اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

زمین‌های رها شده در اختیار روستائیان قرار گیرد/ لزوم حفظ ذخائر فرهنگی در روستاها

زمین‌های رها شده در اختیار روستائیان قرار گیرد/ لزوم حفظ ذخائر فرهنگی در روستاها
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این‌که از زمین‌های رها شده در اختیار روستائیان قرار گیرد گفت: در شرایط خشکسالی و از بین رفتن کشاورزی در روستاها، خبرهاحاکی از این است که منابع طبیعی جلوی کشت‌وکار روستائیان را می‌گیرد که امیدواریم کارشان را اصلاح کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت‌الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز در دیدار مدیرکل و کارکنان بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: یکی از ضروریات زندگی هر انسان، مسکن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، آیت‌الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز در دیدار مدیرکل و کارکنان بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: یکی از ضروریات زندگی هر انسان، مسکن است.,

 

,

وی افزود: نظام، دولت را موظف کرده نسبت به تأمین مسکن مردم انجام وظیفه کند.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: بنیاد مسکن این افتخار را دارد که اولین دستگاه برای پشتیبانی از این قانون است.

,

 

,

آیت‌الله عبادی تصریح کرد: هر فرد زمانی احساس می‌کند کشور مال او است که احساس کند در چهاردیواری متعلق به خودش زندگی می‌کند.

,

 

,

وی اظهار کر: عمده کار در شهرها مربوط به مسکن و شهرسازی و در روستاها مربوط به بنیاد مسکن است.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی در منطقه کویری قرار گرفته است و زمین‌های زیادی دارد که به دلیل کمبود نزولات آسمانی، معمولا حتی استفاده دیم نیز از آن‌ها نمی‌شود.

,

 

,

آیت‌الله عبادی افزود: در زمین‌هایی که منابع طبیعی موظف است به بنیاد مسکن واگذار کند، بنیاد مسکن به عنوان مسئول بخش مسکن روستا، زمین‌ها را با سعه صدر و دقت به روستائیان واگذار کند.

,

 

,

وی اضافه کرد: از زمین‌های رها شده در اختیار روستائیان قرار گیرد چراکه در روستا، زیاد جای سوءاستفاده نیست و از طرفی روستایی به مسکن روستایی نیاز دارد، نه به مسکن شهری.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در شرایطی که سال‌هاست نزولات آسمانی کم شده و روستائیان کشاورزیشان را از دست داده‌اند و دولت، صنعتی برای آن‌ها درنظر نگرفته است، خبرهای واصله حاکی از این است که منابع طبیعی جلوی کشت‌وکار روستائیان را می‌گیرد، درحالی که می‌تواند برای هر روستایی پرونده‌ای داشته باشند تا مالکیت زمین برای دولت باشد و بهره‌بردای توسط روستائیان صورت گیرد اما تاکنون خبرها ناگوار بوده که امیدواریم کارشان را اصلاح کنند.

,

 

,

آیت‌الله عبادی تصریح کرد: روستایی که در شرایط سخت در استان مرزی زندگی می‌کند، بارش را خودش به دوش می‌کشد اما اگر به شهر مهاجرت کند، بارش به دوش خودش و دولت می‌افتد.

,

 

,

وی تأکید کرد: با روستائیان به خوبی برخورد شود چراکه بر گردن ما بسیار حق دارند.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مسئله تأمین سند برای مسکن روستایی بسیار ارزشمند است و نیاز است این موضوع دنبال شود.

,

 

,

آیت‌الله عبادی با بیان این‌که طرح هادی از طرح‌های خوب است افزود: روستایی به دل‌جویی نیاز دارد و باید آن‌ها را حفظ کنیم.

,

 

,

وی تأکید کرد: علاوه بر اقدامات برای تولیدات زراعی و دامی در روستاها، ذخائر فرهنگی و ارزشمندی که در روستاها وجود دارد ازجمله حیا، صداقت و خون‌گرمی را نیز حفظ کنید.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: متأسفانه در شهرها هرچه بزرگ‌تر می‌شود، آسیب بیشتری به مردم رسیده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه