اخبار داغ

چادرهای چینی روی سر بازار ایران است

چادرهای چینی روی سر بازار ایران است
ایران بهترین صنعت نساجی و پارچه را دارد که با تولیدات مطلوب محصولات خوبی را به بازار عرضه می‌کند و چین در این زمینه نبض بازار را در دست دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زنان خبر، حجاب ایرانی و پوشش چادر می‌تواند یکی از فرصت‌های تولید چادرهای مرغوب را ایجاد کند، با وجود اینکه در حجاب ایرانی حرفی برای گفتن داریم اما متاسفانه در تولید و فروش چادرهای ایرانی موفق نبوده‌ایم و به نظر می‌رسد به نفع چشم بادامی‌ها عقب کشیده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان خبر, زنان خبر,

اگر نیم نگاهی به بازار پارچه فروش‌ها بیاندازیم به خوبی مشاهده می‌کنیم که منسوجات و چادرهای چینی در مغازه‌ها خودنمایی می‌کند.

,

متاسفانه بسیاری از چادرهای رنگی و مشکی که بر سر زنان ایرانی است تولید کشور چین می‌باشد.

,

عدم توجه به تولیدات داخلی، حمایت نکردن از محصولات ایرانی، کم توجهی به صنعت نساجی بخصوص پارچه‌های چادری و... از جمله مواردی است که فرصت جولان دادن چینی‌ها در ایران را فراهم می‌کند.

,

در این راستا با مراجعه به بازار بزرگ تهران یکی از کاسبان بازار پارچه فروشان به خبرنگار زنان خبر گفت: چادرهای مشکی و رنگی چینی که در بازار موجود است چندان کیفیت خوبی ندارد ولی به دلیل قیمت مناسب و تنوع پارچه مشتری‌های زیادی دارند.

, زنان خبر,

وی افزود: پارچه‌های ایرانی اگرچه کیفیت خوبی دارد ولی با قیمت بالاتری نسبت به پارچه‌های چینی در بازار عرضه می‌شود که با توجه به وضعیت اقتصادی اکثر مردم گرایش به خرید چادر چینی دارند.

,

سمیه یکتاپرست یکی از خریداران پارچه در بازار تهران در مورد کیفیت چادرهای ایرانی به خبرنگار ما گفت: بنده چادری هستم و باید حداقل 6 ماه یک بار برای خرید چادر اقدام کنم، با وجود اینکه ما کشوری اسلامی داریم باید محصولات حجاب و عفاف از جمله چادر با کیفیت و قیمت مناسب عرضه شود.

,

وی افزود: متاسفانه چادرهایی که در بازار وجود دارد اگر با کیفیت خوب باشد از قیمت بالایی برخوردار است و اگر هم ارزان باشد بعد از چند بار شست‌وشو کاملا کهنه به نظر می‌رسد.

,

همچنین لعیا یحیایی از مراجعه کنندگان به بازار پارچه فروشان تهران بیان کرد: وقتی چادر نماز، چادر رنگی، چادر مشکی، روسری و... از چین وارد کشور می‌شود و فروشندگان برای فروش این محصولات تبلیغ می‌کنند و آنها را چینی مرغوب می‌نامند، باید تاسف خورد.

,

وی گفت: چادر ایرانی با کیفیت در بازار اندک است ولی چادرهای چینی با انواع و اقسام مختلف وجود دارد، باید کمی تامل کرد که مانتوهای جلو باز با قیمت مناسب در تمام مغازه‌ها موجود می‌باشد ولی چادر خوب با قیمت مناسب اندک است.

,

به راستی که بی‌کیفیت بودن و کم دوام بودن چادرهای مشکی چینی بسیار بارز است ولی همچنان در تمام مغازه‌ها به زنان با قیمت مناسب ارائه می‌شود؛ آنچه که در بازار تهران مشاهده کردیم دریافتیم که بازار پارچه ایران در مشت چشم بادامی‌ها است.

,

در پرس‌وجو از فروشندگان و جویا شدن علت فروش و تبلیغ پارچه‌های چینی متوجه شدیم که از فروش این پارچه‌ها سود بیشتری بدست می‌آورند و البته هدف اصلی آنها که کسب سود بیشتر است محقق می‌شود.

,

باید در راستای عرضه و تولید پارچه‌های ایرانی، برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و الگوسازی مناسب اقدام شود، اگر قرار است مسئولان برای حمایت از کالای ایرانی اقدام کنند باید در این زمینه کوشش فراوان شود تا چادر ایرانی را جایگزین چادر چینی کنیم.

,

آیا ارزش ندارد که در مقابل تمام تهاجمات فرهنگی غرب و هزینه‌هایی که در این راستا برای از بین بردن حجاب می‌کنند اندکی از هزینه‌های تبلیغی برای ترویج بهتر حجاب را به این مقوله اختصاص دهیم و حتی گاهی چادر، روسری و مانتوی اسلامی را نه برای کسب سود و درآمد بلکه برای حجاب و عفاف اسلامی و البته شناساندن کالای ایرانی در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم.

,

انتهای پیام/*

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه