اخبار داغ

آیت الله شاهچراغی:

رسانه‌ها «صداقت» و «امانت» را در اولویت قرار دهند/ تبعات انتشار اخبار را درنظر داشته باشید

رسانه‌ها «صداقت» و «امانت» را در اولویت قرار دهند/ تبعات انتشار اخبار را درنظر داشته باشید
نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تاکید بر حفظ صداقت و امانت در انتقال اخبار گفت: رسانه ها تبعات انتشار اخبار را درنظر داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، مدیرمسئول و اعضای هیات تحریریه شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان با آیت الله شاهچراغی نمایده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان دیدار کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

در این دیدار که صبح امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان انجام شد، آیت الله شاهچراغی با تاکید بر اهمیت خبر و رسانه در عصر حاضر گفت: رسالت خبرنگاران، آگاهی بخشی به جامعه و نشر موضوعاتی است که مردم علاقه‌مند هستند تا در جریان آنها قرار بگیرند.

,

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه فعالیت در حوزه خبر، کاری خداپسندانه است افزود: فعالیت رسانه‌ای خدمت به مردم است چراکه می‌تواند به افزایش آگاهی عمومی و طرح مشکلات آنها کمک کند.

,

وی با اشاره به دشواری‌های کار خبرنگاران در تهیه و انتشار خبر تصریح کرد: خبرنگاران انسانهای تلاش‌گر و زحمتکشی هستند که ممکن است حتی از ورود آنان به برخی جلسات نیز جلوگیری شود.

,

شاهچراغی با تاکید بر ضرورت انتشار اخبار مفید، سالم و دقیق در رسانه‌ها گفت: فعالان بخش خبر سعی کنند اخباری را که برای مصالح جامعه و نظام مفید است در اختیار مردم قرار دهند.

,

امام جمعه سمنان ادامه داد: رسانه‌ها با خودداری از کم و زیاد کردن اخبار، امانتداری خود را در انتقال خبرها حفظ کنند که البته امانتداری خبر کاری دشوار است.

,

وی با بیان اینکه خداوند خیانت در امانت را چه مالی، چه معنوی و چه خبری دوست ندارد اظهار کرد: گاهی با یک کلمه معنای خبر تغییر می‌کند لذا خبرنگاران باید در حفظ و ادای امانت دقت لازم را داشته باشند.

,

شاهچراغی در بخش دیگری از این دیدار با تاکید بر درنظرداشتن تبعات انتشار اخبار گفت: برخی خبرها ممکن است برای جامعه، افراد یا دیگران تبعاتی به دنبال داشته باشد و یا ایجاد اختلاف کند و مایه آبروریزی شود که باید از انتشار آنها پرهیز کرد.

,

نماینده ولی فقیه در استان افزود: خبرنگاران لازم نیست هر خبری را نقل کنند مثلا اینکه فلان آقا عمامه خود را در مراسمی از سرش برداشته یا مرغی در فلان جا با سه پا متولد شده برای جامعه مفید نیست.

,

وی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) در خصوص اهمیت مشورت گفت: خبرنگاران یک مجموعه خبری باید کار خود را بر اساس مشورت با یکدیگر انجام دهند تا انتشار آن باعث پشیمانی نشود.

,

شاهچراغی تاکید کرد: امام صادق (ع) نیز شیعیان خود را به صدق و درستی دعوت کرده‌اند لذا همه اقشار جامعه باید در جهت امانتداری و راستی گام بردارند.

,

نماینده مردم استان در مجلس خبرنگان رهبری در بخش پایانی این دیدار نیز با یادآوری نامگذاری سال 97 به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی خاطرنشان کرد: در سالجاری همه مسئولان و نیز آحاد مردم باید حمایت از کالای داخلی را در اولویت کار خود قرار دهند.

,

گفتنی است پیش از سخنان امام جمعه سمنان، ابراهیم سفیدیان مدیرمسئول شبکه اطلاع رسانی مرآت با تبریک فرارسیدن سال نو به نماینده ولی فقیه در استان گزارشی از فعالیت‌های خبری مرآت ارائه کرد.

,

مدیرمسئول شبکه اطلاع‌رسانی مرآت با بیان اینکه رسانه‌ها در توسعه استان نقش مهمی برعهده دارند گفت: مرآت در تلاش است تا با انعکاس مطلوب و دقیق نظرات مختلف از ظرفیت رسانه‌ای خود برای توسعه استان سمنان بهره گیرد.

,

سفیدیان طرح مشکلات مردم استان بویژه در موضوعات اقتصادی را یکی از رویکردهای اصلی مرآت دانست و افزود: در کنار توجه به مشکلات و نواقص، خدمات و دستاوردهای نظام نیز در مرآت برای مردم تشریح می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها و فعالان عرصه خبر در ایجاد آگاهی عمومی نقش مهم و انکارناپذیری برعهده دارند و باید در طرح موضوعات و دیدگاه‌های مختلف به اولویت ‌ها و مصالح جامعه توجه داشته باشند.

,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

 

,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه