اخبار داغ

فرمانده نیروی انتظامی شهرقدس:

کاهش 35 درصدی سرقت در تعطیلات نوروزی شهرقدس

کاهش 35 درصدی سرقت در تعطیلات نوروزی شهرقدس
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قدس گفت: مجموعه فرماندهی نیروی انتظامی شاهد کاهش 35 درصدی وقوعات سرقت در مقایسه با مدت مشابه سال 96 بوده و با پیگیری‌های صورت گرفته و تعامل بسیار مناسب دستگاه قضایی با رده‌های انتظامی، تعداد 54 نفر دستگیر و تا پایان تعطیلات بازداشت بوده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر ؛ شاهپور فلاحی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قدس در تشریح این خبر گفت: مجموعه فرماندهی نیروی انتظامی شاهد کاهش 35 درصدی وقوعات سرقت در مقایسه با مدت مشابه سال 96 بوده است و با پیگیری های صورت گرفته و تعامل بسیار مناسب دستگاه قضائی با رده های انتظامی، تعداد 54 نفر دستگیر و تا پایان تعطیلات بازداشت بوده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدس خبر, قدس خبر,

فلاحی گفت: میزان کشف وقوع سرقت در ایام نوروز 108 درصد بوده و دراین میان سرقت محتویات خودرو بیشترین پرونده سرقت را به خود اختصاص داده است و بعد از آن سرقت از منزل و سایر سرقت ها بالاترین آمار وقوع را داشته اند.

,

وی در مقایسه این آمار با سایر شهرستان‌ها افزود: این عملکرد نشان دهنده استاندارد سازمانی بوده و کاهش سرقت در مقایسه با سایر شهرها 10 درصد بوده است و این کاهش آماری از توفیقاتی است که برگ زرینی برای اقدامات نیروی انتظامی شهرستان قدس در زمینه خدمات رسانی به شهروندان می باشد.

,

وی در ادامه گفت: طبق ارزیابی های انجام شده در بین 6 شهرستان غرب استان تهران، شهرستان قدس بالاترین آمار کاهش سرقت را داشته است و در واقع شهرستان قدس در ایام تعطیلات نوروزی جز امن ترین شهرستان های غرب استان تهران به شمار می آید.

,

فلاحی در ارتباط با اقدامات فرهنگی و آموزشی صورت گرفته جهت پیشگیری از سرقت خاطر نشان کرد: با همکاری معاونت اجتماعی در سال 96، برنامه های فرهنگی و آموزشی انجام شده که شامل برگزاری جلسات متعدد برای خانواده ها و دانش آموزان، حضور کارشناسان نیروی انتظامی در مساجد و مدارس، توزیع بروشورهای مختلف با موضوع پیشگیری از سرقت، استفاده از تلویزیون شهری برای نمایش تیزرها و همچنین همکاری بسیارخوب با دستگاه قضائی از موارد اقدامات تاثیرگذاری بوده است.

,

فلاحی ادامه داد: شهرستان قدس تراکم جمعیت زیادی دارد و گزارش سرقت در تمامی کلانتری های سطح شهرستان صورت می گیرد اما در بین سه کلانتری شهرستان قدس، کلانتری 11 و 13 بالاترین آمار سرقت را در تعطیلات نوروزی داشته است.

,

وی یادآور شد: نیروی انتظامی دو مأموریت کلی دارد که یک ماموریت پیشگیری از سرقت و دیگری پیشگیری از تصادفات است. ماموریت پیشگیری از سرقت به رده های انتظامی که داخل شهر مستقر هستند و ماموریت پیشگیری از تصادفات به پلیس راهور و رده های انتظامی که در جاده ها و معابر هستند واگذار شده است.

,

وی خاطر نشان کرد: با حضور رده های انتظامی فعال، مجموعه فرماندهی نیروی انتظامی در ایام نوروز سه ایستگاه در سطح شهرستان دایر کرد و همچنین با هماهنگی که با اداره تاکسیرانی و فرمانداری انجام شد 10دستگاه خودروی شخصی هم در اختیار مجموعه فرماندهی نیروی انتظامی قرارگرفت و گشت های محسوس و نامحسوس در سطح شهرستان فعال شدند که این گشت ها در بحث امن کردن شهرستان برای شهروندان و ناامن کردن شهرستان برای مجرمین در کاهش سرقت نقش موثری داشتند.

,

فلاحی در رابطه با تصادفات جاده ای در ایام نوروز تصریح کرد: اولویت های نیروی انتظامی تصادفات فوتی و جرحی هستند. نیروی انتطامی شهرستان قدس نسبت به سال گذشته 49 درصد کاهش تصادفات جرحی داشته و  تصادفات خسارتی با حفظ استاندارد سازمانی رو به افزایش بوده و همچنین شهرستان قدس شاهد هیچگونه تصادف فوتی نبوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه