اخبار داغ

کارشناس مسائل استراتژیک مطرح کرد؛

مطمئنا ایران انتقام شهدای مدافع حرم را از اسرائیل می گیرد/ ایران اجازه تسلط غرب به سوریه را نخواهد داد

مطمئنا ایران انتقام شهدای مدافع حرم را از اسرائیل می گیرد/ ایران اجازه تسلط غرب به سوریه را نخواهد داد
قدیری ابیانه گفت: در عملیات اخیر که اسرائیل در سوریه انجام داد تعدادی از نیروهای مستشاری ایران به شهادت رسیدند و ایران طبیعتا پاسخ این جسارت را در زمان مناسب و به نحوه مناسب خواهد داد و این حق ایران است که جواب این حرکت رژیم صهیونیستی را بدهد و لیبرمن(آمریکا) از این مسئله وحشت کرده است و گفته اگر ایران در سوریه عملیاتی انجام دهد بشار اسد را سرنگون خواهد کرد البته آمریکا اگر می توانست تا العان بشار اسد را سرنگون کرده بود اما توان چنین کاری را نداشته و ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسن قدیری ابیانه دکترای علوم دفاعی استراتژیک در گفتگو با خبرنگار انقلاب نیوز اظهار داشت: العان و با این رفتارهای و مواضع آمریکا در قبال منطقه و سوریه دوران خوبی است که ماهیت خبیثانه غرب شناخته شود ادعای آنها مبنی بر اینکه سوریه سلاح شیمیایی به کار برده دروغ است خودشان هم می دانند که این حرفی که می زنند دروغ است،  دروغ پردازی و سناریو نویسی از کارهای آمریکا و غرب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک تصریح کرد: اینکه چندی پیش ترامپ گفت می خواهد از سوریه خارج شود در حقیقت چنین قصدی نداشته و فقط می خواست حکام پولدار عرب را وادار کند که هزینه های نظامی حضور آمریکا در منطقه را پرداخت کنند.

,

وی افزود: آمریکا، فرانسه و هم پیمانانشان بر سر یک دو راهی هستند یا شکست قطعی در منطقه و سوریه را بپذیرند که برایشان بسیار سنگین است و یا اینکه آخرین شانس خودشان را امتحان کنند و به سوریه حمله نظامی کنند.

,

قدیری خاطر نشان کرد: اگر آمریکا و غرب به سوریه حمله نظامی کنند و این حمله با شکست مواجه شود کار تمام است و یک پیروزی بزرگ برای سوریه و هم پیمانانش  و شکست بزرگ برای آمریکا و هم پیمانانش و تروریست ها و حکام مرتجع عرب  رقم خواهد خورد.

,

تلفات غیر نظامی در سوریه برای آمریکا اهمیتی ندارد

, تلفات غیر نظامی در سوریه برای آمریکا اهمیتی ندارد,

وی در پاسخ به این سوال آیا اهداف حملات نظامی آمریکا در صورت وقوع مناطق نظامی می باشد یا غیر نظامی ؟ گفت: تلفات مردم و تلفات غیر نظامی ها برای آمریکا مهم نیست و آمریکایی ها هیچ گاه دلسوز مردم سوریه و سایر کشورها نبودند و اینکه اظهار می کند به خاطر مردم سوریه و برای دفاع از آنها اقدام می کنند دروغی بیش نیست، اینها آدم های خبیث و جنایت کاری هستند و ابزار تبلیغاتی در اختیار دارند و این نوع دروغ پردازی ها هم برایشان بخشی از سیاست محسوب می شود.

,

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: با این وجود در نهایت آمریکا و غرب در سوریه شکست خواهد خورد و نخواهند توانست بر سوریه مسلط شود زیرا ایران اجازه این کار را به نیروهای غرب و آمریکا نخواهد داد ضمن اینکه خود مردم سوریه هم در مقابل غرب و آمریکا مقاومت می کنند.

,

کارشناس مسائل استراتژیک در پاسخ به این سوال که مواضع روسیه در قبال سوریه مخصوصا بعد از وتو قطعنامه آمریکا علیه سوریه را چطور ارزیابی می کنید؟ بیان داشت: طبیعتا عملکرد روسیه بر اساس منافع خودش است اما منافع روسیه ایجاب می کند که سوریه به دست غرب و تروریست ها نیفتد.

,

باید منتظر عکس العمل نظامی روسیه باشیم

, باید منتظر عکس العمل نظامی روسیه باشیم,

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک تاکید کرد: غربی ها تلاش می کنند و از گذشته هم تلاش کردند که با ایجاد عملیات تروریستی در روسیه بی ثباتی ایجاد کنند و روسیه این را درک می کند و معتقد است که باید در سوریه هم در مقابل تروریست ها بایستد اما اینکه عکس العمل نشان خواهد داد و عملا عکس العمل نظامی نشان خواهد داد یا نه باید منتظر بمانیم و آن را مشاهده کنیم.

,

قدیری ابیانه اظهار داشت: از برخی از مقامات روسیه شنیده شده اگر موشکی توسط آمریکا به سوریه شلیک شود علاوه بر اینکه موشک ها را مورد هدف قرار خواهد داد حتی برخی از اخبار نقل کرده اند که  منشا شلیک موشک را مورد هدف قرار خواهد داد حالا  اینکه این مسئله واقعیت داشته باشد و به آن عمل کنند یک حرف دیگر است که باید منتظر ماند و دید.

,

کارشناس مسائل استراتژیک در پاسخ به این سوال که با توجه به تحولات چند روز اخیر مواضع ایران چگونه باید باشد؟ گفت: در عملیات اخیر که اسرائیل در سوریه انجام داد تعدادی از نیروهای مستشاری ایران به شهادت رسیدند و ایران طبیعتا پاسخ این جسارت را در زمان مناسب و به نحوه مناسب خواهد داد و این حق ایران است که جواب این حرکت رژیم صهیونیستی را بدهد و لیبرمن(آمریکا) از این مسئله وحشت کرده است و گفته اگر ایران در سوریه عملیاتی انجام دهد بشار اسد را سرنگون خواهد کرد البته آمریکا اگر می توانست تا العان بشار اسد را  سرنگون کرده بود اما توان چنین کاری را نداشته و ندارد.

,

ایران اجازه تسلط غرب به سوریه را نخواهد داد

, ایران اجازه تسلط غرب به سوریه را نخواهد داد,

وی افزود: واقعیت این است که منافع ملی و امنیت ملی ایران اقتضا می کند که سوریه مستقل بماند و راه کمک رسانی به حزب الله هم باز باشد چرا که در حقیقت یکی از اهداف حمله به سوریه باز کردن راه محاصره و محدودیت و حمله به حزب الله است.

,

کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی خاطر نشان کرد: این در حالی است که توان حزب الله برای حمله به اسرائیل و ضربه زدن به رژیم صهیونیستی از موانع حمله نظامی آمریکا به ایران است و در حقیقت سیاست خارجی ایران این است که اجازه ندهیم که آمریکا به خودش اجازه بدهد به ایران حمله نظامی کند و بر همین اساس  حزب الله باید قدرت خود را حفظ کند.

,

قدیری ابیانه در پایان گفت: هرچند سیاست خارجی ایران حمایت از مستضعفان و حقوق ملت ها است اما این مسئله با منافع ملی ما و امنیت ملی ما هم گره خورده است، ایران از نظام سوریه و ملت سوریه و حقوق ملت سوریه مبنی بر حق حاکمیتشان دفاع می کند و هرگونه تجاوز و دخالت خارجی در این کشور محکوم می کند و به مقابله با آن می پردازد.

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه