اخبار داغ

شیخ الاسلام در گفت وگو با دانا:

حمله به سوریه حماقت است/ آمریکا از اسرائیل خواست به سوریه حمله کند/ عکس العمل ایران یا روسیه برای آمریکا غیر قابل پیش بینی است

حمله به سوریه حماقت است/ آمریکا از اسرائیل خواست به سوریه حمله کند/ عکس العمل ایران یا روسیه برای آمریکا غیر قابل پیش بینی است
کارشناس مسائل منطقه گفت: آمریکا به مزدوری تبدیل شده که عربستان به سربازهایش پول بدهد تا در سوریه بمانند و تازه نتوانند کاری هم از پیش ببرند، آمریکا می خواهد با همه قدرت در آینده سیاسی سوریه موثر باشد در حالی که اثر گذاری خود را از دست داده است.
[

حسین شیخ الاسلام کارشناس مسائل منطقه در گفت وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص تحولات اخیر سوریه و اینکه تهدیدات آمریکا برای اقدام نظامی علیه سوریه تا چه حد جدی است، اظهار داشت: تهدید آمریکا دیگر ارزشی ندارد، چرا آمریکا نقش سیاسی خود را در سوریه از دست داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تحولات اخیر سوریه و اینکه تهدیدات آمریکا برای اقدام نظامی علیه سوریه تا چه حد جدی است، اظهار داشت: ,

 

,

وی با بیان اینکه آمریکا به یک عنصر بلا استفاده تبدیل شده است،افزود: آمریکا به مزدوری تبدیل شده که عربستان به سربازهایش پول بدهد تا در سوریه بمانند و تازه نتوانند کاری هم از پیش ببرند، آمریکا می خواهد با همه قدرت در آینده سیاسی سوریه موثر باشد در حالی که  اثر گذاری خود را از دست داده است.

,

مشاور وزیر امور خارجه با اشاره به این موضوع که آمریکاییها 7 سال پیش تصمیم گرفتند حکومت سوریه را عوض کنند، ادامه داد: آن ها در این مسیر توانستند در کنار اسرائل و عربستان  فرانسه و انگلیس٬ قطر و ترکیه را هم با خود همراه کنند و در عالی ترین سطح یعنی در سطح رئیس جمهور موضع گرفتند که حکومت سوریه باید عوض شود و هر جنایتی هم که توانستند در این ۷ سال کردند ولی وقتی نتوانستند حکومت سوریه را عوض و حکومت دست نشانده خود را بر مردم سوریه تحمیل کنند تصمیم به تقسیم سوریه گرفتند.

,

 

,

شیخ الاسلام اظهار داشت: بعد از پیروزی در حلب تقسیم سوریه نیز شدنی نبود و شکست خورد چرا که تنها جایی که می توانست یک پایتخت دیگر باشد حلب بود، بعد از حلب مکانیزم آستانه برای تقلیل تشنج راه افتاد که موفق هم بود، این مکانیزم که ترکیبی از ایران روسیه و ترکیه بود که آمریکا و غربیها هیچ جایی از اعراب در آن نداشتند و بعد تصمیم گرفته شد که کمک کنیم تا گفتگوی سوری-سوری برای تعیین آینده سوریه صورت گیرد.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: این اتفاق در سوچی هم تکرار شد و این در حالی بود که  توطئه داعش هم شکست خورده بود و داعش حضور آنچنانی که سرزمینی در دستش باشد نداشت، حالا یک عده تروریست می توانستند امنیت پایتخت را از طریق غوطه شرقی تهدید کنند که آن هم شکست خورد.

,

 

,

این کارشناس مسائل منطقه با تاکید بر اینکه هم اکنون دوره تثبیت حکومت سوریه است چرا که گفتگوی سوری_ سوری در حال انجام است، گفت: هیچ کس نمی تواند پایتخت سوریه را تهدید کند، درست است که اسراییل دست به موشک باران زده و ممکن است آمریکایی ها نیز چنین کنند اما اینها فقط تنها واکنشی است که غربیها می توانند انجام دهند تا حضور خود را در منطقه یادآور شوند و با این کار تروریستها را امیدوار کنند تا بیشتر بجنگند درحالی که تروریستها در غوطه در وضعی هستند که ۹۵ درصد از غوطه شرقی از کنترل تروریستها خارج شده و اگر بخواهند ادامه دهند یا کشته می شوند یا باید تسلیم شوند اما غیر از آن آمریکا و اسرائیل توان تلفات نظامی دیگر در سوریه ندارد تا بخواهند از روی زمین کاری انجام دهند پس از نظر استراتژیک بمبارانها و موشک پرانیهای غرب هیچ اثری ندارد.

,

 

,

شیخ الاسلام در پاسخ به این سوال که آیا حملات به سوریه تشدید خواهد شد؟ گفت: بله؛ همانطور که گفته شد امکان بمباران هوایی و موشک باران هست ولی اثری نخواهد داشت و تعیین کننده نیست چرا که جنگ بر روی زمین تعیین کننده خواهد بود اما ممکن است زیرساختهای سوریه را مورد هدف قرار دهند و موجب کشته شدن غیر نظامیان شوند ولی این اتفاقات اثری بر سرنوشت سوریه ندارد.

, شیخ الاسلام در پاسخ به این سوال که آیا حملات به سوریه تشدید خواهد شد؟ گفت: ,

وی در پاسخ به این سوال که واکنش جبهه مقاومت و روسیه در قبال حملات هوایی غرب و اسراییل چگونه خواهد بود؟ اظهار داشت: احتمال می رود یکی از دلایل اینکه آمریکاییها از اسرائیل خواستند که به سوریه حمله کند برای اجتناب از این است که این حمله ممکن بود منجر به درگیری مستقیم آمریکا با ایران یا روسیه شود و در صورت خسارت دیدن ایران یا روسیه در این حملات عکس العمل ایران یا روسیه برای آمریکاییها غیر قابل پیش بینی بود و نخواستند اینکار را خودشان انجام دهند، زیرا آمریکا از حمله اسرائیل اطلاع داشت.

, وی در پاسخ به این سوال که واکنش جبهه مقاومت و روسیه در قبال حملات هوایی غرب و اسراییل چگونه خواهد بود؟ اظهار داشت: ,

سفیر اسبق ایران در سوریه افزود: درصورت حملات هوایی آمریکا این یک دلخوشی برای ترامپ خواهد بود که اظهار کند ما پاسخ آنها را داده ایم ولی این اتفاق تعیین کننده نیست بلکه حماقت است و اگر آمریکا بخواهد کاری کند در دنیا بدنام می شود و باعث عکس العمل در سوریه و کشورهای اسلامی خواهد شد، البته این حماقتها از ترامپ بعید نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه