اخبار داغ

رئیس حوزه هنری استان خبر داد:

رونمایی از 2 آلبوم موسیقی و 1 جلد کتاب در هفته هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان

رونمایی از 2 آلبوم موسیقی و 1 جلد کتاب در هفته هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
رئیس حوزه هنری استان سمنان برنامه‌های بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، داود یاراحمدی رئیس حوزه هنری استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات که به مناسبت فرارسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی بویژه شهید سید مرتضی آوینی گفت: بیستم فروردین مصادف با سالروز شهادت شهید آوینی در تقویم رسمی کشور به عنوان روز «هنر انقلاب اسلامی» و 20 لغایت 27 فروردین ماه نیز به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

رئیس حوزه هنری استان با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی متفاوت از هنر اسلامی و یا هنر برای هنر است اظهار کرد: هنر انقلاب اسلامی، هنر متعهد و برگرفته از مبانی متعالی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.

,

یاراحمدی با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص هنر انقلاب اسلامی تصریح کرد: بنابر تعبیر ایشان هر اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد ماندنی نخواهد بود لذا باید بتوانیم مفاهیم و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی را در قالب هنر ارائه کنیم.

,

وی در ادامه این نشست به برگزاری ده‌ها عنوان برنامه در هفته هنر انقلاب اسلامی در استان اشاره کرد و گفت: برنامه‌های این هفته در دو بخش استان سمنان و نیز ویژه شهرستان شاهرود برگزار خواهد شد.

,

رئیس حوزه هنری استان دیدار اهالی هنر با ائمه جمعه استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خانواده‌ معظم شهدا را یکی از برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان عنوان کرد و افزود: در این هفته از یک جلد کتاب و 2 آلبوم موسیقی در سالن جلسات حوزه هنری استان رونمایی خواهد شد.

,

یاراحمدی همچنین با اشاره به همکاری جامعه فرهنگ و هنر استان با حوزه هنری در سال گذشته تصریح کرد: در هفته هنر انقلاب اسلامی از 48 تن از هنرمندان، نویسندگان و فعالان فرهنگ و هنر استان که آثار برجسته‌ای ارائه کرده‌اند تقدیر خواهد شد.

,

وی برگزاری نشست‌ تخصصی نمایش‌نامه نویسی و جلسه شب خاطره هنر در اسارت را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد و گفت: در هفته هنر انقلاب اسلامی، دو نمایش «قصه بخت برگشته» و «نام همه مصلوبان عیسی است» به ترتیب در تالار آفتاب و تئاتر شهر سمنان برای عموم اجرا خواهد شد.

,

رئیس حوزه هنری استان در بخش دیگری از این نشست خبری به مهمترین برنامه‌های این مجموعه در سال پش رو اشاره کرد و گفت: مهمترین پروژه‌ای که در سال گذشته بر روی آن سرمایه گذاری جدی صورت گرفت ایجاد واحد پویانمایی در حوزه هنری استان سمنان بود که در آن علاوه بر تجهیز بخش سخت افزاری، دوره‌های آموزشی تخصصی نیز برگزار شده است.

,

یاراحمدی با یادآوری پیگیری‌های صورت گرفته برای تولید مجموعه انیمیشن 100 ثانیه‌ای با عنوان «دیویونه‌ها» در حوزه هنری استان اظهار کرد: این مجموعه انیمیشن با موضوع مسائل شهروندی تولید و منتشر خواهد شد.

,

وی رونمایی از 20 اثر فاخر تصویری و نقاشی پیرامون نامه‌های رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا را از دیگر برنامه‌های سالجاری دانست و گفت: 11 عنوان کتاب با موضوعات مرتبط با ادبیات پایداری در حوزه هنری استان در حال تدوین و نهایی شدن است که در سال 97 از آنها رونمایی خواهد شد.

,

رئیس حوزه هنری استان با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای برگزاری ثابت کارگاه فیلم‌نامه نویسی در سالجاری خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی می‌تواند به شکوفا شدن استعدادهای هنری در استان سمنان منجر شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه