اخبار داغ

گره ترافیکی؛ معضلی شبانه روزی که حصارک از آن رنج می برد

گره ترافیکی؛ معضلی شبانه روزی که حصارک از آن رنج می برد
یکی از معضلات ترافیکی شهر کرج که برای بیشتر مردم آن تجربه شده و محسوس است ترافیک محدوده حصارک به ویژه پل حصارک است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گزارش تیتر یک;  پایانه حصارک که یکی از از مکان های پر ازدحام در ورودی غربی شهر کرج از سمت کمالشهر است، هر روزه غیر از ترددکنندگان درون شهری بار ترافیک شهرهای اقماری مانند کمالشهر، چهارباغ و... را نیز به دوش می کشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتر یک;,

 از طرفی به دلیل قرارداشتن کلانشهر کرج در مسیر ترانزیت و مواصلاتی 14 استان کشور وهمچنین همجواری با پایتخت و در نتیجه تردد میلیونی از این شهر، بار ترافیکی و هزینه مالی زیادی به استان وارد می شود و این در حالی است که زیرساخت های آن در حد و متناسب با جمعیت عبوری از آن نیست. البته به گفته مسئولان 60درصد از این ترافیک، مربوط به ترددهای محلی بین البرز و تهران است. در این بین تردد کامیون ها در این مسیر و همچنین محورهای اصلی وداخلی شهر مشکل را دوچندان می کند.

,

می توان گفت به طورمعمول روزانه حداقل یک تصادف در محدوده حصارک اتفاق می افتد و گاهی شدت تصادفات در این محدوده منجر به مرگ می شود.

,

آمار بالای تصادف در منطقه

, آمار بالای تصادف در منطقه,

یکی از شهروندان و کسبه این منطقه می گوید: این مسیر که یکی از مسیرهای اصلی کرج است همه روزه، به ویژه در ساعت اولیه صبح و بعدازظهر که مردم از محل کار به خانه باز می گردند  ترافیک سنگینی دارد.

,

احسان محبی می افزاید: روزهای پایانی هفته و تعطیلات رسمی علاوه بر مسافران همیشگی این مسیر، عده ای هم از تهران یا شهرهای دیگر که در روستاهای هشتگرد و ساوجبلاغ ویلا دارند برای گذران تعطیلات از این مسیر عبور می کنند و در اینروزها ترافیک این محدوده چندبرابر سنگین می شود که نتیجه آن اتلاف وقت و انرژی مسافران این مسیر است.

,

محبی در ادامه با اشاره به این که در این محدوده تصادفات زیادی انجام می شود می گوید: در بسیاری از این تصادفات مردم جان خود را از دست می دهند. در این تصادفات رانندگی نه تنها جان سرنشینان خودرو در محدوده پل حصارک به خطر می‌افتد بلکه مسافران عبوری و پیاده‌ها نیز از خطرات ناشی از عبور و مرور خودروها در امان نیستند.

,

وی اضافه می کند: محدوده اطراف پل حصارک به محلی برای سوار کردن مسافران هشتگرد، قزوین، زنجان و نظرآباد تبدیل نیز شده و از آنجایی که این خودروها ایستگاه مشخصی ندارند مردم ناچارند برای سوار شدن تا محدوده عبوری خودروها در داخل اتوبان پیش بروند.

,

این شهروند کرجی تردد کامیونها در این منطقه را از بیشترین عوامل تصادفات عنوان کرده ومی گوید: در بیشتر تصادفات که روزانه می بینیم یا خود کامیون ها یک طرف تصادف هستند و یا وجود آنها که مانع دید کامل است منجر به تصادف دیگر خودروها می شود.

,

درد دل یک راننده کامیون

, درد دل یک راننده کامیون,

یکی راننده کامیون نیز با بیان این که هر روزه در این مسیر تردد دارد می گوید: به دلیل ضعف ساختاری از جمله عرض کم این پل و این محدوده حتی حضور ماموران راهنمایی و رانندگی نیز برای کاهش بار ترافیکی پل حصارک آن طور که باید و شاید تاثیر گذار نیست 

,

امیر مشکینی که هر روز آرد مصرفی نانوایان کرج را از کارخانه به نانوایی های مختلف باید تحویل دهد می افزاید: برخی کامیون ها به دلیل حمل کالاهای استراتژیک مجبور به تردد هر روزه از این مسیر و حتی داخل شهر هستند.

,

مشکینی می گوید: در اطراف پل حصارک حتی گاردهای پلاستیکی و سرعت گیر مناسب نیز نصب نشده و این باعث می‌شود خودروهایی که با سرعت در حال عبور هستند با نزدیک شدن به ترافیک نزدیک پل نتوانند سرعت خود را کنترل کنند و با خودروهای دیگر و حتی پیاده‌ها برخورد کنند.

,

وی با اشاره به ممنوعیت تردد کامیون ها وجریمه هایی که برای ورود کامیون ها به داخل شهر اعمال می شود می گوید: با وجود برچسب مجوز تردد روی کامیون من اما چند روز قبل یکی از افسران راهنمایی ورانندگی به دلیل تردد در داخل شهر و همچنین استفاده از گوشی همراه مبلغ 190هزارتومان جریمه برایم صادر کرد وگفت می توانی نیمه شب آرد را به نانوایی ها برسانی، در حالی که نیمه شب نانوایی ها تعطیل هستند.

,

این راننده کامیون بیان می کند: رفع مشکل این محدوده و پل حق طبیعی شهروندان کرجی است اما از آنجایی که هر کاری به کندی انجام می شود سالها طول می کشد تا برای رفع یک معضل، اقدامی اساسی انجام شود به عنوان مثال تعریض و ساخت پل حصارک مدت هاست بی نتیجه مانده است. در صورتی که چنین طرحهایی که حساسیت بالایی دارند باید سرعت عمل بیشتری اجرا شوند.

,

کامیون های حامل کالاهای فاسدشدنی مجوز تردد دارند

, کامیون های حامل کالاهای فاسدشدنی مجوز تردد دارند,

 رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرزبا اشاره به حجم بالای تردد در اسفند ماه اظهار می کند:

,

با هدف کاهش بار ترافیکی از ابتدای اسفند تردد کامیون ها در داخل معابر شهری از ساعت 6 صبح تا10 شب ممنوع است.

,

سرهنگ همایون شریفی می افزاید: برای کامیون هایی که در ساعات روز داخل شهر تردد کنند مبلغ 90هزار تومان جریمه اعمال می شود.

,

سرهنگ شریفی در باره کامیون های حامل کالاهای استراتژیک می گوید: کامیون هایی که مواد غذایی و فاسد شدنی حمل می کنند جریمه نمی شوند، مگر این که مرتکب خلافی دیگر شده باشند.

,

کنترل آنلاین تخلفات رانندگی

, کنترل آنلاین تخلفات رانندگی ,

جانشین رئیس پلیس راهور کرج نیز با اشاره به ترافیک پایانی سال اظهار می کند: کمی عرض معبر و تعداد خروجی های منطقه حصارک تحمل حجم ترافیک فعلی را ندارد به همین دلیل واحدهای خودرویی و پیاده پلیس در حصارک کرج  در قالب واحدهای شبانه در این محدوده گشت زنی کرده و ناظر بر ترافیک خواهند بود.

,

سرگرد آقاجانی می گوید: با فعال شدن سیستم های آی تی اس تخلفات به صورت آنلاین کنترل می شود.

,

سرگرد آقاجانی با بیان این که اصلاحات هندسی که در دست اقدام است نقش بسزایی در کاهش مشکل ترافیک در شهرستان کرج خواهد داشت می افزاید: خودروها با ورود به طرح زوج و فرد اعمال قانون می شوند و با توجه به سیستم پیامکی راه اندازی شده تخلفات برای رانندگان پیامک خواهد شد.

,

وی با اشاره به اجرای طرح زوج و فرد کرج از ساعت 17:30 تا ساعت 21:30 بیان می کند: همچنین بر اساس مصوبه شورای ترافیک کلانشهرکرج تردد کامیون ها در شهر ممنوع خواهد بود.

,

جانشین رئیس پلیس راهور کرج اضافه می کند: پیش از این رانندگان کامیون مجوز تردد در شهر را داشتند اما اکنون تردد کامیون ها در شهر با جریمه 90 هزار تومانی رانندگان همراه خواهد بود و با دستور قضایی خودرو به مدت 72 ساعت به پارکینگ منتقل می شود.

,

انتهای پیام/                                                                                                                                                    

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه