اخبار داغ

محور"میناب –تیاب" نا امن ترین محور ترانزیتی هرمزگان در بلاتکلیفی /جاده ای که بجای جان گرفتن، جان می گیرد

محور"میناب –تیاب" نا امن ترین محور ترانزیتی هرمزگان در بلاتکلیفی /جاده ای که بجای جان گرفتن، جان می گیرد
علیرغم گذشت سالیان متوالی از آغاز عملیات اجرایی پروژه دوبانده کردن جاده‌ " میناب - تیاب" همچنان راکد مانده و این محور در طول این سال‌ها جان می‌گیرد و پروژه دو بانده کردن آن جان نمی‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میناب جنوب،از آنجایی که طی امسال و سالیان قبل پروژه های مختلفی توسط دولت مردان در شهرستان میناب افتتاح وکلنگ پروژه های دیگری هم به زمین زده شد اما اولویت های اساسی و زیر ساختی در این شهرستان به فراموشی سپرده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میناب جنوب,

اولویت هایی که رها سازی آن منجر به حوادث ناگواری از قبیل تصادفات جاده ای، واژگونی خودرو و دهها حوادث دیگری که به جهت کم عرض بودن محور میناب به سمت تیاب طی این سالهای اخیر به وقوع پیوسته که تنها بخشی از این پروژه مغفول مانده طی مناسبت های خاصی از قبیل انتخابات مرمت و بازسازی می شود.

,

پروژه ای که مسئولین طی سالهای قبل وعده افتتاح و تکمیل شدن این پروژه را به مردم می دادند اینک پس گذشت چندین سال در پس وعده های نافرجام محور ارتباطی و ترانزیتی میناب به سمت تیاب هنوز در بلاتکلیفی به سر می برد و هیچ آغاز و پایانی برای آن پیش بینی نشده است..

,

پروژه ای که تنها با احداث چندین پل در حاشیه خیابان در روستاهای همجوار بصورت نیمه کاره رها شده، پل هایی که نه تنها کاهشی در بار ترافیکی این محور ارتباطی نداشته بلکه محل مناسبی برای سوزاندن زباله ها تبدیل شده است، راه خاکی حاشیه محور متحمل رنج های زیادی شده اند و از مسئولین تقاضا دارند هر چه سریعتر نسبت به اصلاح و اجرای عملیات ساخت این محور داشته باشند.

,

, ,

جاده میناب –تیاب نا امن ترین محور ترانزیتی در میناب

, جاده میناب –تیاب نا امن ترین محور ترانزیتی در میناب,

مجید ذاکری دهیار روستای بازیاری شهرستان میناب گفت: پروژه خیابان میناب تیاب بیش از ۶ سال است که نیمه کاره رها شده است و تا کنون هیچ اقدامی برای عملیاتی کردن آن از سوی دستگاه های متولی انجام نشده است.

,

دهیار روستای بازیاری افزود: مردم روستای بازیاری از نداشتن یک خیابان مناسب رنج می برند و شاهد تصادفات منجر به فوت دانش آموزان هستند، این موضوع برای دومین شهر تاریخی هرمزگان پسندیده نیست.

,

وی خاطر نشان کرد: طی سال گذشته فرزند شورای اسلامی روستای بازیاری در حاشیه خیابان تصادف کرد که منجر به ترکیدگی طحال وی شد و تا کنون بیش از ۱۰ فقره تصادف جرحی و فوتی در این روستا بوقوع پیوسته است.

,

, ,

اقدام فوری بر رفع مشکل راه ارتباطی و ترانزیتی میناب به تیاب

, اقدام فوری بر رفع مشکل راه ارتباطی و ترانزیتی میناب به تیاب ,

میرزا حسین معتمدی فر امام جمعه شهرستان میناب توجه به رفع مشکلات مردم در بعد راه سازی یکی از الزاماتی دانست  که مسئولین باید نسبت به آن توجه کنند .

,

خطیب جمعه میناب  با اشاره به ناامن بودن خیابان میناب تیاب و وقوع تصادفات منجر به فوت،افزود: چرا باید در محدوده روستای حکمی شاهد  از دست دادن جوانان باشیم.

,

وی تاکید کرد: مسئولین باید برای رفع مشکل راه ارتباطی و ترانزیتی میناب به تیاب اقدام فوری کنند و برای تکمیل کردن این پروژه نافرجام تدبیر اساسی اتخاذ کنند و در راستای تقویت و توسعه زیر ساخت های شهرستان باید از هیچ تلاشی فرو گذار نکنیم.

,

خطیب جمعه میناب اذعان داشت: چندین سال است که مردم محدوده روستاهای حکمی از باریک بودن خیابان و  راکد ماندن پروژه نگران هستند لذا مسئولین باید نسبت به پیگری و اجرایی کردن این پروژه در اسرع وقت اقدام کنند.

,

علیرغم گذشت یکسال از سخنان خطیب جمعه شهرستان میناب بر تاکید اجرای این پروژه و اعلام دغدغه های مردم از تریبون نماز جمعه مسئولین نه تنها اقدامی بر امن و کاهش تصادفات جاده ای در این محور پر خطر نکرده اند بلکه روز به روز بر وقوع تصادفات در این محور افزوده می شود و جوانانی که در این محور ناکام به سر منزل مقصود می رسند.

,

, ,

ناکامی جوانان در محور میناب- تیاب به سرمنزل مقصود

, ناکامی جوانان در محور میناب- تیاب به سرمنزل مقصود,

حجم ترافیک این جاده متناسب با ظرفیت آن نیست و موجب وقوع تصادفات زیادی در این محور شده است.

,

عرض کم جاده، پیچ و قوسهای طولانی و غیر استاندارد، شیبهای تند و دید کم رانندگان را از جمله مشکلات این محور بوده و در کنار این جاده روستاهای پرجمعیتی نیز وجود دارد که این خود موجب وقوع تصادفات می شود.

,

تعریض این جاده به دو بانده، نصب دوربین کنترل، رفع نقاط حادثه خیز، ساماندهی تقاطع های موجود، ایجاد تقاطع‌های غیر همسطح و … می تواند موجب کاهش تصادفات و بار ترافیکی در این محور شود.

,

 

,

, , ,

احداث پروژه ای که در سایه بی تدبیری همچنان به گل نشسته است

, احداث پروژه ای که در سایه بی تدبیری همچنان به گل نشسته است,

عملیات اجرایی محور میناب- تیاب بیش از ۶ سال پیش در فضای رسانه‌های استان منتشر شد اما چه سود که این پروژه همانند پروژه‌ فولاد آلومینیوم بندزرک هنوز راکد و غریب مانده و در اثر فقدان بی توجهی و عدم پیگیری های لازم  مدت هاست که راکد رها شده است.

,

طرح نیمه تمام و مغفول واقع شده خیابان میناب – تیاب نه تنها مشکلی از بار تردد در جاده ترانزیتی بندرتیاب برنداشته بلکه بر میزان تردد و ترافیک جاده‌ای در محور این خیابان با حجم سنگین افزوده شده است.

,

عرض کم خیابان و تردد ماشین‌های سنگین و نیمه سنگین نگرانی مردم  و خانواده‌ها را به همراه داشته است، راه ارتباطی با مرکز تجاری و بازار ملوانی بندر تیاب اقدام برای اجرای طرح اتوبان با سرعت بیشتری انجام گیرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه