اخبار داغ

استاندار مرکزی تاکید کرد؛

تجهیز چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار/ممنوعیت کاشت چمن در استان مرکزی

تجهیز چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار/ممنوعیت کاشت چمن در استان مرکزی
استاندار مرکزی نصب کنترهای هوشمند بر روی چاه ها را یکی از مهمترین عوامل در کنترل میزان مصرف آب در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: برای تجهیز چاه های کشاورزی استان به کنتور هوشمند، نیازمند اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  اراک امروز؛  سید علی، آقازاده استاندار مرکزی در جلسه شورای حفاظت از منابع استان که ظهر روز چهارشنبه در استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: به دلیل کاهش بارش ها در سال گذشته، امسال با بحران شدید در حوزه منابع آبی روبه رو خواهیم شد و برای اینکه این بحران را با کمترین مشکلات سپری کنیم می بایست برنامه های اجرایی و عملیاتی را در دستور کار قرار دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

آقازاده با اشاره به اینکه امسال در کنار بحران آب، شاهد بحران برق در سطح کشور خواهیم بود، گفت: به دلیل کاهش میزان آب موجود در پشت سدها در کشور، سه هزار مگاوات تولید برق آبی کشور از مدار تولید خارج شده است.

,

استاندار مرکزی ادامه داد: امسال باتوجه به رشد ۸ تا ۱۲ درصدی در مصرف برق، احتمال بروز مشکل برای تامین برق مصرفی در برخی از نقاط کشور در زمان پیک مصرف وجود دارد.

,

وی با اشاره به اینکه تولید برق آبی یکی از روش های مطمئن و به صرفه ترین روش های تامین برق است، افزود: هم اکنون بین ۷ تا ۸ هزار مگاوات برق کشور از طریق آب تامین می شود و خشکسالی های اخیر می تواند تهدیدی برای تامین این منابع باشد.

,

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه تامین آب شرب بسیار مهم تر از تامین آب کشاورزی و صنعتی است، افزود: باید تمام تلاش ها صورت گیرد تا مردم برای تامین آب شرب با کمترین مشکل روبه رو شوند.

,

خشکسالی استان مرکزی در نیم قرن اخیر بی‌سابقه است

, خشکسالی استان مرکزی در نیم قرن اخیر بی‌سابقه است, خشکسالی استان مرکزی در نیم قرن اخیر بی‌سابقه است,

آقازاده با تاکید بر اینکه مشکلاتی که امسال در حوزه کاهش بارش ها در استان داشته ایم نسبت به نیم قرن اخیر بی سابقه بوده است، افزود: اگر این موضوع را به درستی مدیریت نکنیم در آینده با فاجعه جدی مواجه خواهیم شد.

,

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی که با آن مواجه هستیم مدیریت بر منابع آب حرف اول را می زند، اظهار کرد: برای اینکه این بحران را به درستی پشت سر بگذاریم باید تصمیات سخت و جدی اتخاذ کنیم.

,

وجود ۳۰۰۰ چاه آب غیرمجاز در استان مرکزی

, وجود ۳۰۰۰ چاه آب غیرمجاز در استان مرکزی, وجود ۳۰۰۰ چاه آب غیرمجاز در استان مرکزی,

استاندار مرکزی با بیان اینکه از ۱۲ هزار چاه آبی موجود در استان، سه هزار چاه غیر مجاز هستند، افزود: اگر برای این چاه های غیر مجاز و میزان مصرف چاه های مجاز برنامه ریزی مناسبی نداشته باشیم حتما با چالش مواجه می‌شویم.

,

آقازاده نقش فرهنگ سازی در مصرف بهینه آب را موثر دانست و افزود: در این راستا نقش رسانه ها به ویژه صدا و سیما اثرگذار بوده و می‌توانند در رعایت الگوی مصرف به جامعه اطلاع رسانی لازم را داشته باشند.

,

تجهیز چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار

, تجهیز چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار, تجهیز چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار,

وی نصب کنترهای هوشمند بر روی چاه ها را یکی از مهمترین عوامل در کنترل میزان مصرف آب در بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: برای اینکه چاه های کشاورزی به کنتور هوشمند مجهز شوند نیازمند اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی هستیم.

,

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه شهرداری ها می بایست ضمن توقف کشت چمن، گونه‌های گیاهی که نیازمند آب کمتری هستند را کشت کنند، خاطرنشان کرد: همچنین شهرهایی که از آب شرب برای آبیاری فضای سبز خود استفاده می کنند باید به فکر تامین آب جایگزین باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه