اخبار داغ

پس از سال‌ها انتظار

سامانه جامع حفظ قرآن کریم راه‌اندازی شد

سامانه جامع حفظ قرآن کریم راه‌اندازی شد
سامانه جامع حفظ قرآن کریم دقایقی پیش در دبیر‌خانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رونمایی شد و طبق اطلاعات این سامانه تعداد حافظان کل قرآن کشور ۵۷۸۴ نفر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد انجم شعاع دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ در مراسم رونمایی از سامانه جامع حفظ قرآن کشور اظهار داشت: آمار و اطلاعات ما در زمینه قرآن و تعداد حافظان قرآن کریم با مشکلاتی مواجه بود که این امر ناشی از تداخل نفر حفظ و تعدد آزمون‌های حفظ بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه ما با آمار هشت میلیون 900 هزار نفری حافظان قرآن مواجه بودیم، افزود: بالاترین این حافظان قرآن توسط آموزش و پرورش و کمترین آنها توسط نهادهای مردم نهاد تربیت شده بودند. با توجه به لزوم عدم تکرار در داده‌ها مبنا را کد ملی افراد قرار دادیم که با این روش قریب بر 3 میلیون نفر حذف شدند، که با بررسی‌های بیشتر در مجموع بیش از 5 میلیون نفر حذف شدند که این تعداد بدون احتساب تعداد حافظان تربیت شده در نیروهای مسلح و ایرانیان خارج از کشور و همچنین بخش عمده مؤسسات مردم نهاد است.

,

پس از آن نوید نصر مسئول گروه مهندسی سامانه طرح ملی حفظ بااشاره به تعداد حافظان قرآن کریم گفت: بر اساس داده‌ها تعداد حافظان قرآن یک میلیون و 12 هزار و 99 نفر است و یک میلیون و 30 هزار نفر توسط آموزش و پرورش، 105 هزار توسط سازمان اوقاف، 104 هزار نفر توسط وزارت ارشاد و 481 نفر توسط سازمان تبلیغات اسلامی تربیت شده‌اند.

,

وی به نتایج پایش‌ها اشاره کرد و افزود: بر این اساس 587 هزار و 240 نفر حافظ نیم جزء، 346 هزار و 644 نفر حافظ یک جزء، پنج هزار و 201 نفر حافظ دو جزء، 17 هزار و 94 نفر جافظ سه جزء، 31 هزار و 91 نفر حافظ پنج جزء، 12 هزار و 683 نفر حافظ 10 جزء، ۳ هزار ۱۵ جزء، ۳ هزار ۲۰ جزء، ۴۵۷ نفر ۲۵ جزء و 6 هزار و 874 نفر حافظ کل قرآن کریم هستند.

,

نصر با بیان اینکه بیشترین تعداد حافظان متعلق به تهران است، تصریح کرد: 117 هزار و 418 نفر توسط آموزش و پرورش تهران حافظ قرآن شدند و در مجموع استان تهران با 9.89 درصد بیشترین تعداد حافظ قرآن را دارد و استان فارس، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و مازندران به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه