اخبار داغ

نماینده مردم دامغان در مجلس:

در معرفی جاذبه‌های گردشگری سمنان ضعیف هستیم

در معرفی جاذبه‌های گردشگری سمنان ضعیف هستیم
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، عملکرد مسئولان استان سمنان در استقبال از مسافران نوروزی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در معرفی جاذبه‌های گردشگری سمنان ضعیف هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت درخصوص عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در ایام نوروز در حوزه گردشگری اظهار کرد: در نوروز امسال خوشبختانه مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان از آمادگی و هماهنگی بیشتری برای پذیرایی از مسافران و گردشگران برخوردار بودند که این امر رضایت مردم عزیز را به دنبال داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

نماینده مردم دامغان افزود: فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، ادارات آموزش و پرورش، میراث فرهنگی و گردشگری و اوقاف که سهم ویژه‌ای در استقبال از مسافران نوروزی برعهده داشتند در مجموع عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته از خود نشان دادند.

,

حسن بیگی با ابراز خرسندی از اتخاذ تصمیمات مناسب از سوی استاندار و معاونین وی در ایام نوروز گفت: استان سمنان در بخش گردشگری از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار است که برنامه‌ریزی در این حوزه می‌تواند به رونق اقتصادی در استان منجر شود.

,

وی با بیان اینکه برای ارتقای عملکرد استان در حوزه گردشگری باید نواقص موجود را نیز صادقانه مورد بررسی قرار داد اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که لازم است در زمینه گردشگری به آن توجه شود قرار گرفتن استان سمنان در کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب است چراکه امسال علاوه بر تردد میلیون‌ها زائر در محور تهران به مشهد، شاهد ورود مسافران و گردشگران زیادی از محور جندق – معلمان به استان سمنان بودیم.

,

نماینده مردم دامغان در بخش دیگری از این گفتگو با یادآوری قدمت چندین هزارساله استان سمنان و بویژه شهرستان دامغان گفت: آثار باستانی و میراث فرهنگی متعددی در استان سمنان وجود دارد که مطابق برخی آمارها تعداد آنها بالغ بر 2 هزار و 500 مورد است اما تاکنون تعداد بسیار محدودی از آنها به مردم و گردشگران معرفی شده است.

,

حسن بیگی با تاکید بر اهمیت اقتصاد گردشگری در دنیای کنونی افزود: معتقدم تاکنون در استان سمنان نسبت به جذب سرمایه در حوزه گردشگری و ایجاد درآمد پایدار در این بخش، اقدام جدی و مدونی صورت نگرفته است و فعالیت‌ها به صورت جزیره‌ای دنبال می‌شوند.

,

وی با تمجید از تلاش مسئولان شهرستان دامغان برای ایجاد بازارچه های محلی و جذب گردشگران نوروزی گفت: بدون تردید باید از ظرفیت بسیار بالای گردشگری در استان برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی حداکثر استفاده را داشته باشیم.

,

نماینده مردم دامغان یکی از مشکلات استان را عدم وجود کمپ‌های مجهز برای برپایی چادر توسط مسافران دانست و گفت: طبیعتا گروه‌هایی از مردم علاقه‌مند هستند تا نسبت به نصب چادر در فضای مناسب اقدام کنند که حل این موضوع نیازمند تصمیمات دقیق مسئولان استان است.

,

حسن بیگی با اشاره به نزدیک بودن تعطیلات تابستانی اظهار کرد: در فصل تابستان جمعیت زیادی برای استراحت در روزهای گرم سال از استانهای شمالی کشور به شهرستان دامغان و بویژه چشمه علی می‌آیند که باید نسبت به ایجاد سوییت‌های اقامتی و نیز آلاچیق‌های مناسب برای این اقشار اقدام شود.

,

وی با ابراز خرسندی از نگاه ویژه استاندار سمنان به زیرساختهای حوزه گردشگری گفت: معتقدم تمام مناطق شمالی استان مستعد حضور مسافران در ایام فصل تابستان است اما تحقق مطلوب این موضوع نیازمند آمادگی زیرساختهای مرتبط و نیز معرفی موقعیت‌های گردشگری است.

,

نماینده مردم دامغان با بیان اینکه به عملکرد مسئولان استان برای حضور مسافران نوروزی در استان نمره ۱۸ می‌دهد افزود: یکی از ضعف‌های جدی حوزه گردشگری استان کم توجهی به امر تبلیغات و معرفی جاذبه‌های گردشگری است به گونه‌ای که بسیاری از مسافران از وجود نقاط دیدنی طبیعی، تاریخی و فرهنگی استان اطلاع مناسبی ندارند.

,

حسن‌بیگی خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر حتی بسیاری از مردم استان سمنان نیز از جاذبه‌های گردشگری استان اطلاعی ندارند در حالیکه بعضا گردشگران خارجی این موقعیت‌ها را به خوبی می‌شناسند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه