اخبار داغ

مسئول انجمن سرطان خراسان شمالی خبر داد:

افزایش ۱۱ درصدی سرطان در خراسان شمالی/ درمان قطعی ۸۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان خون در استان

افزایش ۱۱ درصدی سرطان در خراسان شمالی/ درمان قطعی ۸۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان خون در استان
مسئول انجمن سرطان خراسان شمالی از افزایش 11 درصدی سرطان در استان خبر داد و بر لزوم پیشگیری و غربالگری از این بیماری تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، سید حمید حریری، مسئول انجمن سرطان خراسان شمالی و مدیر انجمن سرطان عطوفت استان در گفتگو با خبرنگار ما به مناسبت هفته جهانی سلامت اظهار کرد: آمار سرطان نه تنها در خراسان شمالی و در کل کشور بلکه در سراسر دنیا رو به رشد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک, سید حمید حریری، مسئول انجمن سرطان خراسان شمالی و مدیر انجمن سرطان عطوفت استان در گفتگو با خبرنگار ما,  به مناسبت هفته جهانی سلامت اظهار کرد: آمار سرطان نه تنها در خراسان شمالی و در کل کشور بلکه در سراسر دنیا رو به رشد است, .,

وی با اشاره به تاثیرات سبک زندگی ماشینی بر افزایش آمار سرطان دستگاه گوارش افزود: بیش از دو سوم جمعیت بیماران سرطانی استان را سرطان های گوارش شامل مری و معده، روده بزرگ تشکیل می دهند.

, .,

حریری ادامه داد: در سال 96 نسبت به سال 95 شاهد 11 درصد افزایش سرطان در استان بوده ایم و از 14 تا 21 فروردین امسال نیز 9 نفر بیمار سرطانی در این انجمن ثبت شده اند.

, .,

وی تاکید کرد: تا کنون 2 هزار و 160  بیمار سرطانی در انجمن سرطان ثبت شده است که از این تعداد یک هزار و 170 نفر آقا،  860 نفر خانم و 130 کودک زیر 15 سال هستند.

, .,

وی بیشترین سرطان در گروه خانم ها را شامل پستان، کولون و روده بزرگ، در آقایان معده و گوارش عنوان کرد و گفت: سرطان مری به صورت مشترک بین آقایان و خانم ها وجود دارد.

, .,

مسئول انجمن سرطان خراسان شمالی سرطان های خون، لنفوم و تومورهای مغزی را شایعترین نوع سرطان در بین کودکان این استان عنوان کرد.

, .,

حریری از درمان 80 درصد از کودکان مبتلا به سرطان خون در استان خبر داد و گفت:  مبتلایان به تومور بعد از عمل جراحی به بهبودی می رسند و بعد از گذراندن یک پروسه 2 تا 3 سال بطور کامل درمان می شوند.

, .,

وی گفت: در بین شهرستان های استان بعد از بجنورد، شهرستان های اسفراین و شیروان به ترتیب بیشترین آمار بیماران سرطانی را به خود اختصاص داده اند که نگران کننده است.

, .,

وی افزایش آگاهی نسبت به شناخت سرطان و ارائه راه های مقابله با آن را ضروری دانست و گفت: پیشگیری و غربالگری باید در راس قرار بگیرد.

, .,

حریری با اشاره به هزینه های سنگین داروهای بیماران سرطانی، غربالگری را بهترین راه پیشگیری و جلوگیری از هزینه های فراوان این بیماران برشمرد.

, .,

وی گفت: داروهای بیماران سرطانی گران قیمت هستند و بیماران توانایی خرید ندارند، به طور مثال نسخه داروی  برخی از بیماران سرطانی در ماه به  12 میلیون تومان می رسد که کسی قادر به پرداخت این هزینه نیست.

, .,

وی با یادآوری اینکه بیماران سرطانی نیازمند سونوگرافی و آزمایشات مختلف هستند، افزود: افراد مبتلا معمولا از قشر ضعیف جامعه هستند و انتظار ما حمایت مسئولین و دستگاه ها در کنار کمک های مردم و خیرین است.

, .,

وی افزود: انجمن سرطان با هدف آگاه سازی مردم در قالب آموزش، جلسه، همایش با کمک پزشکان متخصص پیش قدم بوده است.

, .,

حریری اظهار داشت: در بخش درمان و تشخیص سرطان خدماتی هم چون پرتو درمانی و شیمی درمانی و جراحی ها انجام می شود همچنین در بخش تشخیص و غربالگری خدمات آندوسکوپی و کولونسکوپی با حضور دو فوق تخصص گوارش و کبد در کلینیک تخصصی امام علی بجنورد انجام می شود.

, .,

وی اضافه کرد: در طرح تحول سلامت تحول چندانی در بخش بیماری های سرطان ایجاد نشد چراکه که در این طرح گفته می شود شیمی درمانی بیماران سرطانی رایگان انجام می شود در حالی که داروی مورد نیاز برای شیمی درمانی باید توسط خود بیمار خریداری شود که هزینه های زیادی را شامل می شود.

, .,

وی اضافه کرد: برخی از داروهای مورد نیاز این بیماران نیز خارجی هستند که مشمول هیچ بیمه ای نمی شود و بیمار مجبور است خودش به طور کامل هزینه ها را متحمل شود .

,  .,

حریری خاطرنشان کرد: بسیاری از داروهای ایرانی هم شامل 30 تا 70 درصد تخفیف بیمه ها هستند و با توجه به گرانی داروها بسیاری از بیماران سرطانی بخاطر فقر مالی توان پرداخت این مبلغ را هم ندارند.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه