اخبار داغ

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهار:

دامداران با استفاده از واکسن آنتروتوکسمی از بروز تلفات در گله خود جلوگیری نمایند

دامداران با استفاده از واکسن آنتروتوکسمی از بروز تلفات در گله خود جلوگیری نمایند
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهار با تاکید بر اجرا واکسیناسیون دام ها واکسن آنتروتوکسمی را یکی از عوامل جلوگیری از تلفات در گله برشمرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهزاد صادقی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار بهارانه با اشاره به اینکه واکسن آنتروتوکسمی جهت ایجاد ایمنی فعال علیه آنتروتوکسمی در گوسفند و بز استفاده می شود، گفت: واکسن انتروتوکسمی بمنظور پیشگیری از بیماری اسهال عفونی بره های نوزاد ، انتروتوکسمی گوسفندان جوان ، پرخوری یا قلوه نرمی بره ها و گوسفندان بالغ و براکسی گوسفندان بکار میرود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بهارانه,
 
,
وی در ادامه با اشاره به اینکه تزریق واکسن آنترو توکسمی در مواقع تغییر جیره انجام می شود افزود: دامداران واکسن از شبکه توزیع رسمی اخذ کرده و همچنین واکسن طبق دستور دامپزشک و توسط تکنسین های دامپزشکی که دارای مجوز رسمی مایه کوبی می باشند تزریق گردد.
,
 
,
صادقی در ادامه افزود: نام دیگر بیماری آنتروتوکسمی بیماری پرخوری یا قلوه نرمی می باشد و در واقع هنگام بروز این بیماری شیردان گوسفند آسیب دیده و حتی باعث انباشتگی و پرخونی شکمبه گوسفند می باشد و علائم بیماری شامل اسهال شدید، تشنج ، زمین گیر شدن و ترشح بزاق از دیگرعلائم این بیماری می باشد. 
,
 
,
 وی با اشاره به اینکه این بیماری هنگام پرواربندی گوسفندان نیز ایجاد می شود افزود: دامداران باید مواظب سلامت آنها باشند زیرا برخی از این نوع بیماری ها حتی منجر به مرگ دام می شود. 
,
 
,
 صادقی در پایان با اشاره به اینکه دامداران در جهت انجام تولید با صرفه و بهداشتی می توانند از راهنماییهای کارشناسان این اداره استفاده نمایند از دامداران خواست که حتما انجام امور واکسیناسیون گله خود را به افراد دارای مجوز سپرده و اجازه انجام واکسیناسیون به افراد غیر مجاز و سودجو که غالبا واکسنهای تاریخ مصرف گذشته مصرف می نمایند را ندهند.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه