والدین و خانوادهها باید به جنبههای مثبت تکالیف نظرداشته باشند و بکوشند که از فرصت انجام تکالیف به نحو مطلوب بهرهبرداری کنند.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، سالهاست که بحثهایی جدی درباره میزان تأثیرگذاری «تکلیف منزل» یا همان «مشق» در میان پژوهشگران در جریان است. نوع تکالیفی که دانشآموزان در منزل انجام میدهند البته مسأله بسیار مهمی است اما در یک نگاه کلان، پژوهشها ثابت کرده است که تکلیف در منزل میتواند آثار مثبتی داشته باشد.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,چندی قبل ریچارد گلنر در دانشگاه توبینگر که از قدیمیترین و اصیلترین دانشگاههای آلمان است پژوهشی را در این ارتباط به انجام رساند که نتایج آن در اکتبر سال 2017 منتشر شد. نتایج پژوهش گلنر نشان داد که تکالیف تکمیلی نه فقط به بهبود عملکرد فراگیران در محیط آموزشی کمک میکند بلکه تلاشی که دانشآموزان برای انجام این تکالیف میکنند، در تکامل شخصیت آنها نیز تأثیرگذار است.(بخوانید)
البته اولریچ تروتوین مدیر موسسه تحقیقات روانشناسی هکتور آلمان، نقدی نیز بر این دست پژوهش وارد کرده بود. او گفته بود:«در این پژوهشها به این پرسش پاسخ داده نشده است که آیا انجام تکالیف میتواند در توجه بیشتر دانشآموزان به وجدان تأثیرگذار باشد یا خیر!» اما به نظر میرسد که نقد اولریچ قدری سختگیرانه است! این که تکلیف در منزل روزبهروز موثرتر شود البته انتظار بجایی است اما نمیتوان به این بهانه که فواید تکلیف در منزل کامل نیست از همین فواید موجود هم دست کشید!
به هر حال، والدین و خانوادهها باید به جنبههای مثبت تکالیف نظرداشته باشند و بکوشند که از فرصت انجام تکالیف به نحو مطلوب بهرهبرداری کنند. گزارش مسائلی که دانشآموزان را در هنگام انجام تکالیف آزار میدهد نیز میتواند معلمان را به برایند مطلوبی درباره نوع و میزان تکالیف برساند.
انتهای پیام/
چندی قبل ریچارد گلنر در دانشگاه توبینگر که از قدیمیترین و اصیلترین دانشگاههای آلمان است پژوهشی را در این ارتباط به انجام رساند که نتایج آن در اکتبر سال 2017 منتشر شد. نتایج پژوهش گلنر نشان داد که تکالیف تکمیلی نه فقط به بهبود عملکرد فراگیران در محیط آموزشی کمک میکند بلکه تلاشی که دانشآموزان برای انجام این تکالیف میکنند، در تکامل شخصیت آنها نیز تأثیرگذار است.(بخوانید)
البته اولریچ تروتوین مدیر موسسه تحقیقات روانشناسی هکتور آلمان، نقدی نیز بر این دست پژوهش وارد کرده بود. او گفته بود:«در این پژوهشها به این پرسش پاسخ داده نشده است که آیا انجام تکالیف میتواند در توجه بیشتر دانشآموزان به وجدان تأثیرگذار باشد یا خیر!» اما به نظر میرسد که نقد اولریچ قدری سختگیرانه است! این که تکلیف در منزل روزبهروز موثرتر شود البته انتظار بجایی است اما نمیتوان به این بهانه که فواید تکلیف در منزل کامل نیست از همین فواید موجود هم دست کشید!
به هر حال، والدین و خانوادهها باید به جنبههای مثبت تکالیف نظرداشته باشند و بکوشند که از فرصت انجام تکالیف به نحو مطلوب بهرهبرداری کنند. گزارش مسائلی که دانشآموزان را در هنگام انجام تکالیف آزار میدهد نیز میتواند معلمان را به برایند مطلوبی درباره نوع و میزان تکالیف برساند.
انتهای پیام/
چندی قبل ریچارد گلنر در دانشگاه توبینگر که از قدیمیترین و اصیلترین دانشگاههای آلمان است پژوهشی را در این ارتباط به انجام رساند که نتایج آن در اکتبر سال 2017 منتشر شد. نتایج پژوهش گلنر نشان داد که تکالیف تکمیلی نه فقط به بهبود عملکرد فراگیران در محیط آموزشی کمک میکند بلکه تلاشی که دانشآموزان برای انجام این تکالیف میکنند، در تکامل شخصیت آنها نیز تأثیرگذار است.(بخوانید)
البته اولریچ تروتوین مدیر موسسه تحقیقات روانشناسی هکتور آلمان، نقدی نیز بر این دست پژوهش وارد کرده بود. او گفته بود:«در این پژوهشها به این پرسش پاسخ داده نشده است که آیا انجام تکالیف میتواند در توجه بیشتر دانشآموزان به وجدان تأثیرگذار باشد یا خیر!» اما به نظر میرسد که نقد اولریچ قدری سختگیرانه است! این که تکلیف در منزل روزبهروز موثرتر شود البته انتظار بجایی است اما نمیتوان به این بهانه که فواید تکلیف در منزل کامل نیست از همین فواید موجود هم دست کشید!
به هر حال، والدین و خانوادهها باید به جنبههای مثبت تکالیف نظرداشته باشند و بکوشند که از فرصت انجام تکالیف به نحو مطلوب بهرهبرداری کنند. گزارش مسائلی که دانشآموزان را در هنگام انجام تکالیف آزار میدهد نیز میتواند معلمان را به برایند مطلوبی درباره نوع و میزان تکالیف برساند.
انتهای پیام/
چندی قبل ریچارد گلنر در دانشگاه توبینگر که از قدیمیترین و اصیلترین دانشگاههای آلمان است پژوهشی را در این ارتباط به انجام رساند که نتایج آن در اکتبر سال 2017 منتشر شد. نتایج پژوهش گلنر نشان داد که تکالیف تکمیلی نه فقط به بهبود عملکرد فراگیران در محیط آموزشی کمک میکند بلکه تلاشی که دانشآموزان برای انجام این تکالیف میکنند، در تکامل شخصیت آنها نیز تأثیرگذار است.(بخوانید)
البته اولریچ تروتوین مدیر موسسه تحقیقات روانشناسی هکتور آلمان، نقدی نیز بر این دست پژوهش وارد کرده بود. او گفته بود:«در این پژوهشها به این پرسش پاسخ داده نشده است که آیا انجام تکالیف میتواند در توجه بیشتر دانشآموزان به وجدان تأثیرگذار باشد یا خیر!» اما به نظر میرسد که نقد اولریچ قدری سختگیرانه است! این که تکلیف در منزل روزبهروز موثرتر شود البته انتظار بجایی است اما نمیتوان به این بهانه که فواید تکلیف در منزل کامل نیست از همین فواید موجود هم دست کشید!
به هر حال، والدین و خانوادهها باید به جنبههای مثبت تکالیف نظرداشته باشند و بکوشند که از فرصت انجام تکالیف به نحو مطلوب بهرهبرداری کنند. گزارش مسائلی که دانشآموزان را در هنگام انجام تکالیف آزار میدهد نیز میتواند معلمان را به برایند مطلوبی درباره نوع و میزان تکالیف برساند.
انتهای پیام/
چندی قبل ریچارد گلنر در دانشگاه توبینگر که از قدیمیترین و اصیلترین دانشگاههای آلمان است پژوهشی را در این ارتباط به انجام رساند که نتایج آن در اکتبر سال 2017 منتشر شد. نتایج پژوهش گلنر نشان داد که تکالیف تکمیلی نه فقط به بهبود عملکرد فراگیران در محیط آموزشی کمک میکند بلکه تلاشی که دانشآموزان برای انجام این تکالیف میکنند، در تکامل شخصیت آنها نیز تأثیرگذار است.(بخوانید)
البته اولریچ تروتوین مدیر موسسه تحقیقات روانشناسی هکتور آلمان، نقدی نیز بر این دست پژوهش وارد کرده بود. او گفته بود:«در این پژوهشها به این پرسش پاسخ داده نشده است که آیا انجام تکالیف میتواند در توجه بیشتر دانشآموزان به وجدان تأثیرگذار باشد یا خیر!» اما به نظر میرسد که نقد اولریچ قدری سختگیرانه است! این که تکلیف در منزل روزبهروز موثرتر شود البته انتظار بجایی است اما نمیتوان به این بهانه که فواید تکلیف در منزل کامل نیست از همین فواید موجود هم دست کشید!
به هر حال، والدین و خانوادهها باید به جنبههای مثبت تکالیف نظرداشته باشند و بکوشند که از فرصت انجام تکالیف به نحو مطلوب بهرهبرداری کنند. گزارش مسائلی که دانشآموزان را در هنگام انجام تکالیف آزار میدهد نیز میتواند معلمان را به برایند مطلوبی درباره نوع و میزان تکالیف برساند.
انتهای پیام/
چندی قبل ریچارد گلنر در دانشگاه توبینگر که از قدیمیترین و اصیلترین دانشگاههای آلمان است پژوهشی را در این ارتباط به انجام رساند که نتایج آن در اکتبر سال 2017 منتشر شد. نتایج پژوهش گلنر نشان داد که تکالیف تکمیلی نه فقط به بهبود عملکرد فراگیران در محیط آموزشی کمک میکند بلکه تلاشی که دانشآموزان برای انجام این تکالیف میکنند، در تکامل شخصیت آنها نیز تأثیرگذار است.(بخوانید)
, بخوانید,البته اولریچ تروتوین مدیر موسسه تحقیقات روانشناسی هکتور آلمان، نقدی نیز بر این دست پژوهش وارد کرده بود. او گفته بود:«در این پژوهشها به این پرسش پاسخ داده نشده است که آیا انجام تکالیف میتواند در توجه بیشتر دانشآموزان به وجدان تأثیرگذار باشد یا خیر!» اما به نظر میرسد که نقد اولریچ قدری سختگیرانه است! این که تکلیف در منزل روزبهروز موثرتر شود البته انتظار بجایی است اما نمیتوان به این بهانه که فواید تکلیف در منزل کامل نیست از همین فواید موجود هم دست کشید!
,به هر حال، والدین و خانوادهها باید به جنبههای مثبت تکالیف نظرداشته باشند و بکوشند که از فرصت انجام تکالیف به نحو مطلوب بهرهبرداری کنند. گزارش مسائلی که دانشآموزان را در هنگام انجام تکالیف آزار میدهد نیز میتواند معلمان را به برایند مطلوبی درباره نوع و میزان تکالیف برساند.
,انتهای پیام/
,]
ارسال دیدگاه