اخبار داغ

یک کارشناس مسائل هسته‌ای در گفتگو با دانا:

احتمال خروج آمریکا از برجام قوت گرفته است/ افکار عمومی مخالف مذاکره ایران با غرب است/ نقش دوگانه فرانسه در اجرای برجام

احتمال خروج آمریکا از برجام قوت گرفته است/ افکار عمومی مخالف مذاکره ایران با غرب است/ نقش دوگانه فرانسه در اجرای برجام
یک کارشناس مسائل هسته‌ای با بیان اینکه ترامپ برای اینکه می خواهد از برجام خارج شود، تحت فشارهای زیادی قرار گرفته است عنوان کرد: مشخص نیست ترامپ دقیقا چه اقدامی انجام می دهد اما آنچه که مشخص بوده این است که ترامپ در پی اخذ امتیازهای دیگری نظیر مذاکرات موشکی، منطقه ای و حتی بازرسی از هر نقطه ای از ایران به صورت سرزده خواهد بود.
[

ابوالفضل صدقی کارشناس مسائل هسته‌ای در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص احتمال تصمیم ترامپ برای تمدید تعلیق تحریم های هسته ای ایران و یا خروج از برجام اظهار داشت: با روی کار آمدن  دولت ترامپ، اختمال خروج ترامپ از برجام شدت گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها وزیر دفاع آمریکا تنها فردی است که موافق برجام بوده و با آمدن بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ امید ها برای تمدید تعلیق تحریم های هسته ای به شدت کاهش پیدا کرده است.

, عنوان مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ امید ها برای تمدید تعلیق تحریم های هسته ای به شدت کاهش پیدا کرده است., عنوان مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ امید ها برای تمدید تعلیق تحریم های هسته ای به شدت کاهش پیدا کرده است.,

این کارشناس مسائل هسته‌ای همچنین گفت: احتمال امضای تعلیق تحریم‌های هسته‌ای توسط ترامپ 50 درصد است عنوان کرد: سیاست های ترامپ در این سمت پیش می رود که ایران را به لحاظ اقتصادی تحت فشار بیشتری قرار دهد و از همین رو به دنبال کم کردن منافع اقتصادی ایران از برجام است.

,

 

,

آمریکا به دنبال فشار و محدودیت دائمی برای ایران است

, آمریکا به دنبال فشار و محدودیت دائمی برای ایران است, آمریکا به دنبال فشار و محدودیت دائمی برای ایران است,

صدقی با اشاره به این نکته که محدودیت های هسته ای ایران طبق برجام تنها تا 8سال ادامه پیدا می کند عنوان کرد: آمریکایی ها قصد دارند تا با فشار دائمی، محدودیت های هسته ای علیه ایران را از 8 ساله به صورت دائمی در بیاورند.

,

وی در ادامه افزود: ایجاد محدودیت هایی در زمینه موشکی و منطقه ای بر عهده اروپایی هاست که در این بازی نقش پلیس خوب را بازی می کنند؛ در واقع سیاست آمریکا این است که کشورهای اروپایی علاوه بر ادامه دادن برجام با ایران، فشارهایی را به ایران وارد کنند تا در زمینه های موشکی و منطقه ای عقب نشینی کند.

,

 

,

یکی از خواسته های آمریکا بازدید سرزده از هر مکانی در ایران است

, یکی از خواسته های آمریکا بازدید سرزده از هر مکانی در ایران است, یکی از خواسته های آمریکا بازدید سرزده از هر مکانی در ایران است,

این کارشناس مسائل هسته‌ای با بیان اینکه ترامپ برای اینکه می خواهد از برجام خارج شود، تحت فشارهای زیادی قرار گرفته است عنوان کرد: مشخص نیست ترامپ دقیقا چه اقدامی انجام می دهد اما آنچه که مشخص بوده این است که ترامپ در پی اخذ امتیازهای دیگری نظیر مذاکرات موشکی، منطقه ای و حتی بازرسی از هر نقطه ای از ایران به صورت سرزده خواهد بود.

,

صدقی با تاکید بر اینکه خروج از برجام به ضرر آمریکاست عنوان کرد: اگر آمریکا از برجام خارج شود منجر به شروع مجدد فعالیت های هسته ای ایران می شود که در ادامه آمریکا حتی نمی تواند به گزینه جنگ هم فکر کند چرا که این مساله بعد از جنگ های منطقه ای زیاد برای آمریکا مقرون به صرفه نخواهد بود.

,

وی در ادامه تاکید کرد: اگر آمریکا برجام را پاره کند و بخواهد دوباره تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کند دیگر دنیا زیر بار تحریم های جدید نخواهد رفت چرا که مصلحت غرب در داشتن بازارهایی مانند ایران است و مصلحت آمریکا ادامه برجام هست هرچند ترامپ هر بار یک مانور می دهد تا وضعیت برجام و ایستادگی ایران در این زمینه را بسنجد و بعداً تصمیم گیری می کند.

,

 

,

اقلیتی در ایران به دنبال مذاکره موشکی هستند

, اقلیتی در ایران به دنبال مذاکره موشکی هستند, اقلیتی در ایران به دنبال مذاکره موشکی هستند,

این کارشناس مسائل هسته‌ای با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران گروهی هستند که به هر طریقی و در هر زمینه ای خواهان مذاکره با آمریکا هستند عنوان کرد: این گروه در اقلیت به سر می برند و خوشبختانه نگاه دولت ونگاه کلی نظام مذاکره در زمینه ای به جز مسائل هسته ای را به شدت نفی می کند. هرچند افکار عمومی بعد از بدعهدی های آمریکا در زمینه برجام به شدت مخالف ادامه مذاکره با کشورهای غربی به ویژه آمریکا است.

,

صدقی ضمن یادآوری اینکه در سال 92 افکار عمومی به دلیل احتمال برداشته شدن تحریم ها و رفع مشکلات اقتصادی با برجام همراه بود عنوان کرد: امروز مردم می بینند آنچنان که گفته شد برجام مشکلات اقتصادی آنها را برطرف نکرده و هر روز شاهد بدعهدی های آمریکایی ها هستند دیگر خواهان برجام یا مذاکره نیستند از طرف دیگر دولت نیز تمایلی به مذاکره دیگر با غرب به ویژه آمریکا ندارد.

,

 

,

کلاه گشادی که آمریکا در برجام بر سر ایران گذاشت

, کلاه گشادی که آمریکا در برجام بر سر ایران گذاشت, کلاه گشادی که آمریکا در برجام بر سر ایران گذاشت,

وی با تاکید بر اینکه برنامه موشکی ایران به مسأل اقتدار ما باز می گردد عنوان کرد: حتی اگر کسانی به دنبال مذاکرات موشکی بروند، قطعاً رهبر انقلاب اجازه نخواهند داد که این مذاکرات صورت بگیرد؛ چرا که یک بار در مسأله برجام آمریکا را امتحان کرده ایم و کلاه گشادی در بحث برجام بر سر ایران رفت و ورود به مذاکرات موشکی کاری غیر عاقلانه است.

,

این کارشناس مسائل هسته‌ای با بیان اینکه اگر تاکنون آمریکا به ایران حمله نکرده به خاطر قدرت موشکی ایران است عنوان کرد: اگر محدودیت های موشکی برای ایران وضع شود از طرف دیگر پای ایران را از معادلات منطقه ای بیرون بکشند، به راحتی می توانند برای ایران بازدارندگی ایجاد کنند و از همین رو به راحتی می توانند گزینه جنگ علیه ایران را عملیاتی کنند.

,

صدقی در خصوص نقش اروپا در ادامه برجام و همچنین ممانعت از خروج آمریکا اظهار داشت: باید بپذیریم که آمریکا و اروپا در اصل کار با یکدیگر متحد هستند و هدف اصلی آنها این است که تا جایی که می توانند بتوانند توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را محدود کنند. اما چون این کار عملا امکان پذیر نیست به نوعی تقسیم کار روی آورده اند به طوری که آمریکا عملاً اعلام می کند ادامه برجام شدنی نیست اما اروپا اعلام می کند که آمریکا بماند و دغدغه هایش را پیگیری کند.

,

 

,

فرانسوی ها بزرگترین پلیس خوب در برجام هستند

, فرانسوی ها بزرگترین پلیس خوب در برجام هستند, فرانسوی ها بزرگترین پلیس خوب در برجام هستند,

این کارشناس مسائل هسته‌ای با اشاره به نقش دوگانه فرانسه اظهار داشت: فرانسه از یک طرف به سمت بازارهای ایران آمده و از طرف دیگر ایران را برای رفتن بر سر میز مذاکره تشویق می کند و بارها سعی در وادار کردن ایران برای رفتن پای میز مذاکره در خصوص مسائل موشکی و منطقه داشته است.

,

وی با بیان اینکه اروپا بعد از برجام در مسائل بین الملل به جایگاه ویژه ای رسید عنوان کرد: اروپایی ها دوست ندارند این دستاوردشان که برای اولین بار در اروپا اتفاق افتاده است از بین برود و از همین رو به دنبال فشار آوردن به ایران هستند تا خواسته های اروپایی ها محقق بشود.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه