اخبار داغ

کارشناس سیاسی:

رشد واردات و هدررفت سرمایه‌های ملی در پیِ عدم حمایت از تولید داخلی/ خریدهای ادارات شفاف‌سازی شود/ لزوم برندسازی برای محصولات خراسان جنوبی

رشد واردات و هدررفت سرمایه‌های ملی در پیِ عدم حمایت از تولید داخلی/ خریدهای ادارات شفاف‌سازی شود/ لزوم برندسازی برای محصولات خراسان جنوبی
کارشناس سیاسی گفت: در صورت عدم حمایت دولت از تولیدکننده و عدم خرید مردم از کالای داخلی، تولید داخل از بین می‌رود و تولیدکنندگان به وادردکننده تبدیل می‌شوند و در پیِ آن، وابستگی صرف به خارج از کشور ایجاد می‌شود که منجر به رشد واردات و هدررفت سرمایه‌های ملی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مصطفی موسوی‌نژاد کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: دشمنانِ ملت ایران، امروز وارد جنگ اقتصادی علیه مردم ایران شدند چراکه به این نتیجه رسیدند جنگ سخت و نظامی به خصوص بعد از توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه دفاعی، نتیجه ندارد و تنها راه باقی مانده برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مسائل فرهنگی و اقتصادی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: دشمن با اخلال در وضعیت اقتصادی کشور سعی دارد نارضایتی عمومی در ایران به وجود بیاورد تا با براندازی نرم به اهدافش برسد.

,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: مقام معظم رهبری با تشخیص درست و به موقع موضوع، جنگ اقتصادی را به همه گوش‌زد می‌کنند و هر سال بر مسائل اقتصادی تأکید دارند و اجرای اقتصادمقاومتی و حمایت از کالای ایرانی را راه بهبود وضعیت اقتصادی کشور می‌دانند.

,

 

,

موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: با تأکیدات مقام معظم رهبری جهت کلی کشور به سمت اقتصادمقاومتی است اما ایرادات اساسی دارد که باید رفع شود.

,

 

,

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم اقتصاد کشور را مقام کنیم، چرخه‌ای وجود دارد که طبق آن، مردم از تولیدکننده ایرانی خرید می‌کنند که با این خرید، تولیدکننده سرپا می‌ماند و فرزندان مردم شاغل می‌شوند.

,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: با خرید کالای ایرانی، اقتصاد کشور خوداتکا و مستقل می‌شود.

,

 

,

موسوی‌نژاد افزود: اگر مردم از تولیدکننده داخلی خرید نکنند، تولیدکننده ورشکسته می‌شود و در پی آن، شغل‌ها ازبین می‌رود و بیکاریِ فرزندان مردم افزایش می‌یابد که باعث ایجاد بحران‌های اجتماعی می‌شود.

,

 

,

عدم حمایت از تولیدکننده منجر به رشد واردات و هدررفت سرمایه‌های ملی می‌شود

,

وی تأکید کرد: در صورت عدم حمایت دولت از تولیدکننده و عدم خرید مردم از کالای داخلی، تولید داخل از بین می‌رود و تولیدکنندگان به وادردکننده تبدیل می‌شوند و در پیِ آن، وابستگی صرف به خارج از کشور ایجاد می‌شود که منجر به رشد واردات و هدررفت سرمایه‌های ملی می‌شود.

,

 

,

کارشناس سیاسی تصریح کرد: با حمایت و خرید کالای ایرانی، اوضاع اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور بهبود پیدا می‌کند.

,

 

,

موسوی‌نژاد گفت: تولیدکننده باید کیفیت تولیداتش را افزایش دهد اما اگر کالایی دارای کیفیت کمی است و مردم از آن به عنوان حمایت از کالای داخلی که سرپا ماندن تولیدکننده و اشتغال فرزندان ایرانی را در پی دارد، خرید کنند، آن تولیدکننده با این حمایت مردم، کم‌کم کیفیت محصولش را افزایش می‌دهد چراکه برخی تولیدکنندگان خارجی این‌گونه بودند مانند شرکت تویوتا در ژاپن یا نوکیا در فنلاند که سال‌ها ضرردِه بودند اما با حمایت و خرید مردم آن کشورها از محصولات آن‌ها به عنوان تولید داخلی، امروز از بهترین و بزرگترین شرکت‌های دنیا هستند.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: زمانی که گاندی در هند قیام کرد، به مردم گفت تمام پارچه‌های انگلیسی موجود در بازار را بسوزانند و با حمایتی که از کالای داخلی انجام دادند و می‌دهند، پیش‌بینی شده در چند سال آینده، هند جزو 4 اقتصاد اول دنیا شود.

,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به درستی اجرایی شود، جمهوری اسلامی ایران جزو 12 اقتصاد اول دنیا می‌شود و آن زمان است که دشمنان اسلام، ناامید می‌شوند.

,

 

,

موسوی‌نژاد اظهار کرد: تولیدکنندگان بخشی از مردم هستند و مردم از تولیدکننده انتظار دارند کیفیت محصولات را بالا ببرد و تولیدکننده از مردم انتظار دارد از محصولاتش خرید کنند.

,

 

,

وی افزود: مشکلات زیادی سر راه تولیدکنندگان قرار دارد که می‌توان به افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی و افزایش قیمت دلار اشاره کرد که برای بروزرسانی تجهیزات، نیاز به کمک دارند.

,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: قرار بود دولت 30 درصد از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها را به بخش تولید اختصاص دهد اما این موضوع محقق نشد.

,

 

,

موسوی‌نژاد تصریح کرد: نیاز است دولت جلوی واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شود را بگیرد و خودِ دولت نیز به طور کامل از تولیدات داخلی خرید کند که برای شفاف‌سازی پیشنهاد می‌شود تمام ادارات دولتی، فاکتورهای خریدشان را در پایگاه اطلاع‌رسانی آن اداره منتشر کنند.

,

 

,

وی اظهار کرد: حدود 800 هزار نفر از جمیعت 80 میلیونی ایران در صنعت پوشاک فعالیت می‌کنند اما در ترکیه که تقریبا اندازه ایران جمعیت دارد، 8 میلیون نفر در صنعت پوشاک فعالیت دارند.

,

 

,

لزوم برخورد با قاچاق و فرار مالیاتی

,

کارشناس سیاسی، قاچاق را خطر بزرگ برای اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: ممکن است با کوله‌بری برخورد شود اما با کانتینرهای قاچاق، برخورد نشود.

,

 

,

موسوی‌نژاد تصریح کرد: مالیات برای کشور ضروری است اما چرا از کارمندان قبل از واریز حقوق، مالیات دریافت می‌شود و برای تولیدکنندگان قوانین مالیاتی سخت گرفته می‌شود اما جلوی فرارهای مالیاتی گرفته نمی‌شود؟!

,

 

,

دولت از محصولات خراسان جنوبی حمایت کند

,

وی اظهار کرد: در خراسان جنوبی، تولیدکننده محصولات مهمی از لحاظ کمیّت و کیفیّت در دنیا هستیم اما نام تجاری مشهوری در استان نداریم.

,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: محصولات استان به صورت زیاد خریداری شده و در خارج از استان و حتی خارج از کشور، با نام‌های تجاری دیگر استان‌ها و حتی دیگر کشورها در دنیا فروخته می‌شود.

,

 

,

موسوی‌نژاد اظهار کرد: نیاز است دولت حمایت ویژه‌ای از محصولات خراسان جنوبی داشته باشد و تسهیلات مناسب و کم‌بهره و مشوق‌هایی ازجمله معافیت مالیاتی به سرمایه‌گذاران در خراسان جنوبی بدهد تا اقتصاد استان رشد کند.

,

 

,

وی گفت: این‌که در خراسان جنوبی، منطقه آزاد تجاری ایجاد شود، زمین‌زدن اقتصاد استان است چراکه هرجا منطقه آزاد تجاری ایجاد شده است، آن منطقه دریچه واردات به کشور شده و اقتصاد آن محل از بین رفته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه