اخبار داغ

ارمغان طروات بهاری با بارش باران در کُردستان+تصاویر

ارمغان طروات بهاری با بارش باران در کُردستان+تصاویر
مردم استان کردستان با وجود بارش کم در زمستان و آمدن بهار، مدتی است چترهایشان را در پستوهای خانه هایشان پنهان کرده بودند، حالا چتر به دست در خیابان های شهر قدم می زنند و از هوای بارانی استفاده می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، بارش بارش قطرات تند باران به همراه رگبار و رعد و برق دل همه مردم کردستان را به ستایش خداوند فراخواند به طوری که خوشحالی کشاورزان در مزارع و باغ‌ها را در پی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل, آفتاب دل,


بارش باران که از یک روز پیش تاکنون در سنندج آغاز شده، باعث طراوت هوا و جاری شدن آب در سطح خیابان‌ها شده است.

,
,

, ,


این بارش‌ها بر ایجاد هوایی پاک کمک کرده و نگرانی‌های مردم و کشاورزان را از کمبود آب کمتر می‌کند چرا که استان کردستان به دلیل پتانسیل بالا و شرایط اقلیمی خاص همه‌ساله محصولات کشاورزی زیادی را به کشورهای همجوار صادر می‌کند که هم‌اکنون بارش بارندگی‌های اخیر در استان این امر را دوچندان خواهد کرد.

,
,


بنابر اعلام مرکز پیش بینی هواشناسی استان کردستان، تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی، نشان می‌دهد تا اوایل هفته آینده، استان در دامنه سامانه بارشی قرار خواهد گرفت.

,
,


سامانه بارشی یادشده در استان سبب ابری شدن، وزش باد گاهی شدید و رگبارباران و رعد و برق با احتمال تگرگ می‌شود.

,
,

, ,


مدیرکل هواشناسی کردستان می گوید: این سیستم بارشی در مدت یادشده به‌طور متناوب منجر به بارش‌های مناسب بهاره در اکثر نواحی استان، بویژه نواحی غربی و جنوبی می‌شود.

,
,


حیدری اوج فعالیت سامانه بارشی را از امروز تا صبح جمعه پیش‌بینی کرد و گفت: با توجه به ماهیت رگباری بارش قابل توجه در مدت زمان کم، بارش‌های بهاره، امکان آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها بویژه در روز پنجشنبه وجود دارد.

,
,

, ,


این روزها کشاورزان کردستانی از نعمت بارش باران بسیار خوشحال بوده چرا که این امر باعث سیراب کردن زمین‌های کشاورزی آن‌ها شده و به یقین کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی را نیز به دنبال خواهد داشت.

,
,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه