اخبار داغ

افزایش ۴۰ درصدی لانه گزینی پرندگان در تالاب های چهارمحال و بختیاری

افزایش ۴۰ درصدی لانه گزینی پرندگان در تالاب های چهارمحال و بختیاری
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از افزایش 40 درصدی لانه گزینی پرندگان در تالابهای استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهرام احمدی مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار بام ایران خبر؛ اظهار کرد: هم اکنون حدود ۳۰ هزار پرنده از خانواده کشیم های کوچک و بزرگ، چنگر، حواصیل، اگرت، لک لک، مرغابی سانان و اردک سرسبز از نوع آبزی و کنار آبزی در تالاب های بین المللی چغاخور و گندمان بسر می برند.

احمدی پیش بینی کرد: لانه گذاری و جفتگیری پرندگان از نیمه فروردین تا دهه اول اردیبهشت به طول می انجامد و تخم گذاری پرندگان نیز، از اردیبهشت آغاز خواهد شد.

به گفته وی تعداد ۳۵ گونه پرندگان مهاجر با شروع بهار به تالاب های استان مهاجرت کردند که زمان ماندگاری آنها تحت تأثیر شرایط آب و هوایی خواهد بود.

وی افزود: این پرندگان بسته به گونه، بین دو تا هفت عدد تخم گذاری می کنند.

تالاب گندمان با ۹۸۰ هکتار وسعت و ۲۲۱۹ متر ارتفاع از سطح دریا، در نزدیکی تالاب بین المللی چغاخور و در فاصله ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

این تالاب جزء ۱۰ تالاب برتر پرنده نگری ایران و یکی از مهم ترین زیستگاه های جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخم گذاری پرندگان مهاجر به شمار می رود که در دفتر بین المللی تحقیقات پرندگان آبزی «لندن ـ ۱۳۵۲» به ثبت رسیده است.

تالاب بین المللی چغاخور هم با مساحت ۲۳۰۰ هکتار در دامنه ارتفاعات برآفتاب وکلار، درمسیرجاده شهرکرد ـ خوزستان و نزدیکی شهر بلداجی شهرستان بروجن و در فاصله ۶۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال بختیاری قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران خبر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه