اخبار داغ

یادداشت؛

غیرت عرب ایرانی به اسلام

غیرت عرب ایرانی به اسلام
مردم عرب ایران همواره در طول تاریخ غیرت و وفاداری خود نسبت به اسلام و کشور را بارها اثبات کرده اند لذا تمامی مسئولان، موظف به رعایت اصول نظام اسلامی و رفع بی عدالتی های روا شده به این مردم هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب،"لعمرک ما الإنسان الا بدینه - فلاتترک التقوا اتکالا علی النسب - فقد رفع الإسلام سلمان فارس - وقد وضع الشرک الشریف ابالهب"

این شعر منسوب به امیرالمؤمنین (ع)، و معنایش این است:

ارزش انسان جز به دین و آیینش نیست. پس [هرگز] تقوا را به خاطر نسب (قومیتت) ترک نکن. [چراکه] همانا سلمان فارسی اسلام را رفعت بخشید وشرک را ابالهبِ [با نسبی] شریف ترویج می‌کرد.

آری! میزان، دین و تقوا است و طبق نص قرآن، هیچ قومی بر قوم دیگر برتری ندارد مگر بر اساس تقوا.

اگر ما از پیامبر عظیم الشأن، امیر المومنین و ذریه معصوم ایشان (ع) تبعیت می‌کنیم به‌خاطر معیار و میزان ایمان بودن و تمثال حق و حقیقت بودنشان است. به‌عبارت دیگر اگر ایشان اهل چین هم می‌بودند امروز تبعیت از ایشان همچنان برما واجب بود. لذا در نظام جمهوری اسلامی همه قومیت‌ها عزیز و محترم‌اند.

اخیراً در یکی از برنامه‌های شبکه دو خطایی که حاصل کج سلیقگی برخی مسئولان برنامه بود انجام پذیرفت؛ علیرغم اینکه سعی در جبران و عذرخواهی از این خطا صورت گرفته باتوجه به اینکه این مسئله موجب آزرده خاطر شدن مردم غیرتمند عرب ایران شده است ذکر ۲ نکته را مهم دانستم:

اول؛ این مسئله را بهانه ای برای معرفی و شناخت این مردم غیور و ارتباطشان با اسلام و نظام اسلامی قرار می‌دهم؛

به راستی میزان برای شناخت مردم عرب چیست؟

اگر بخواهیم مردم عرب خوزستان را بشناسیم باید بدانیم که بابی بودند برای ورود تشیع به ایران، و از آن روز تا به حال، دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت بوده و هستند.

باید این گفته شود که مردم غیور عرب به فرمان جهاد مرجعیت شیعه در سال ۱۲۹۴ لبیک گفتند و در واقعه جهاد عشایر موسوم به جهاد المنیور که به مبارزه و جنگ تن به تن با انگلیسی‌ها انجامید صدها شهید تقدیم نمودند، هم اکنون یادمان جهاد عشایر در منطقه گمبوعه حمیدیه شاهد این مطلب است.

مردم عرب، ولایتمداری خویش را در ایام انقلاب نیز نشان دادند و با تقدیم شهیدانی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفته و در به ثمر رساندن انقلاب نقش مهمی ایفا نمودند.

این مردم در هشت سال دفاع مقدس با تقدیم هزاران شهید از خاک این سرزمین حراست نمودند و با روحیه ای جهادی و انقلابی و با وجود تحمل سختی‌های جنگ، حتی یک وجب از خاک این کشور را به بعثی‌ها ندادند.

مرزداری این مردم تا امروز از مهم‌ترین خدمات این مردم غیور به نظام اسلامی است.

خدمات این مردم به نظام اسلامی تنها به سطح کشور محدود نبوده بلکه خارج از مرزها را نیز در برگرفته است؛ تقدیم کردن تعداد زیادی شهید در دفاع از حرم گویای آمادگی و جان برکف بودن مردم و جوانان ولایتمدار این استان برای اسلام در سراسر جهان بوده است.

بنیان نمودن مواکب خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی و حرکت پیاده روی در این استان از دیگر مصادیق ولایتمداری این مردم غیرتمند است.

دوم؛ ارتباط نظام اسلامی با این مردم غیور

دشمن از اینگونه خطاها استفاده می‌کند و آن را سیاست کلی نظام معرفی می‌کند و می‌خواهد بباوراند که نظام اسلامی نگاهی تبعیض آمیز به قومیت عرب و غیره دارد. این در حالی است که در سیاست کلی نظام اقوام مختلف ظرفیت‌های نظام هستند که در کنار هم باعث ساخته شدن و رشد کشور می‌شوند.

- میزان، دراین امر امام امت هستند آنگاه که فرمودند: «اسلام از عرب است و عرب از اسلام...»

- میزان، رهبری هستند آنگاه که در دهلاویه با مردم به عربی صحبت می‌کنند فرمودند «اللغة العربیة الحبیبة » و علاقه خویش را به مردم این خطه بارها و به انواع مختلف اظهار کرده و بر حل مشکلات و مسائل این مردم تأکید می‌نمایند.

- میزان قانون اساسی است که هرگونه تبعیض نژادی و بی عدالتی رامحکوم می‌کند.

حال اینکه خطاها و تبعیض‌هایی توسط اجزای مختلف یا برخی مسئولین در کشور یا استان انجام بپذیرد نوعی، اسلام و نظام اسلامی ستیزی است و همانند سایر آرمان‌ها و اهداف انقلاب است که توسط سرسپردگان غرب و انقلابی نماها روی زمین می‌مانده است.

لذا آن چیزی که مانع ودافع این خلأها و موجب حل مشکلات می‌شود.. ولایتمداری و تبعیت و پشتیبانی از نظام ورهبری عظیم الشأن درمقابل آن مسئولان غیرانقلابی است.

همانا ولایتمداری یعنی دفاع و اجرای عدالت و مخالفت با ولایت و قانون به معنای ترویج تبعیض و ایجاد وقفه در رسیدن به آن آرمان‌ها و دادن بهانه به مسئولان غیرانقلابی برای تبعیض است.

دشمن دنبال هرج ومرج و مطالبه گری از طرق غیرصحیح و امنیتی کردن اوضاع است، چراکه می‌داند امنیتی شدن اوضاع برابر است با ازدست دادن اولویت برقراری عدالت و فرصت دست یابی به آرمان‌ها برای نظام؛ و این یعنی همان هدف دشمن.

البته تمامی مسئولان، موظف به رعایت این اصول وسیاستهای نظام و رفع تبعیض‌های روا شده به این مردم که تازگی هم ندارد، هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

محمدامین سواری

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه