اخبار داغ

یک کارشناس مذهبی بیان کرد؛

تلاش بی‌وقفه امام موسی کاظم(ع) برای حفظ و پرورش مبنای فکری شیعیان

تلاش بی‌وقفه امام موسی کاظم(ع) برای حفظ و پرورش مبنای فکری شیعیان
یک کارشناس مذهبی گفت: اقدامات حضرت در آن زمان به دلیل شرایط حفقانی که توسط خلفای عباسی ایجاد شده بود، بیشتر در حوزه حفظ شیعیان و مبنای فکری مردم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید احمد میرمهدی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک در گفتگو با اراک امروز؛ ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) با اشاره به اینکه این امام همام در دوران سختی فعالیت داشتند، گفت: دوره امامت موسی بن جعفر(ع) با حکومت جور خلیفه های بنی عباس همچون هارون الرشید همزمان بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,
 
,
میرمهدی اظهار کرد: در آن دوران به دلیل قدرتی که هارون الرشید داشت، خلفای بنی عباس بر همه جهان اسلام سلطه پیدا کرده بودند و رفتار با چنین حاکمی شرایط متفاوتی را می طلبید.
,
 
,
وی اضافه کرد: این خلفه بنی عباس به شدت به دنبال کسب قدرت بود و برای اینکه از قدرتش کم نشود هر گونه مخالفت را در نطفه خفه می کرد.
,
 
,
کارشناس مذهبی استان مرکزی اظهار کرد: در شرایط حاکمیت خفقان، امام موسی بن جعفر(ع) همواره تلاش خویش را برای انجام دادن رسالت سنگین امامت و هدایت مسلمانان به کار می بستند و با تربیت ‌افرادی شایسته و ورود آنها به دستگاه حکومتی، ‌از وجود آنان در پیشبرد منافع و هدف های جامعه مسلمانان بهره می بردند.
,
 
,
میرمهدی ادامه داد: با تمام فشارها و حرکت ها که بر امام وارد بود ولی آن امام دست از سخنرانی های خود بر نمی داشتند و همواره به دنبال تربیت دینی مردم بودند.
,
 
,
کارشناس مذهبی استان مرکزی با اشاره به اینکه اقدامات حضرت در آن زمان به دلیل شرایطی که وجود داشت در حوزه حفظ شیعیان و مبنای فکری مردم بود، بیان کرد: امام عملا نشان دادند که در زمینه حق و حقیقت هرگز کوتاه نمی آیند.
,
 
,
مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک با اشاره به اینکه حضرت معجزه وار به شیعیان رسیدگی می کردند، افزود: به دلیل شرایط سختی که در آن دوران حاکم بود حضرت مجبور بودند برای بیان احکام از روش های خاصی استفاده کنند به گونه ای که برخی از شیعیان در پوشش فروشنده دوره گرد به ملاقات حضرت می رفتند و مسائل مختلف را از امام فرا می گرفتند.
,
 
,
وی اضافه کرد: حضور مردم در کنار امام برای هارون الرشید قابل پذیرش نبود و حضور حضرت در بین مردم برای خود شکست می دانست و به دنبال فرصتی برای محدود کردن این حضور در بین مردم بود.
,
 
,
میرمهدی خاطرنشان کرد: در واقع دروغ های برخی از افراد آن زمان خصوصا پسر بردار امام باعث شد امام راهی زندان شود و بیشتر عمر امام موسی کاظم(ع) در تبعید و زندان سپری شود و سالیان متمادی مورد آزار و اذیت دستگاه جور بنی عباس قرار گرفت.
,
 
,
سرانجام هارون الرشید خلیفه ظالم عباسی، با دستور سندی بن شاهک، امام هفتم(ع) را در ۲۵ رجب ۱۸۳ هجری قمری و در ۵۵ سالگی مسموم کرد و به شهادت رساند. پیکر پاک آن حضرت در مکانی به نام قریش که بعدها آن را کاظمین نامیدند به خاک سپرده شد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه