اخبار داغ

رئیس خانه اقتصاد ایران:

نوسانات نرخ ارز جنبه روانی دارد/ ارزش ریال با افزایش قیمت دلار تضعیف می شود

نوسانات نرخ ارز جنبه روانی دارد/ ارزش ریال با افزایش قیمت دلار تضعیف می شود
رئیس خانه اقتصاد ایران با اشاره به اینکه نوسانات نرخ ارز جنبه روانی دارد، گفت: با افزایش قیمت دلار، ارزش واحد پولی کشورمان تضعیف می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم جمیلی رئیس خانه اقتصاد ایران در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به نوسانات نرخ ارز و طلا در روزهای اخیر گفت: بی سیاستی بانک مرکزی و عدم استراتژی در نظام پولی و بانکی کشور این نوسانات را رقم زد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

رئیس خانه اقتصاد ایران در ادامه اظهار کرد: در روزهای اخیر قیمت ها به صورت دقیقه ای روندی صعودی پیدا می کرد که بعد از جنگ برای اولین بار بود که در بازار جوی منفی را ایجاد کرده بودند.

,

وی با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز جنبه روانی دارد، گفت: نتوانستیم این هیجانات راکنترل کنیم اگر کنترل صورت می گرفت شاهد افزایش تا این حد نبودیم.

,

جمیلی با اشاره به اینکه با افزایش دلار، ریال ارزش خود را از دست می دهد، افزود: با افزایش دلار، مردم را تشویق می کنند که ارز یا طلا خریداری کنند.

,

وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز برای هیچ بخش اقتصادی سودی نخواهد داشت، بیان کرد: با این افزایش ها یعنی تمام پس انداز خود را به یک پس انداز بی مصرفی تبدیل می کنیم که در اقتصاد ملی هیچ تاثیری ندارد و در رشد اقتصادی موثر نخواهد بود و این امر بسیار خطرناک است.

,

رئیس خانه اقتصاد ایران همچنین تصریح کرد: با افزایش نرخ ارز، بازار کالا نیز تحت تاثیر قرار می گیرد که این به نفع مردم نیست.

,

جمیلی با تاکید براینکه تیم اقتصادی دولت باید در این خصوص توضیحات کامل را به مردم ارائه دهند، گفت: سلب اعتمادی که مردم به عملکرد اقتصادی دولت پیدا کرده است، باید جبران شود چراکه این موضوع به نفع مردم، دولت، کشور، تولید و.. نیست.

,

وی با اشاره به اینکه نوسانات نرخ ارز در رشد صادرات تاثیری ندارد، بیان کرد: در صادرات کالاها، مشخص نیست که با چه قیمتی قرار است کالا خریداری و به فروش برسد که نرخ ارز در آن تاثیر بگذارد.

,

رئیس خانه اقتصاد ایران با بیان اینکه قیمت ارز باید طوری باشد که به کسی خسارت وارد نکند، اظهار کرد: تیم اقتصادی دولت باید راهکاری پیدا کند چراکه بحث منافع ملی است و همه باید تلاش کنند تا از این شرایط رهایی پیدا کرده و به سوی ثبات پیش رود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه