اخبار داغ

تولیداتی را که باید به نام کرمان را بشناسیم؛

حمایت از کالای ایرانی با سه برند مطرح کرمانی در عرصه پارچه،لاستیک و رینگ آلومینیوم

حمایت از کالای ایرانی با سه برند مطرح کرمانی در عرصه پارچه،لاستیک و رینگ آلومینیوم
گروه صنعتی لاستیک بارز با شعار «خود را به بارز بسپار» ، گروه صنعتی اروند چرخ رفسنجان با شعار «تحریم را به فرصت تبدیل کن» و فاستونی آسیا با شعار «نه به پارچه های ترک و پوشاک خارجی» ، سه برند مطرح کرمانی هستند، که در کل کشور نام آورند و نام و برندی جهانی برای خود ساخته اند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان سالیان مدیدی است که حمایت از کالای ایرانی سرلوحه کار همه مسئولان بوده و می بایست از دغدغه های اصلی آنان محسوب شود اما متاسفانه علل و عوامل بسیاری در عدم این حمایت نقش آفرینی کرده اند اما خوشبختانه بسیاری از کالاهای داخلی با عدم توجه و حمایت کافی صاحب سبک و برند شده اند که نه تنها در ایران طرفداران خود را دارند بلکه در بسیاری از کشورهای شرقی ، غربی ، میانه و حاشیه خلیج فارس نامشان خوش درخشیده و تبدیل به برندی همیشگی شده اند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

, ,

امروزه گرچه طبق فرمایشات رهبر انقلاب در استانه سال جدید استفاده و حمایت همه جانبه از کالای ایرانی مد نظر قرار گرفته است اما هنوز هم افرادی هستند که در استفاده و بهره بردن از این کالاهای ساخت داخل تعلل می ورزند لذا لازم می دانیم سه برند مطرح کرمانی را که در کل کشور حرفی برای گفتن دارند و برندی برای خود ساخته اند را به همگان بشناسانیم .

,

اولین برند مطرح استان کرمان « لاستیک بارز » است و این شعار ،« خود را به بارز بسپار» شاید برای شما هم آشنا باشد، گروه صنعتی بارز با هدف تامین سلامتی مردم ایران کار خود را از سال 1370 و باتعداد  500 کارگر آغاز به کار کرد و اکنون با 3 هزار نفر رتبه اول ایجاد اشتغال در استان را دارد و با تولید 25 نوع طرح گل لاستیک در ماه رتبه برتر تولید لاستیک را به خود اختصاص داده است.

, لاستیک بارز,

, ,

این گروه صنعتی بهترین نوع لاستیک رادیال و آل استیل را با کمک تکنولوژی های المانی و ایتالیایی در عرصه لاستیک های باری و اتوبوسی تولید می کند و به تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس لاستیک صادر می کند گرچه ان گروه صنعتی از قاچاق سازماندهی شده و مافیا گونه لاستیک نیز  گلایه مند است.

,

«لاستیک بارز» با طرح توسعه ایی که در استان های کردستان و خراسان به دنبال حذف هزینه حمل و نقل برای صادرات محصول خود و ایجاد قیمتی مناسب تر برای مشتریان خود بود اشتغال 3 هزار نفری دیگری را در سال های گذشته و اتی رقم خواهد زد.

,

دومین کالای استراتژیک 100 درصد ایرانی رینگ آلومینیوم اروند چرخ است این واحد تولیدی نیز اکنون 1500 کارگر به صورت مستقیم بکار گیری کرده و طرح فاز دوم و سوم توسعه خود را نیز که از  سال گذشته آغاز کرده است سبب شده تا 220 نفر دیگر را نیز به خانواده بزرگ اروند اضافه کند.

, رینگ آلومینیوم اروند چرخ,

, ,

اروند چرخ رینگ خودرو تولید و تمام مواد اولیه از شمش آلومینیوم و تا تک تک محصولات به کار رفته در این محصول از کارخانه های داخلی تامین می کند این واحد تولیدی نیز با تکیه بر توان داخلی و متخصصان بومی این استان توانست برند اروند چرخ را نیز به بیرون مرز ها صادر کند و اکنون هر دستگاه خودرویی که در ایران تولید و صادر می شود رینگ اورند چرخ و لاستیک بارز بر زیر این ماشین چون گهری گران مایه می درخشد.

,

سومین واحد تولیدی صاحب نام کرمانی« فاستونی آسیا» است که متعلق به بنیاد تعاون ناجا می باشد ، این واحد تولید پارچه و نخ در سال گذشته توانست رتبه برتر کیفیت را از سازمان صنعت و معدن کشور دریافت کند و به عنوان دومین واحد تولیدی فاستونی در تنوع رنگ و طرح در کشور شناخته شود.

, فاستونی آسیا,

, ,

فاستونی آسیا که در ابتدا تنها پارچه فرم سربازی و افسران نیروی انتظامی را تامین می کرد ولی  اکنون با کار جهادی و طرح های نخبگانی  خود و با فکر و تلاش  نخبگان جوانش توانسته است بازار پارچه های عبایی و فاستونی ، کت و شلوار و کت دامنی را هم بدست بگیرد و با طرح توسعه خود نزدیک به 150 نفر دیگر را نیز در پایان سال گذشته به کار گیرد  و تولیدات خود را به نحو احسنت در سبد خرید مردم ایران قرار داده است .

,

گرچه این واحد تولیدی ، تولید پارچه چادر مشکی را نیز در پرونده  کاری خود در گذشته داشته است اما عدم حمایت مردم و مسئولان از این محصول سبب شد تا  تولید " پارچه چادری " برای همیشه  به بایگانی فرستاده است.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه