اخبار داغ

در درس خارجه فقه مطرح شد؛

تاکید آیت الله مکارم شیرازی بر ساماندهی مطلوب بازار ارز/ دولتمردان اشتباهات مدیریتی خود را جبران کنند

تاکید آیت الله مکارم شیرازی بر ساماندهی مطلوب بازار ارز/ دولتمردان اشتباهات مدیریتی خود را جبران کنند
آیت الله مکارم شیرازی بر ساماندهی مطلوب بازار ارز تاکید کرد و گفت: چند نفر از مهره‌های اصلی دلالان ارزی که سعی دارند از این طریق کشور را به آشوب بکشند با رعایت موازین اسلامی به عنوان مفسد فی الارض محاکمه شوند تا دیگران نیز حساب خود را بدانند و بفهمند مسئله جدی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شدبا اشاره به اتفاقات چند روز اخیر در مسئله ارز ، اظهار داشت:تغییر چندین باره و غیرمنتظره ارز در هر ساعت نشان از توطئه جدیدی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: منافقان داخلی با کمک اربابان خارجی آنها دست به دست هم دادند تا کشور را به آشوب بکشند و اقتصاد مملکت را فلج کنند.

,

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه بر اساس قوانین اقتصادی ممکن نیست قیمت ارز ساعت به ساعت افزایش و تغییر کند، گفت: بنده با صراحت اعلام می‌کنم در این شرایط باید با قاطعیت با مفسدان اقتصادی برخورد کرد.

,

وی اضافه کرد: در این شرایط مشکلی بدون قاطعیت حل نمی شود و اگر پیش دستی نکنیم بعدها باید هزینه بیشتری بپردازیم.

,

برخورد قاطع با مهره های اصلی دلالان ارزی صورت بگیرد

, برخورد قاطع با مهره های اصلی دلالان ارزی صورت بگیرد,

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی، ابراز داشت: چند نفر از مهره‌های اصلی دلالان ارزی که سعی دارند از این طریق کشور را به آشوب بکشند با رعایت موازین اسلامی به عنوان مفسد فی الارض محاکمه شوند تا دیگران نیز حساب خود را بدانند و بفهمند مسئله جدی است.

,

وی افزود: باید دادگاه ویژه‌ای تشکیل شود و به سرعت به حساب آنها رسیدگی کنند، نه مانند داستان مفسدان اقتصادی که برای نهایی کردن حکم یکی از آنها چند سال طول می‌کشد؛ لازم است با قاطعیت در این شرایط رفتار کرد.

,

ارز به کسانی که کار اقتصادی و وادرات و صادرات دارندفروخته شود

, ارز به کسانی که کار اقتصادی و وادرات و صادرات دارندفروخته شود,

این استاد برجسته حوزه ادامه داد: فروختن ارز به افراد عادی که پولشان را از بانک‌ها بیرون می‌کشند و دلار می‌خرند و ذخیره می‌کنند چه معنا دارد؟ ارز باید به کسانی فروخته شود که کار اقتصادی و واردات و صادرات دارند و می‌خواهند از ارز برای کار اقتصادی استفاده کنند و نه اینکه پول‌ها را از بانک‌ها گرفته و با تبدیل به دلار ذخیره کنند.

,

دولتمردان اشتباهات مدیریتی خود را جبران کنند

, دولتمردان اشتباهات مدیریتی خود را جبران کنند,

وی با بیان اینکه دولت باید ضرب العجلی برای تیم اقتصادی خود تعیین کند، خاطرنشان کرد: هرگز نمی‌گوییم دولت تضعیف شود ولی دولت نیز باید اشتباهات خود را جبران کند اگر مشکلات را حل کردند بمانند و اگر نکردند دولت عذر آنها را بخواهد و گروهی دیگر با آگاهی بیشتر و قاطعیت بهتر قرار دهد.

,

آیت الله مکارم شیرازی عنوان داشت: یقین داریم اگر نسبت به نرخ تعیین شده قاطعیت به خرج دهند همه چیز در کنترل خواهد آمد، امروز بازی دلار مطرح است و فردا بازی برجام عنوان می‌شود، اگر قاطعیت نباشد برای اداره کشور مشکل خواهیم داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه