اخبار داغ

رئیس دانشکده دندانپزشکی استان سمنان:

بیمه‌ها تمامی خدمات دندانپزشکی را پوشش نمی دهند/ ‌نقش کمرنگ دندانپزشکی در طرح تحول سلامت

بیمه‌ها تمامی خدمات دندانپزشکی را پوشش نمی دهند/ ‌نقش کمرنگ دندانپزشکی در طرح تحول سلامت
رئیس دانشکده دندانپزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه خدمات دندان پزشکی هزینه های زیادی برای بیمه ها دارد، گفت: پوشش خدمات درمانی دهان و دندان بیشتر از سوی بخش خصوصی صورت می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر مهدی صالحی رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مرآت به مناسبت روز دندانپزشک با اشاره به فعالیت کلینیک تخصصی دندانپزشکی در سمنان گفت: در حال حاضر 30 دندانپزشک متخصص در کلینیک دانشگاه فعالیت دارند و به مردم خدمات ارائه می‎دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

بیش از 54 دندانپزشک در سمنان مجوز نظام پزشکی دارند

, بیش از 54 دندانپزشک در سمنان مجوز نظام پزشکی دارند,

به گفته رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، بیش از 54 دندانپزشک در سطح شهر سمنان مجوز نظام پزشکی دارند که در مطب های خصوصی خود فعایت می کنند.

,

تحصیل 150 دانشجو در دانشکده دندان پزشکی استان سمنان

, تحصیل 150 دانشجو در دانشکده دندان پزشکی استان سمنان,

وی با اشاره به اینکه دانشکده دندانپزشکی سمنان در سال 91 راه اندازی شده است، گفت: هر ورودی از این دانشکده تقریبا 30 دانشجو داشته است.

,

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در ادامه افزود: در حال حاضر 150 دانشجو در دانشکده دندانپزشکی سمنان مشغول به تحصیل هستند.

,

صالحی با توجه به اینکه دوره تحصیل در رشته دندانپزشکی 6  ساله است، اظهار کرد: تاکنون فردی در این دانشکده فارغ التحصیل نشده است و تیرماه اولین گروه دندانپزشکی فارغ التحصیل خواهند شد.

,

وی تصریح کرد: کلینیک دندان پزشکی سمنان در حیطه تخصصی طی 4 سال اخیر کارنامه موفقی داشته است و طی سال های آینده نیز با فارغ التحصیل شدن دانشجویان دندان پزشکی خدمات دهی به شهروندان افزایش خواهد یافت.

,

نرخ خدمات دندانپزشکی در سال 97 ابلاغ نشده است

, نرخ خدمات دندانپزشکی در سال 97 ابلاغ نشده است,

رئیس دانشکده دندانپزشکی استان سمنان با اشاره به نرخ خدمات دندانپزشکی در سطح استان گفت: سمنان تقریبا تنها شهری است که قیمت هایی که در مطب ها از بیماران اخذ می شود، براساس مصوبه وزرات خانه  است و توسط معاونت درمان وزارت بهداشت به نظام پزشکی داده و از آنجا به مطب ها ابلاغ می شود.

,

وی با بیان اینکه هزینه دندانپزشکی در کلینیک های تخصصی دو سوم قیمت بخش خصوصی است، اظهار کرد: سالیانه براساس درصدی که دولت مشخص می کند می تواند ضریبی بخورد که بر قیمت ها اضافه شود که نرخ خدمات دندانپزشکی در سال 97 هنوز ابلاغ نشده است.

,

بیمه‌ها تمامی خدمات دندانپزشکی را پوشش نمی دهند

, بیمه‌ها تمامی خدمات دندانپزشکی را پوشش نمی دهند,

صالحی با بیان اینکه بیمه های تامین اجتماعی و خدمات درمانی که اکثر مردم تحت پوشش این بیمه ها هستند، خدمات خاصی را تحت پوشش قرار می دهند، گفت: این بیمه ها خدمات ویزیت، جرم گیری یا خارج کردن دندان را تحت پوشش قرار می دهند.

,

به گفته رئیس دانشکده دندانپزشکی استان سمنان، خدمات دندانپزشکی هزینه های زیادی برای بیمه ها دارد و در نتیجه خدمات دهی و پوشش دهی آن ها کمتر است.

,

وی در ادامه بیان کرد: بیمه های تکمیلی یا بیمه بانک ها براساس قراردادی که بسته می شود می تواند تمامی خدمات دندان پزشکی را شامل شود.

,

صالحی با اشاره به اینکه دندانپزشکی مانند خدمات پزشکی نیست که با اجرای طرح تحول نظام سلامت، مردم با دفترچه بیمه خدماتی با هزینه پایین می گیرند، گفت: طرح تحول سلامت،  دندان شماره 6 کودکان تا 14 ساله را تحت پوشش قرار می دهد و عصب کشی و پر کردن دندان های بزرگسالان را تحت پوشش ندارد.

,

رئیس دانشکده دندانپزشکی استان سمنان با بیان اینکه بزرگترین تاثیری که طرح تحول سلامت در دندانپزشکی داشته در زمینه پیشگیری و درمانهای اولیه دندان پزشکی بوده است، افزود: خدمات سطح 2 و 3 دندانپزشکی تحت پوشش طرح تحول سلامت قرار نگرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه