اخبار داغ

تشدید اقدامات حفاظتی چهارمحال و بختیاری در فصل زادآوری حیات وحش

تشدید اقدامات حفاظتی چهارمحال و بختیاری در فصل زادآوری حیات وحش
در فصل زادآوری حیات وحش، طبیعت بیش از هر زمان به مهربانی ما نیازمند است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  شهرام احمدی مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار بام ایران خبر ؛ گفت: با فرا رسیدن فصل زایش وحوش و با هدف تأمین فضای ایمن و آرامش برای زاد و ولد حیوانات، ورود به مناطق تحت مدیریت و بخش‌هایی که نیاز به امنیت بیشتری برای حیات وحش دارد تابع مقررات خاص این مناطق است.

وی افزود: زادآوری حائز اهمیت قوچ و میش، کل و بز وحشی و برخی از گوشتخواران و پرندگان در پارک ملی و مناطق حفاظت شده استان در این فصل آغاز می شود. وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از آسیب به وحوش در فصل زایمان و ایجاد محیطی امن برای زاد آوری حیات وحش، کنترل‌های مستمر و شبانه روزی مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست صورت می‌گیرد، تا فضای آرام و مطلوبی فراهم شود و به همین منظور از ورود افراد به پارک ملی و بخش های حساس مناطق حفاظت شده جلوگیری می‌شود.

  احمدی اذعان داشت: یگان حفاظت محیط زیست با جلوگیری از هرگونه بوته کنی با ایجاد قرق بهاره مطابق قانون در مناطق حفاظت شده اقدامات تامینی در این مناطق را انجام خواهد داد.

این مقام مسئول تأکید کرد: اکیپ‌های سیار یگان حفاظت محیط زیست استان و تمامی پاسگاه‌های محیط بانی فعال تر و هوشیارتر از همیشه مناطق تحت حفاظت را حراست و کنترل خواهند کرد و از سودجویی و اقدامات خلاف قانون شکارچیان غیر مجاز و افرادی که اقدام به تخریب زیستگاه ها یا زنده گیری نمایند، به شدت جلوگیری خواهد شد.

احمدی با اظهار تأسف از ناآگاهی برخی افراد سودجو گفت: در صورت جداسازی نوزاد حیوانات از والدینشان در روز‌های اول تولد، حیوان مادر در اثر عفونت غدد شیری جان خود را از دست می‌دهند و نوزاد متولد شده بدلیل عدم تغذیه از شیر مادر دچار سوء تغذیه شده و رشد مناسبی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: به همین علت به شدت با شکارچیان و اشخاصی که مبادرت به زنده گیری حیوانات می‌کنند و این عمل غیر عاطفی و غیر انسانی را انجام می‌دهند برخورد و آن‌ها را تحویل مراجع قضایی خواهیم داد.

کل و بز، قوچ و میش وحشی، ازجمله وحوش و پستاندارانی هستند که در چهارمحال و بختیاری نیاز به حفاظت ویژه دارند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران خبر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه