اخبار داغ

مردم لرستان وکیل المله می‌خواهند نه وکیل الدوله

مردم لرستان وکیل المله می‌خواهند نه وکیل الدوله
محرومیت زدایی از پیکره ی لرستان، مردم و مسئولین استانی و کشوری وظایفی متوجه‌شان می‌شود؛ اما در این میان فرصت‌هایی وجود دارد که تا به حال اگر نگوییم فرصت سوزی کرده ایم، قاطعانه می‌توان گفت از آنها بهره‌ی چندانی نبرده‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک  لرستان سرزمین یاریهای بی دریغ در روزگاران سخت و  دیار مردمانی که دلشان دریاست، اندیشه شان آسمان و حمیت و غیرتشان زاگرس اینجا لرستان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

سربلند و آزموده در سخت ترین آزمون های تاریخ... اینجا لرستان است... اینجا مردمانش به سنگ محک روزگار صیقل دیده اند  هنوز جراحت جنگ تحمیلی بر تن دارد این دیار، اما قلبش به عشق می تپد گرم گرم...  چهره اش را مبین که کوهستانی است و پرچین و شکن شده از محرومیت، این کوهستان در دل، آبشارها و رودها در نهان دارد آری لرستان، زخم‌ها برتن دارد و جامه محرومیت بر قامت اما استوار ایستاده است. صحبت از محرومیت لرستان تکراری است، اما موضوع قابل بحث"چگونگی رفع محرومیت از لرستان" است.

,

 

,

 طبیعتا در فرایند محرومیت زدایی از پیکره ی لرستان، مردم و مسئولین (استانی و کشوری) وظایفی متوجه‌شان می‌شود؛ اما در این میان فرصت‌هایی وجود دارد که تا به حال اگر نگوییم فرصت سوزی کرده ایم اما قاطعانه   می توان گفت از آنها بهره ی چندانی نبرده ایم.

,

 

,

 از جملگی این فرصت‌ها، فرصت انتخاب نمایندگانی از مردم برای حضور در مجلس شورای اسلامی است که به استناد اصل ۸۴ قانون اساسی هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه ی مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر نماید و بر اساس اصول ۸۸ و ۸۹ نیز حق سوال و استیضاح رئیس جمهور و وزرا نیز به نماینده داده شده است.

,

 

,

 و این فرصتی برای مردم و ظرفیتی پیش روی نمایندگان آنها جهت اعتلای شهر و دیارشان و در نهایت کشور می‌باشد.

,

 

,

 اما ایده آل ترین مدل در این خصوص زمانی به وقوع می پیوندد که مردم آگاهانه انتخاب کنند و نمایندگانشان نیز هوشمندانه از اهرم های قانونی در اختیارشان در دو شأن نظارت و قانون گذاری در جهت اعتلای شهر و دیارشان بهره ببرند.

,

 

,

 سوال این است که ما تا این ایده آل چقدر فاصله داریم...؟ بهره بردن از نمایندگان کارآمد ما را به این ایده آل نزدیک می کند؛اما نماینده کارآمد داراری چه خصوصیاتی است؟

,

 

,

 صفت کارآمدی برای یک نماینده برایند ویژگی هایی می باشد که از جمله مهمترین آن ها حفظ استقلال و عدم سرسپردگی به اشخاص حقیقی و حقوقی است.

,

 

,

 نماینده کارآمدباید رویین‌تن باشد، نه عافیت‌طلب. فردی که به مجلس می‌رود امانت‌دار خواسته‌های ده‌ها هزار شهروندی است که به او رای داده‌اند و از آن بالاتر پاسدار قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

,

 

,

پس عافیت‌طلبی و برگزاری علی‌السویه امور در قاموس نمایندگی جایگاهی ندارد. نماینده کارآمد و اصلح باید مقبولیت لازم را برای دفاع از خواسته‌های موکلانش داشته باشد و بی‌محابا حق آنان را مطالبه کند. البته نباید شجاعت سیاسی را با نمایش‌های برخی نمایندگان که برای رفتن به سرخط خبرها اجرا می‌کنند و حریف می‌طلبند، یکی دانست.

,

 

,

 حال اینکه رفتار برخی نمایندگان در جلسات استیضاح اخیر و تغییر موضعشان و همچنین پیش قدم شدنشان برای قبول مسئولیت ستاد انتخابات رئیس دولت در انتخابات اردیبهشت ماه سال جاری،به خوبی تجلی گاه این عدم استقلال و نزول شأن کسوت نمایندگی بود.

,

 

,

این دست از نمایندگان گویا فراموش کرده اند که نماینده مردم هستند نه نماینده دولت...  البته لازم به ذکر است که طبیعتاً در فضای تعامل نتایج مطلوب تری حاصل می گردد اما تعامل نیز می‌بایست بر مبنای تأمین منافع مردم و مطالبه یک اقدام عاجل از دولت برای رفاه مردم صورت گیرد نه منافع فردی و حزبی...

,

 

,

 و این در صورتی است که با تأمل به رتبه لرستان در جدول بیکاری کشور به راحتی میتوان متوجه شد که همچنان لرستان محروم از توجه و اقدام دولت است... آیا جوانان تحصیلکرده ی لرستانی سزاوار سرخوردگی هستند؟

,

 

,

 مردم غیور و بصیر لرستان به دنبال رای خود حداقل انتظاراتی از شما داشتند و دارند. انتظار داشتند بین ظرفیت ها و  توانمندی های لرستان و مردمانش با میزان توجه دولت مردان به آن تناسب برقرار کنید...

,

 

,

 انتظار داشتند هنگامی که رئیس جمهور محترم یا معاون اول ایشان را ملاقات کردید از دردهای کهنه این قوم مظلوم و همیشه پیش قدم در دفاع از خاک کشور و حریم ولایت صحبت کنید نه اینکه عنوان نمائید بنده آمادگی پذیرش مسئولیت ستاد حضرتعالی در لرستان را دارم.  

,

 

,

در نهایت اینکه نماینده اصلح، اصولگرا یا اصلاح طلب بودن وزرا یا مسئولین برایش مهم نیست و ملاکش رعایت قوانین، میزان توانمندی مدیر مربوطه در انجام وظایف محوله و به دنبال آن رضایتمندی مردم است...

,

 

,

 جناح همه ی مسئولین می بایست خدمت به مردم و تبعیت از ولایت فقیه باشد.

,

 نمایندگانی که در برابر سوءتدبیرهای آشکار دولت سکوت می کنند وام دار دولت هستند و طبیعتا فعالیت ها و موضع گیری هایشان وقف حمایت از دولت می شود و در نهایت باعث می شود دولت اعتنایی به رفع کاستی های منطقه شان نداشته باشد و از چنین شخصیتی نمی توان انتظار به چالش کشیدن دولت برای سهم خواهی حوزه انتخابیه را داشت.  از سر دلسوزی برای اعتلای دیارمان سخن گفتیم ولا غیر. این شما و این وجدانتان... زمان منتظرتان نمی ماند.

,

 

,

 هر چند فرصت اندک است اما مشی تان را تغییر دهید شما وکیل مردم هستید نه دولت...

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه