اخبار داغ

کارشناس فضای مجازی:

نگاه زیرساختی در حوزه فرهنگی پیام رسان های داخلی وجود ندارد

نگاه زیرساختی در حوزه فرهنگی پیام رسان های داخلی وجود ندارد
کارشناس فضای مجازی و کسب و کارهای اینترنتی گفت: در حوزه فرهنگ و پیام رسان های داخلی نگاهمان زیرساختی نبوده و حتی سلبی-دفاعی بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین اکبری، کارشناس فضای مجازی و کسب و کارهای اینترنتی در گفتگو با صبح توس؛ ضمن اشاره به موضوع فیلترینگ شبکه های اجتماعی خارجی اظهار کرد: می توان از جوانب مختلف قضیه محدود شدن کسب و کارهای اینترنتی در فضای مجازی را مورد بررسی قرار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, . ,

 

,

وی افزود: تهدید از باب اینکه 100 هزار نفر کاربر و یک میلیون نفر به صورت غیرمستقیم از این شبکه ها استفاده و درآمدزایی دارند و امروز فعالیتشان مختل می شود.

,

 

,

کارشناس فضای مجازی گفت: اگر بخواهیم زیرساختی و مبنایی به این موضوع نگاه داشته باشیم ما روی یک شبکه ای فعالیت اقتصادی انجام می دهیم که از جهات مختلف مناسب برای این بستر نیست.

,

 

,

وی با اشاره به بیشترین مخاطب تلگرام در ایران افزود: در بستری در حال فعالیت هستیم که هر لحظه ممکن است به لحاظ قوانین داخلی و خارجی از دسترس خارج شود و امروز این موضوع فیلترشدن می تواند برای روی کار آمدن نرم افزار شبکه اجتماعی داخلی فرصت خوبی باشد.

, .,

 

,

اکبری تصریح کرد: اگر بتوانیم یکی از پیام رسان های داخلی مطمئن از لحاظ فنی پشتیبانی کنیم طبیعتا همه مردم با اطلاعرسانی صحیح و مطلوب از شبکه های اجتماعی داخلی استفاده می کنند و همان فعالیت ها را در بستر داخلی انجام می دهند.

, .,

 

,

کارشناس کسب و کارهای اینترنتی خراسان رضوی با اشاره به ضرورت فاصله زمانی برای افزایش مخاطبان و مطلوب شدن زیرساخت اگفت: باید این موضوع را به صورت ریشه ای اصلاح کنیم تا بتوانیم شبکه های داخلی خود را تقویت کنیم.

,

 

,

وی با اشاره به ضریب نفوذ شبکه های خارجی مانند اینستاگرام خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ و پیام رسان های داخلی نگاهمان زیرساختی نبوده و حتی سلبی-دفاعی بوده است لذا باید آمادگی دفاع و برخورد داشته باشیم و مننتظر نباشیم تکنولوژی وارد شود و پس از آن فرهنگ مربوط به آن را ارائه کنیم.

, . ,

 

,

کارشناس فضای مجازی گفت: مبنای اشتغالزایی دولت با نگاه به همین سیستم غربی بوده است اما نیاز به پایش بیشتری دارد و بایستی اهرم بازدارنده ای در برابر شرکت این شبکه های خارجی داشته باشد.

, . ,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه