اخبار داغ

مسئول میراث فرهنگی سرایان خبرداد

شروع طرح مطالعات ایجاد کمپ گردشگری درشهر سرایان و غار بتون

شروع طرح مطالعات ایجاد کمپ گردشگری درشهر سرایان و غار بتون
مسئول میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان از تهیه و تدوین دو طرح مطالعاتی برای پروژه های گردشگری این شهرستان خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد عرب مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان در گفت وگو با سرایان بیدار گفت :مطالعات اولیه ایجاد کمپ گردشگری درورودی شهر سرایان وهمچنین کمپ گردشگری غار بتون توسط شرکت نقش آوران توس آغاز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار ,

وی افزود: نبود امکانات اولیه اقامت موقت در شهر سرایان نیاز به ایجاد کمپ گردشگری  با امکانات رفاهی و تفریحی را ایجاب می نمود که با تصویب پروژه در کمیته برنامه ریزی شهرستان در سال 96 و تخصیص اعتبارات مطالعات اولیه طرح آغاز شده و محل اجرای طرح کمپ گردشگری خلیج فارس واقع در سه کیلومتری محور سرایان به بیرجند خواهد بود که به همراه مشاور ، نماینده شورای اسلامی و ریاست اداره منابع طبیعی شهرستان از محل طرح بازدید و موارد مورد نیاز پروژه به مشاور ابلاغ گردید.

,

مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان اظهارکرد: همزمان با مطالعات اولیه کمپ گردشگری شهر سرایان ، مطالعات کمپ گردشگری غار بتون که یکی از  زیباترین غارهای آهکی و به اورست غارهای  شرق کشور مشهور است نیز آغاز شده و تیم مطالعاتی از غار بازدید نموده اند.

,

عرب گفت : غار زیبای بتون در نزدیکی روستای چرمه در 12 کیلومتری مرکز شهر سرایان واقع شده و در نزدیکی این غار زیارتگاه پیراباذر از اماکن تفریحی و زیارتی شهرستان سرایان قرار دارد. برای پیمایش این غار تجهیزات پیشرفته غارنوردی مورد نیاز می‌باشد. قندیل‌های زیبای آهکی به اشکال مختلف، حوضچه‌های آب معدنی، بلورهای زیبای کوارتز و کلسیت از شگفتی‌های داخل غار می‌باشند.

,

وی خاطرنشان کرد: در داخل این غار می توان انواع تزئینات آهکی از قبیل استلاگمیت،استلاگمیت (لوله ای ، میله ای ، گل کلمی و...) حوضچه های آب معدنی،بلورهای زیبای کوارتز و کلیست و پدیده بی نظیر وکمیاب مروارید غار را مشاهده کرد .

,

مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان بیان داشت: یکی از  پتانسیل های بالقوه شهرستان در زمینه صنعت گردشگری  ، غار بتون می باشد که برای استفاده از ظرفیت و پتانسیل این جاذبه طبیعی منحصر به فرد و رونق گردشگری شهرستان ان شاءالله با کمک مردم و مسئولین بزودی شاهد شروع عملیات اجرایی کمپ گردشگری غار بتون خواهیم بود.

,

عرب تصریح کرد: برنامه ما برای امسال ، ادامه عملیات اجرایی کمپ گردشگری نجومی کویر سه قلعه و شروع عملیات اجرایی کمپ های گردشگری شهر سرایان ، غار بتون و کاه کوه سرایان می باشد. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه