اخبار داغ

استاندار فارس در جلسه شورای کشاورزی:

ایجادصنایع تبدیلی و تکمیلی برای پویایی اقتصاد کشاورزی فارس الزامی است/در صنایع تبدیلی ضعیف عمل کرده ایم

ایجادصنایع تبدیلی و تکمیلی برای پویایی اقتصاد کشاورزی فارس الزامی است/در صنایع تبدیلی ضعیف عمل کرده ایم
تبادار استاندار فارس گفت: تقویت صندوق‌های کشاورزی، تامین منابع پایدار برای این صندوق‌ها و ترسیم آینده مثبت برای این صندوق‌ها پشتوانه‌ای برای برنامه‌های شورای کشاورزی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، استاندار فارس ظهر امروز در جلسه شورای کشاورزی استان فارس تاکید کرد:کشاورزی استان باید همچنان با قوت ادامه یابد اما کارشناسان امر با توجه به آب محور بودن کشاورزی و اقتضای روز استان و شرایط منابع آب باید برای وضعیت کشاورزی در استان برنامه‌ریزی کنند. مصرانه طالب هستیم که مطابق با توانایی استان برنامه ریزی شود. فوج عظیم کازشناسانی که امروز در این جلسه حضور دارند باید نگاه خود را منبطق بر برنامه‌محوری در پهنه کشاورزی متمرکز کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,

اسماعیل تبادار با بیان اینکه خام فروشی یکی از معضلات دیرین استان است، ابراز داشت: باید برای ایجاد ارزش افزوده در محصولات کشاورزی فارس و جلوگیری از خام‌فروشی محصولات این استان مجدانه تلاش شود. ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی الزام اصلی کشاورزی فارس است و متاسفانه با وجود اینکه در تولیدات محصولات کشاورزی در کشور سالها پیشتاز بودیم در زمینه ایجاد ارزش افزوده و صنایع تبدیلی و تکمیلی غلفت شده و بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: این جای ناراحتی است که ادعا می‌کنیم با وجود سه میلیون محصولات باغی رتبه یک کشور را داریم اما در فرآوری‌ها وصنایع تبدیلی پایین‌ترین رتبه مربوط به استان فارس است. انتظار داریم رؤسای سازمان‌های صعنت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی فارس بهبود زیرساخت‌های این حوزه رابا اهتمام جدی از اولویت‌های امسال و سال‌های آینده خود قرار دهند.

تبادار با بیان اینکه ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و بالا بردن ارزش افزوده محصولات کشاورزی فارس باید در اولویت برنامه‌های امسال و سال آینده جهاد کشاورزی قرار بگیرد، افزود: بهتر است  از منابع مالی که در اختیار اتحادیه‌های مختلف کشاورزی قرار دارد در راستای بالا بردن ارزش افزوده محصولات بهره‌ گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه شورای کشاورزی استان فارس باید با توجه به وضعیت گذشته و در نظر گرفتن وضعیت کنونی برای ترسیم آینده کشاورزی فارس نگاه برنامه‌محور داشته باشد، اظهار داشت: تقویت صندوق‌های کشاورزی، تامین منابع پایدار برای این صندوق‌ها و ترسیم آینده مثبت برای این صندوق‌ها پشتوانه‌ای برای برنامه‌های شورای کشاورزی است. البته باید در انتخاب ارکان مدیریتی و برنامه‌محوری صندوق‌های کشاورزی دقت کرد تا کشاورزان از انجام اقدامات مهم ناامید نشوند.

تبادار با بیان اینکه با توجه به بحران آب در استان فارس باید نگاه ما در طرح‌های مختلف کشاورزی آب‌محور باشد و باید به چگونگی مصرف آب در بحث کشاورزی توجه ویژه شود، عنوان کرد: سند مشترکی برای مصرف بهینه آب باید تدوین شود که براساس آن مصرف آب در بخش صنعت، کشاورزی و شرب مدیریت شود.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: کشاورزی استان فارس باید با  قوت ادامه پیدا کند و اقتصاد کشاورزی در تامین معیشت مردم مورد توجه قرار گیرد اما کارشناسان و متولیان این بخش باید نگاه خود را در زمینه کشت محصولات کشاورزی تغییر دهند و در واقع نگاه آنها باید منطبق با وضعیت روز به خصوص منابع آب استان باشد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه