اخبار داغ

گزارشی از نابودی اقتصاد با موریانه های نفتی؛

تاخت وتاز بمب های متحرک در جاده های جنوب کرمان/قاچاق سوخت بازهم حادثه آفرید

تاخت وتاز بمب های متحرک در جاده های جنوب کرمان/قاچاق سوخت بازهم حادثه آفرید
شب گذشته حوالی روستای رضا آباد شهرستان رودبارجنوب خودروی نیسان حامل قاچاق سوخت با تریلر حامل بار محصولات کشاورزی برخورد و خودرو در آتش سوخت،خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما؛مرثیه غمبار تاریخی در جاده‌های جنوبی استان کرمان صحنه همیشه آشنای تاخت وتاز خودروهایی است که با محموله سوخت قاچاق و افساری لجام گسیخته در جاده‌های استان می‌تازند تا در صورتی که موجب مرگ خود و دیگر هموطنانمان نشدند سوخت‌های مازاد بر مصرف سایر استان های ایران را به مرز رسانده و از کشور خارج کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما, رودبار ما,

افزایش روز افزون جمعیت جوانان بیکار و تحصیل کرده از یک سوی و محرومیت های شدید اقتصادی و همسایگی با استانهای مرزنشین موجب شده است که سالیانه جنوب کرمان محلی  برای تردد این قاچاقچیان شود.

,

تداوم قاچاق سوخت از استانهای شرقی به افغانستان و پاکستان علیرغم اقدامات امنیتی و انتظامی صورت گرفته و اجرای قانون سهمیه بندی مصرف سوخت، سود سرشار قاچاق گازوئیل را روانه جیب سودجویان می کند.

, تداوم قاچاق سوخت از استانهای شرقی به افغانستان و پاکستان علیرغم اقدامات امنیتی و انتظامی صورت گرفته و اجرای قانون سهمیه بندی مصرف سوخت، سود سرشار قاچاق گازوئیل را روانه جیب سودجویان می کند.,

شب گذشته حوالی روستای رضا آباد شهرستان رودبارجنوب خودروی نیسان حامل قاچاق سوخت با تریلر حامل بار محصولات کشاورزی برخورد و خودرو در آتش سوخت،خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت،راننده سایپا خود را از ماشین به بیرون پرتاب میکند و دچار جراحات سطحی می شود که توسط اورژانس۱۱۵به بیمارستان جیرفت انتقال داده شد.

,

جوانان جازموریانی ورودبار جنوبی بیشترین قربانیان شغل های کاذب و خطرناک در جنوب استان کرمان هستند.شغل هایی که اخرین مسیرشان مرگ یا گوشه ی زندان است.

,

جنوب کرمان،جایی که لقب قطب  کشاورزی در کشور را داراست اما بی تدبیری های چند سال اخیر مسئولین در بازار فروش محصولات کشاورزی باعث شده است که جوانان این منطقه از کشور به طرف شغلهایی کاذب وخطرناک قاچاق سوخت و…بروند.

,

, ,

چه کودکانی که در انتظار دیدن پدرانشان نشستند وچشم به جاده ها دوختند که بابا کی بر میگردد اما بابا هیچ موقع برنگشت.

,

کارشناسان مسائل حقوقی در این رابطه می گویند: اگر میخواهیم به بهترین شکل در برابر آسیب های اجتماعی ناشی از قاچاق سوخت و دیگر جرم ها اقدامی انجام دهیم باید زمینه های بروز چنین جرم هایی را در جامعه ریشه یابی کرده و برای حل آن اقدام کنیم که در این مورد به خصوصی می توان با ایجاد شغل و کمک به اقتصاد خانواده ها جلوی خروج سرمایه های ملی را از کشور گرفته و اقدامات مثبتی در این زمینه انجام دهیم.

,

, ,

مسئولین  آیا نباید علت رفتن این جوانان را به طرف شغلهای قاچاق پیدا کرد و برای رفع این علتها آستین همت را بالا زد ؟

,

علی ای حال، اگر در همین جازموریان ورودبار جنوب کارخانه های بسته بندی وفراوری محصولاتی که خودشان تولید میکنند وجود داشت بهترنبود؟بر هیچکس پوشیده نیست که منشأبسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی این منطقه بیکاری است.

,

گفتنی است،قاچاق سوخت در حالی صورت می گیرد که بیشتر کشاورزان رودبار جنوب امسال با کمبود شدید سوخت و نرخ بالای هر بشکه ۲۰۰هزار تومان روبه رو بودند و همین امر موجب شد تا بیشتر محصولات کشاورزی منطقه از بی آبی خشک شوند.

,

شهرستان ۱۲۱هزار نفری رودبارجنوب در ۳۳۰کیلومتری مرکز استان کرمان واقع شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه