اخبار داغ

رییس اداره آموش و پرورش شهرستان شهرضا خبر داد؛

برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی جنوب استان در شهرضا/ شهرستان میزبان ۷۰۰ نفر از دانش آموزان فعال قرآنی خواهد بود

برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی جنوب استان در شهرضا/ شهرستان میزبان ۷۰۰ نفر از دانش آموزان فعال قرآنی خواهد بود
رییس داره آموش و پرورش شهرستان شهرضا گفت: تعداد ۷۰۰ نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم از منطقه سه آموزش و پرورش استان در سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی به میزبانی شهرضا شرکت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ محمود رستگار امروز در جلسه برنامه ریزی سی و ششمسین دوره مسابقات قرآنی استان، عنوان کرد: تعداد 700 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم از منطقه سه آموزش و پرورش استان در سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی به میزبانی شهرضا شرکت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی، تصریح کرد: این دانش آموزان از دو گروه جنسی دختران و پسران و از قطب جنوب استان شامل شاهرستان های شهرضا، دهاقان، مبارکه، سمیرم و منطقه سه آموزش و پرورش استان، هستند.

,

معرفی هزار دانش آموز مقطع ابتدایی از شهرضا به مسابقات قرآن و معارف اسلامی استان

, معرفی هزار دانش آموز مقطع ابتدایی از شهرضا به مسابقات قرآن و معارف اسلامی استان, معرفی هزار دانش آموز مقطع ابتدایی از شهرضا به مسابقات قرآن و معارف اسلامی استان,

رییس اداره آموزش و پرورش شهرضا، اضافه کرد: تعداد 500 دانش آموز پسر و 500 دانش آموز دختر نیز از مقطع ابتدایی از شهرستان شهرضا به این دور از مسابقات معرفی شدند.

,

رستگار، بیان کرد: از شهرستان شهرضا 700 دانش آموز دختر و پسر مقطع متوسطه نیز برای شرکت در مرحله استانی این رقابت ها معرفی شدند که در نهایت 116 نفر از آنان شامل 50 دانش آموز دختر و 63 دانش آموز پسر، برگزیده شدند.

,

وی، تصریح کرد: این رقابت‌ ها در قطب جنوب استان به میزبانی شهرضا، در روزهای چهارشنبه 22 فروردین ویژه دختران و پنجشنبه 23 فروردین ویژه پسران در محل دانشگاه آزاد شهرستان برگزار می شود.

,

رییس اداره آموزش و پرورش شهرضا، عنوان کرد: مراسم اختتامیه هر دور از این مسابقات نیز عصر همان روز برگزار خواهد شد.

,

رقابت بیش از 200 هزار دانش آموز استان در مسابقات قرآن و معارف اسلامی

, رقابت بیش از 200 هزار دانش آموز استان در مسابقات قرآن و معارف اسلامی, رقابت بیش از 200 هزار دانش آموز استان در مسابقات قرآن و معارف اسلامی,

کارشناس قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، نیز در این جلسه بیان کرد: مسابقات قران کریم و معارف اسلامی از چهار سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، در سی و شش دوره به صورت مستمر برگزار شده است.

,

مهدی نم‌نبات، تصریح کرد: این مسابقات در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری برگزار می شود و در استان اصفهان 280 هزار دانش اموز در 14 رشته قرانی با یکدیگ به رقابت می پردازند.

,

وی، عنوان کرد: از مجموع 780 هزار دانش اموز استان اصفهان، 240 هزار نفر در مرحله آموزشگاهی، 50 هزار نفرد ر مرحله منطقه ای و پنج هزار و 800 نفر در مرحله استانی با یکدیگر رقابت می کنند.

,

کارشناس قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اضافه کرد: از مجموع پنج هزار و 800 دانش آموزی که در مرحله استانی حضور پیدا می کنند، 800 نفر به مرحله نهایی و 100 نفر به مرحله کشوری راه پیدا می کنند.

,

ارتقاء سطح کمی و کیفی مسابقات

, ارتقاء سطح کمی و کیفی مسابقات, ارتقاء سطح کمی و کیفی مسابقات,

نم‌نبات، بیان کرد: این رقابت‌ ها در میان دانش آموزان شش قطب استان اصفهان برگزر خواهد شد که شهرضا به عنوان قطب پنجم میزبان دانش آموزان جنوب استان و منطقه سه آموزش و پرورش است.

,

وی، تأکید کرد: امسال اقداماتی در راستای ارتقاء سطح کمی و کیفی مسابقات انجام شده است که در نهایت به تشویق دانش اموزان به ادامه فعالیت های قرانی و افزایش عدالت در داوری بین آنها منجر خواهد شد.

,

کارشناس قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، بیان کرد: میزبانی شهرضا از مرحله دانش آموزی این مسابقات در سال گذشته، ظرفیت و امکان خوب این شهرستان را ثابت کرد به همین دلیل امسال میزبانی مقطع متوسطه این رقابت ها به این شهرستان واگذار شده است.

,

نم‌نبات، اضافه کرد: میزبانی شهرضا از مسابقات قرآنی مقطع متوسطه موقعیت مناسبی برای معرفی جایگاه علمی و سابقه آموزشی این شهرستان و همچنین معرفی شهدای گرنقدری همچون سردار شهید همت است.

,

وی، عنوان کرد: نفرات برتر در مرحله نهایی این مسابقات برای حضور در مرحله کشوری در شهرستان زرین شهر با یکدیگر به رقابت می پردازند.

,

میزبانی شهرضا، فرصتی برای معرفی چهره فرهنگی شهرستان است

, میزبانی شهرضا، فرصتی برای معرفی چهره فرهنگی شهرستان است, میزبانی شهرضا، فرصتی برای معرفی چهره فرهنگی شهرستان است,

فرماندار شهرضا، نیز در این جلسه با تأکید بر ضرورت استفاده از همه امکانات اجریی این شهرستان برای برگزری مسابقات قرآنی، اظهار کرد: فعالیت های قرانی همواره در شهرضا از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است.

,

علی اصغر رفیعی نژاد، بیان کرد: توجه به فعالیت های قرآنی و ترویج آن در بین دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند، آسودگی خیال، رشد معنویت و کاهش معضلات اجتماعی را به همراه دارد.

,

وی، بیان کرد: باید از فرصت حضور دانش آموزان شهرستان های جنوب استان در شهرضا، برای معرفی این شهرستان به عنوان شهر ملی سفال و همچنین چهره های شاخصی همچون علما و سرداران شهید و دانشمندان استفاده شود.

,

نوجوانی و جوانی، بهترین زمان برای آغاز فعالیت های قرآنی

, نوجوانی و جوانی، بهترین زمان برای آغاز فعالیت های قرآنی, نوجوانی و جوانی، بهترین زمان برای آغاز فعالیت های قرآنی,

فرماندار شهرضا، بیان کرد: تعمیق باورهای دینی و مذهبی در هرشرایطی باعث بهبود سطح زندگی و کاهش ناهنجاری های اجتماعی می شود.

,

رفیعی نژاد، ادامه داد: دوره های نوجوانی و جوانی بهترین زمان برای انس با قران و فراگیری علوم قرآنی است به همین دلیل آموزش و پرورش و دانشگاه ها رسالت سنگینی در این زمینه دارند.

,

وی، تأکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) شرایط مناسب برای توسعه فعالیت های قران را فراهم کرد و باعث شد تا ایران اسلامی به عنوان مهمترین کانون حمایت از اینگونه فعالیت ها مورد توجه قرار گیرد.

,

فرماندار شهرضا، ادامه داد: تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی برضرورت توجه به معارف قرآنی به ویژه در سنین نوجوانی و جوانی، نشان دهنده اهمیت آموزش های قرآنی در این دوران است.

,

جلوه های قرآن آموزی در دوران دفاع مقدس

, جلوه های قرآن آموزی در دوران دفاع مقدس, جلوه های قرآن آموزی در دوران دفاع مقدس,

رییس شورای اسلامی شهر شهرضا، نیز در این جلسه بیان کرد: بهترین جلوه های اثرگذاری تعالیم قرآن در افراد در دوران دفاع مقدس مشاهده شد.

,

مهدی صالحپور، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس رزمندگانی که در دوران دانش آموزی یا دانشجویی معارف قرآنی را فراگفته بودند، با روحیاتی بهتر دوران اسارت را طی می کردند و حتی در فراگیری این معارف به دیگر رزمندگان کمک می کردند.

,

وی، بیان کرد: آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در نهایدنه کردن فرهنگ قرآنی در نوجوانان و کودکان دارد به همین دلیل باید از این وزارتخانه و اینگونه فعالیتها بیشتر حمایت شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه