت ها مسئولیت دارند.

,

وی از شیعیان و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام به ویژه اصناف و بازاریان خواست در ایام شهادت آن بزرگواران احترام کنند و افزود: متاسفانه این مسائل مقداری کم رنگ شده است، به جای این که فضای خانه را با امواج ماهواره و مظاهر فسق و فجور آلوده کنیم، بیاییم با مجالس اهل بیت عصمت و طهارت و توسل به معصومین(ع) فضای خانه هایمان را معطر به عطر ولایت کرده و یقین بدانیم ضرر نخواهیم کرد.

,

امام جمعه موقت ورامین سپس ۲۰ فروردین ماه و روز هنر انقلاب اسلامی و سال روز شهادت هنرمند شهید آوینی را مورد اشاره قرار داد و گفت: اسلام دین هنرهای فاخر است و بسیاری از این هنرها به برکت علمای اسلام ترویج یافته، اما با کامل تاسف در اثر جنگ نرم و ارائه الگوهای غلط غربی نام ابتذال، ولنگاری و لهو و لعب را هنر می گذارند و کرامت و شخصیت انسانی هر فرد را مورد تهدید قرار می دهند.

,

خطیب جمعه ورامین شهید آوینی و حاتمی کیا را نمونه‌هایی از هنرمندان انقلاب اسلامی خواند و گفت: حاتمی کیا نشان داد، که می توان با ساخت یک فیلم در عرصه جنگ نرم به مصاف دشمن رفت و نه تنها در داخل کشور، که در دیگر کشورهای دنیا مخاطب داشت.

,

محمودی ادامه داد: نباید به اسم هنر، بی بندو باری و روابط نا سالم اخلاقی را ترویج کرد، امروز ما بحمدالله در عرصه های مختلف هنری چهره های ارزشمند انقلابی داریم، که آتش به اختیار با سختی ها کنار می آیند، اما ارزش ها را فراموش نمی کنند.

,

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال ۹۷ گفت: در کشور مشکلی نداریم، که قابل حل نباشد، مشکلی نداریم که کلید حل آن به دست بیگانگان باشد، مشکلات هست، اما قابل حل بوده و کلیدش در دست خود ملت ایران و مسئولان است، نباید طوری وانمود کرد، که کلید حل مشکلات کشور در دست بیگانگان است، عده ای در مذاکره با آمریکا و در برجام حتی آب خوردن را به بیگانگان وابسته می دانستند.

,

وی افزود: عده ای این گونه القا می کنند، که اگر ما از اصول و مبانی انقلابی خود کوتاه بیاییم، مشکلات حل می شود، در حالی که این اشتباه بزرگ ناشی از نادانی و کج فهمی آن ها بوده و البته ممکن است، برخی نفوذی های دشمن این مطلب را آن ها القا کنند.

,

امام جمعه موقت ورامین با بیان این که دشمنان از بالندگی نسل جوان ما به شدت نگران هستند، گفت: مخالفت آمریکایی ها و غربی ها با سانتریفیوژها تنها به دلیل غنی سازی اورانیوم نبود، بیشتر مخالفت ها به این دلیل بود، که این حرکت علمی، خودباوری جوانان ما را غنی کرده و آن ها را برای گام های بلندتر آینده آماده می سازد.

,

وی ۲۰ فروردین، روز ملی فناوری هسته ای را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: دشمن از این ناراحت است، که جوانان این مرز و بوم علی رغم تحریم ها و فشارهای جهانی توانستند پوزه دشمن را به خاک بمالند، اگرچه برخی نابخردان داخلی قدردان این حماسه آفرینی های علمی نبودند و گفتند انرژی هسته ای برای چه می خواهیم، اما دنیا شاهد بود، که جوانان ما با تکیه بر پشتوانه غنی دینی و ملی خود می توانند، به مصاف جامعه علمی دنیا بروند.

,

امام جمعه موقت ورامین گفت: امروز نیروهای متعهد و کارآمد جوان کشور آماده تداوم این پیشرفت ها هستند و این خودباوری از ثمرات ارزشمند انقلاب اسلامی است، که نیازمند حمایت همه جانبه تمام مسئولان نظام اسلامی است.

,

محمودی در خصوص مسائل شهرستان ورامین بر اهمیت مساله تولید و خرید کالای ایرانی تاکید کرد و گفت: باید مسئولان و عناصر تاثیرگذار، همه دست به دست یکدیگر داده و روز به روز بر رونق کار و تولید بیافزایند، امروز بسیاری از تولید کنندگان نگران هستند.

,

وی با بیان این که در حوزه کشاورزی نیاز به توجه جدی وجود دارد، گفت: باید دست واسطه ها و ئلال ها کوتاه شود، به صنایع تبدیلی اهمیت دهیم و وعده ها را عملیاتی کنیم، من بارها گفتم، امروز هم تکرار می کنم، متاسفیم که بهترین پسته در این شهر تولید می شود، اما از برند پسته محرومیم و علی رغم وعده ها همچنان شاهد بی عملی هستیم.

,

امام جمعه موقت ورامین گفت: مسئولان شهرستان اجازه ندهند دل سردی و ناامیدی به سراغ کشاورزان و تولید کنندگان بیاید، تا دیر نشده در جهت مبارزه با سن در محصولات کشاورزی اقدام کنند.

,

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران برخی حرکات نابخردانه عده ای از عناصر سیاسی در برابر نظام اسلامی را سبب فراهم کردن خوراک برای بیگانگان دانست و گفت: فتنه گران و حامیان آن ها، جریان انحرافی و حامیان آن ها، باید بدانند قانون فصل الخطاب است و هرگونه حرکت برخلاف قانون مانند خیانت های فتنه ۸۸ و ۹۶ و بست نشینی و جنجال آفرینی و نامه نگاری های بی مبنا از سوی ملت ایران محکوم است.

,

وی گفت: همه باید تابع ولایت باشند و هرکس یا هر جریانی بخواهد در برابر ولایت بایستد، با مشت انقلابی ملت مواجه خواهد شد.

,

 

,

 

,

امام جمعه موقت رباط کریم: شرط بالارفتن کیفیت کالای ایرانی در مصرف آن است

, امام جمعه موقت رباط کریم: شرط بالارفتن کیفیت کالای ایرانی در مصرف آن است,

حجت الاسلام رشید زاده، امام جمعه موقت رباط کریم در آیین عبادی سیاسی روز جمعه این شهر اظهار کرد: از تمامی نیروهای خدماتی و امنیتی که در ایام نوروز جهت سلامت مردم تلاش کردند باید قدردانی کرد و دست آنها را بوسید.

,

امام جمعه موقت رباط کریم ادامه داد: در سال گذشته شاهد ایجاد یک فتنه در کشور بودیم که مردم بار دیگر به گونه حماسی وارد میدان شدند و دست طمع کاران را از مملکت کوتاه کردند.

,

حجت الاسلام رشید زاده نابودی داعش را بزرگترین دستاورد خارجی ایران دانست و گفت: توانستیم با توان بالای مدافعان حرم داعش را به طور کامل در کشورهای اطراف از بین ببریم و این برای ما افتخار است.

,

وی ابراز کرد: دشمنان انقلاب هیچ گاه دست ازدشمنی اشان برنخواهند داشت و درصدند تا کشور را دچار یک بحران کنند و قطار انقلاب را از مسیر حرکت متوقف کنند.

,

امام جمعه موقت رباط کریم با تأکید بر حرکت کشور به سمت شعار سال؛ تصریح کرد: تا زمانی که مردم اجناس داخلی را خریداری نکنند هیچ گاه کیفیت کالاها بالا نمی رود چرا که مردم باید اشکالات کالاها را بگیرند و به تولیدکنندگان گوشزد کنند.

,

وی در پایان ضمن انتقاد از برخی زندگی‌ها خواستارحفظ آرامش مردم در زندگی های مشترک شد.

,

 

,

, ,

امام جمعه اسلامشهر: حمایت ولیعهد سعودی از رژیم صهیونیستی شرم‌آور است/ همه تصمیم بگیرند کالای ایرانی بخرند و تولید کنند

, امام جمعه اسلامشهر: حمایت ولیعهد سعودی از رژیم صهیونیستی شرم‌آور است/ همه تصمیم بگیرند کالای ایرانی بخرند و تولید کنند,

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نوروزی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۷ فروردین با توصیه به تقوا گفت: خداوند در آیه ۳۵ سوری مائده چهار چیز را عامل سعادت انسان می‌داند اگر کسی بتواند این چهار ویژگی را داشته باشد و آماده کند رستگاری خود را تأمین کرده است یکی ایمان و دیگری تقوا است، تقوا به معنای ساده این است که از خدا بترسید و واجبات الهی را از دست ندهید و از محرمات الهی دوری‌کنید.

,

وی ادامه داد: سومین ویژگی این است که انسان وسیله تقرب و نزدیک شدن به خدا را بدست بیاورد که وسیله آن ایمان، تقوا، عمل صالح و به‌ویژه شفاعت محمد و آل محمد (ص) است. انسان به‌وسیله ایمان و عمل صالح می‌تواند معصومین را شفیع خود قرار دهد و بهترین وسیله تقرب به خدا محمد و آل محمد (ص) است.

,

امام‌جمعه اسلامشهر با اشاره به برکات ماه رجب گفت: رجب ماه تقوا و ریزش رحمت الهی است چقدر خوب است که از این ماه و وقت مبارک بهره بگیریم و وسیله فلاح خودمان را تضمین کنیم چهارمین ویژگی برای سعادت جهاد درراه خداست جهاد زمانی حضور در جبهه‌ها و جهاد با دشمن است و زمانی دیگر تلاش برای بندگان خدا و رسیدگی به امور آنان است.

,

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله سید محمدباقر صدر و خواهرشان گفت: یکی از جرم‌های این بزرگواران این بود که به حضرت امام خمینی (ره) ایمان داشتند و می‌گفتند در امام ذوب شوید همان‌طوری که او در خدا و ایمان به خدا ذوب‌شده است.

,

نماینده ولی‌فقیه در اسلامشهر با اشاره به سالروز قطع رابطه سیاسی آمریکا با ایران در ۲۰ فروردین ۱۳۵۹ گفت: امام خمینی همان زمان شکر خدا را بابت این اتفاق به‌جا آوردند چراکه گرگ‌ومیش باهم رابطه ندارند آمریکا گرگ است اکنون نیز می‌بینید چه ظلم‌ها و ستم‌هایی در همه جای دنیا می‌کنند. در هر جای دنیا که ظلم و آدم کشی و قتل و غارت هست دست آمریکا وجود دارد.

,

وی با اعلام اینکه ۲۰ فرودین روز ملی فناوری هسته‌ای نیز نام‌گذاری شده است گفت: دانشمندان هسته‌ای کشورمان در سال ۱۳۸۵ توانستند استفاده کامل در چرخه هسته‌ای را بدست آوردند.

,

حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به سالروز اشغال فلسطین بدست رژیم صهیونیستی گفت: جمعه گذشته مردم فلسطین راهپیمایی مسالمت‌آمیزی به همین مناسبت و با عنوان روز بازگشت داشتند اما سربازان رژیم صهیونیستی به مردم حمله کردند و تا روز گذشته ۲۱ نفر کشته شدند و نزدیک به هزار نفر از فلسطینیان زخمی شدند به‌طوری‌که مراکز درمانی جای معالجه زخمی‌ها را ندارند.

,

وی بابیان دنیا نسبت به ظلم به فلسطین بی‌تفاوت است گفت: آمریکا رژیم صهیونیستی را به ظلم تشویق می‌کند اما این جای تعجب نیست تعجب آنجاست که کسانی که خودشان را خادم‌الحرمین می‌دانند و می‌گویند مرکز اسلام در دستشان است و قرآن را باید آنان چاپ کنند اسرائیل را تشویق می‌کنند و رابطه برقرار می‌کنند و عجیب‌تر این است که ولیعهد عربستان سعودی اعلام کرده که اسرائیل حق دارد در سرزمین‌های اشغالی بماند.

,

امام‌جمعه اسلامشهر به واکنش روزنامه‌های صهیونیستی نسبت به اعلام حمایت بن سلمان از اسرائیل اشاره کرد و گفت: روزنامه‌های صهیونیستی نوشتند تاکنون هیچ رهبر عربی چنین سخنانی به زبان نیاورده بود این شرم‌آور است چگونه انسان خود را مسلمان بداند و در این موقعیت حساس از اسرائیل حمایت کند؟ با حمایت‌های آمریکا و سستی اعراب و سران کشورهای عربی خانه‌های فلسطینیان مظلوم غصب شده است و در محاصره هستند.

,

وی با اشاره به جنگ یمن که وارد چهارمین سال خود شده است گفت: همه‌چیز یمن از بین رفته است بچه‌ها بیماری وبا گرفتند و بروی دستان مادران و پدرانشان از بین می‌روند ولی آنان هرگز تسلیم نشدند و عربستان سعودی و هم‌پیمانانشان به هیچ‌یک از اهداف خودشان نرسیدند. ارتش و رزمندگان یمن پیشرفت‌های ارزشمندی داشتند و در این اواخر ۱۰۰ موشک به مراکز حساس عربستان شلیک کردند.

,

خطیب نماز جمعه اسلامشهر با اشاره به شعار سال و لزوم حمایت از کالای ایرانی گفت: فروشنده‌ها تصمیم بگیرند کالای ایرانی بفروشند و خریداران نیز تصمیم بگیرند کالای ایرانی بخرند اگر هر شرکت و نهادی این فرمایش رهبر انقلاب را عمل کند نتیجه خواهد داد و کارگاه‌های تعطیل به کار می‌افتند همه تصمیم بگیرند کالای ایرانی بخرند و تولید کنند و بفروشند.

,

 

,

 

,

امام جمعه پیشوا: مردم انقلاب نمودند و آن را به دست مسئولان سپردند/مسئولان باید خدمت کنند نه حکومت

, امام جمعه پیشوا: مردم انقلاب نمودند و آن را به دست مسئولان سپردند/مسئولان باید خدمت کنند نه حکومت,

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در خطبه های امروز نماز جمعه پیشوا ضمن تبریک فرا رسیدن روز جمهوری اسلامی اظهار داشت:۱۲ فروردین ماه روزی است که ملت ایران حکومت را مشخص کردند و ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی رای دادند و با انتخاب خود به حکومت های غرب و شرق پشت کردند.

,

وی افزود:رای مردم پیام مهمی را در بر داشت و مشت محکمی بر دهان بیگانگان کوبید؛ این وظیفه مسئولان است که مراقب باشند چرا که اگر خلافی از آنها سر بزند ضربه های محکمی به اسلام وارد شود.

,

خطیب جمعه پیشواهمچنین با تبریک ۱۳رجب روز ولادت امیرالمومنین و شروع مراسم اعتکاف گفت: سنتی نبوی اعتکاف چندین سال است در کشور اجرا می شودو عده زیادی از مردم و بخصوص جوانان را به گوشه نشینی و عبادت در مساجد فرا می خواند.

,

وی در ادامه افزود:مراسم معنوی اعتکاف توفیقات فراوانی برای مردم بخصوص جوانان به همراه داشته است و باعث افزایش اخلاص شده است چراکه تمرینی برای رسیدن به معنویت است .

,

حسینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال جدید بیان نمود:رهبر معظم انقلاب سال جدید را به نام حمایت از کالای ایرانی نامیدند و این مساله نباید در حد شعار باقی بماند ؛این نامگذاری در حقیقت مهمترین کار در زمینه اقتصاد مقاومتی است و بر حسب معیار و محاسبات دقیقی از سوی معظم له انتخاب شده است.

,

وی تاکید کرد:از تولید کنند گان کشور تقاضا داریم اجناس مرغوب با در نظر گرفتن تمام استانداردها تولید کنند که مایه آبروی نظام و رهبری باشد و باعث نشود مردم به کالای ایرانی دست رد بزنند.

,

خطیب جمعه پیشوا با اشاره عدم کیفیت بسیاری از تولیدات داخلی گفت:از مسئولان تقاضا داریم که با حمایت خود و بها دادن به تولید کنندگان اقدامات موثری در جهت افزایش کیفیت تولیدات داخلی بردارند و جلوی افسار گسیختگی ها را بگیرند.

,

وی در پایان تصریح کرد:مردم انقلاب کردند و آن را به دست مسئولان سپردند و مسئولان باید به جای حکومت کردن به مردم خدمت کنند؛حیف است مردم را از دست بدهیم و این همه جوان دارای ابتکار و خلاقیت را نادیده بگیریم و باعث دلسردی مردم شویم.

,

 

,

, ,

امام جمعه پاکدشت: رابطه با آمریکا اگر فایده داشت امام آن را قبول می کرد

, امام جمعه پاکدشت: رابطه با آمریکا اگر فایده داشت امام آن را قبول می کرد,

حجت‌الاسلام حسن لزومی امام‌جمعه پاکدشت درباره مسئله فلسطین گفت: حدود۷۰ سال است که کشور فلسطین اشغال‌شده و مردم مظلوم آن کشته می‌شوند؛ این مقوله مسئله مهم دنیای امروز است که مقام معظم رهبری سفارش‌هایی در این زمینه داشته‌اند.

,

امام‌جمعه پاکدشت به نامه اسماعیل هنیه  اشاره کرد و گفت: جواب این نامه به‌تازگی توسط مقام معظم رهبری  داده‌شده است؛ در جواب آن نامه جمهوری اسلامی خود را موظف می‌داند که هرگونه حمایت را لازم باشد از مردم فلسطین انجام می‌دهد.

,

همچنین در ادامه نامه نیز حضرت آقا حرکت به سمت مذاکره با رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیست را گناه بزرگ دانسته و مقاومت را راه پیروزی بیان نموده‌اند.

,

خطیب نماز جمعه پاکدشت دراین‌باره بیان داشت: هیچ کشوری از کشورهای اسلامی مثل ایران از مردم مظلوم فلسطین دفاع نکرده است، مقام معظم رهبری بیان داشتند:” هر کشوری که در جنگ مستقیم با اسرائیل باشد ما از او حمایت خواهیم کرد” .

,

نماینده مقام معظم رهبری درباره ۲۰ فروردین عنوان کرد: سال۶۳ در چنین روزی آمریکا خواستار ارتباط با ایران شد که امام راحل در جواب فرمودند:” رابطه ایران با آمریکا همانند رابطه گرگ با میش است و این رابطه برای ایران فایده‌ای ندارد”.

,

حجت‌الاسلام لزومی با تأکید بر این موضوع که هیچ‌کس مثل امام, آمریکا را نشناخت گفت: این رابطه اگر فایده داشت امام آن را قبول می‌کرد، همه دنیا دیدند مذاکره هسته‌ای هیچ فایده‌ای نداشت.

,

امام جمع پاکدشت درباره تبیین شعار سال گفت: نام‌گذاری سال شبیه فتوای تنباکو میرزای شیرازی می باشد ، راه نجات کشور استفاده از کالای ایران هست که مقام معظم رهبری به آن تأکیددارند ، دولت و ملت در تحقق این شعار باید متحد باشند و رسانه‌ها دراین‌باره باید خوب عمل کنند.

,

 

,

, ,

امام جمعه قیامدشت: ۲۰ فروردین روز بزرگ دستیابی ایران به فناوری هسته ای

, امام جمعه قیامدشت: ۲۰ فروردین روز بزرگ دستیابی ایران به فناوری هسته ای,

حجت‌الاسلام سید حسین امیری در خطبه‌های نماز جمعه قیامدشت با  گرامیداشت ۲۰ فروردین روز ملى فناورى هسته‌ای گفت: این روز بزرگ، تحقق شعار «ما مى‏توانیم» است، در چنین روزی ایران به فناورى غنى‏سازى اورانیوم و راه‌اندازی یک زنجیره کامل غنى‏سازى در نطنز دست‌یافت.

,

امام‌جمعه قیامدشت دراین‌باره ادامه داد: پس از انتشار این خبر، با تصویب شوراى عالى انقلاب فرهنگى، بیستم فروردین‌ماه، مقارن با تکمیل چرخه سوخت هسته‏اى در تقویم رسمى ایرانیان، روز ملى فناورى هسته‏اى نام گرفت، بی‌تردید ۲۰ فروردین، یادآور روز ملى فناورى هسته‏اى و اعلام بومى شدن دانش هسته‏اى در ایران اسلامى و مجهز شدن سرزمین ایران به انرژى هسته‏اى و درواقع روز بزرگ تحقق شعار «ما مى‏توانیم» است.

,

خطیب نماز جمعه قیامدشت شهادت سید شهیدان اهل‌قلم هنرمند انقلابی سید مرتضی آوینى را گرامی و بیان داشت:۲۰ فروردین‏ماه مصادف است با شهادت هنرمند متعهد و بسیجى، شهید سید مرتضى آوینى در سال ۱۳۷۲، که این روز با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنرى سازمان تبلیغات اسلامى به مقام معظم رهبرى، به‏عنوان «روز هنر انقلاب اسلامى» نام‏گذارى شد.

,

این مقام مسئول درباره شهید آیت‏الله سید محمدباقر صدر گفت: از نکات مهم زندگى سیاسى این شهید بزرگوار، حمایت از امام خمینى(ره) با شروع انقلاب اسلامى از همان سال ۴۲ بود و در تمام فعالیت‏هاى سیاسى امام و در تبعید نیز از حضرت امام(ره) حمایت کردند و این حمایت را حتى بعد از پیروزى انقلاب نیز ادامه دادند که مهم‏ترین اقدام ایشان اعلام فتوا در حمایت از انقلاب اسلامى و شهید نامیدن کسانى بود که براى پیروزى انقلاب اسلامى و در راه اسلام جهاد کرده‏اند.

,

حجت الاسلام امیری درباره تبیین بیانات رهبر انقلاب درباره «آزادى» به‏عنوان یکى از شعارهاى انقلاب؛ بیان داشت: ایشان در اولین سخنرانى خود در صحن جامع رضوى به بررسى شعارهاى اصلى انقلاب اسلامى و تحقق آن در جمهورى اسلامى پرداختند و افزودند:آزادى در این کشور تأمین شده است، عده‏اى بى‏انصافى مى‏کنند؛ از آزادى موجود استفاده کرده  و به دروغ مى‏گویند آزادى وجود ندارد.

,

امام جمعه قیامدشت ادامه داد: در واقع قضیّه این نیست؛ امروز در کشور ما آزادى فکر، بیان، انتخاب هست؛ هیچ‏کس به‏ خاطر این‏که فکرش و نظرش مخالف نظرِ حکومت است، مورد فشار و تهدید و تعقیب قرار نمى‏گیردو افراد متعدّد در رسانه‏هاى مختلف، افکارِ گوناگونِ ضدّ حکومت را -که عقیده‏شان است ابراز مى‏کنند، این همان آزادى بیان است.

,

وی دراین باره بیان داشت: امروز در غرب هرچند شعار آزادى مطبوعات و رسانه‏ها داده مى‏شود، اما در واقعیت امر آنچه در غرب شاهد آن هستیم انحصار رسانه‏اى است و رسانه‏اى مستقل و منتقد اجازه فعال آزاد رسانه‏ى ندارند و خیلى زود بایکوت و حذف مى‏شوند. تمامى رسانه‏ها توسط زرسالاران یهودى و سرمایه‏داران بزرگ مدیریت و هدایت مى‏شود و صداى حقى برخلاف نظام سلطه شنیده نمى‏شود.

,

حجت الاسلام امیری ادعاى آزادى زنان را نیز دروغ دیگرى دانست و گفت: زن را به ابزارى براى تبلیغات و فروش بیشتر کالاهاى تولید شده در نظام سرمایه‏دارى بدل کرده است. زن غربى امروز به ابزارى براى کامجویى و لذت بردن بیشتر مردان بدل شده است و آزادى زن به برهنگى تغییر یافته است! به‏واقع زن آزاد است تا هرچه بیشتر بتوانند در خدمت شهوترانى مردان قرار گیرد!

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه