اخبار داغ

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای ایران:

تحریم ها مانع از برنامه هسته ای ایران نمی شود/ برجام به دنبال غروب هسته ای ایران است

تحریم ها مانع از برنامه هسته ای ایران نمی شود/ برجام به دنبال غروب هسته ای ایران است
عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با اشاره به اینکه برجام به دنبال غروب هسته ای ایران است، گفت: تحریم ها مانع از برنامه هسته ای ایران نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، درسال 85 خبر دستیابی ایران به فناوری غنی سازی اورانیوم و راه اندازی یک زنجیره کامل غنی سازی در نطنز منتشر شد که از آن پس روز 20 فروردین ماه، مقارن با تکمیل چرخه سوخت هسته ای در تقویم رسمی ایرانیان روز ملی فناوری هسته ای نام گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

در همین خصوص؛ ابوالفضل ظهره وند عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه انرژی هسته ای در ایران از قبل انقلاب در این کشور شروع شد، گفت: زیر ساخت های این حوزه آماده بود تا با ظهور انقلاب اسلامی راه اندازی شود اما با توجه به عدم تعهدات کشورهای غربی از جمله آلمان در انتقال تاسیسات، فعالیت در این حوزه متوقف شد.

, مرآت,

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در ادامه افزود: بعد انقلاب نیز جمهوری اسلامی ایران به صورت مستقل در این حوزه شروع به کار کرد و به عضویت  آژانس انرژی اتمی درآمد و به رسمیت شمارده شد.

,

وی با اشاره به اینکه  ایران با آژانس نیز معاهده NPT را امضاء کرد، گفت: از آن پس ایران در زمینه های مختلف هسته ای فعالیت های خود را پیگیری کرد به دلیل اینکه غرب تمایل نداشت که ایران در هر حوزه ای پیشرفت کند شروع به برخورد سیاسی کرد.

,

ظهره وند با بیان اینکه تحریم ها مانع از برنامه هسته ای ایران نمی شود، تصریح کرد: با این حال ایران پیشرفت خود را در این حوزه داشته و توانسته به صورت مستقل به ظرفیت هایی که خیلی ها را متعجب کرد دست پیدا کند.

,

وی با تاکید براینکه برجام به دنبال دور کردن ایران  از حوزه هسته ای است، اظهار کرد: برجام به دنبال این بود که فعالیت های ایران را در یک شیب نزولی رسانده ودر بازه زمانی 10 تا 20 سال این کشور را به غروب هسته ای برساند.

,

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در ادامه افزود: ترامپ نیز به دنبال این است که مانع فعالیت هسته ای ایران شود و محدودیت هایی که برجام برای ایران پیش بینی کرده را مادام المر کند.

,

ظهره وند با بیان اینکه پس از برجام نیز انرژی اتمی در حوزه تحقیقات فعالیت هایی را در چارچوب آژانس داشته است، گفت: ایران در برنامه های هسته ای پیشرفت هایی را داشت و اگرچه این پیشرفت ها در خور توجه است اما تا شکل صنعتی گرفتن به خود در چارچوب برجام، فاصله دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه