اخبار داغ

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد

راز باب‌الحوائج بودن امام کاظم(ع)/ امامی که با صلابت و بردباری مدافع دین اسلام بودند

راز باب‌الحوائج بودن امام کاظم(ع)/ امامی که با صلابت و بردباری مدافع دین اسلام بودند
مدیر حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه بزرگترین ویژگی امام کاظم (ع) صبر و بردباری در مقابل دشمنان بود گفت: آن حضرت هرگز در برابر درد و رنج مظلومان بی‌تفاوت نبودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی عباسی مدیر حوزه علمیه استان قزوین در گفت‌وگو با  شاخص، با اشاره به سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار همانند سایر ائمه نسبت به امور مردم بی‌توجه نبودند و با حکومت ظالمانه آن دوران به مبارزه می‌پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی با اشاره به فعالیت امام موسی کاظم (ع) در امور سیاسی و اجتماعی جامعه افزود: آن حضرت هرگز در برابر درد و رنج مظلومان بی‌تفاوت نبودند لذا ایشان را به دلیل مبارزاتی که علیه حکومت ظالم داشتند در زندان حبس کردند.

,

مدیر حوزه علمیه استان بیان کرد: از آنجایی که حکومت ظالم عباسیان شاهد علاقه مردم به امام کاظم (ع) و اشاعه احکام اسلام توسط ایشان بود، نتوانست در مقابل این اتحاد شکل گرفته در جامعه تاب بیاورد و امام را زندانی کردند.

,

وی گفت: امام موسی کاظم (ع) سال‌های بسیاری از عمرشان را در حبس گذراندند و سرانجام در زندان به شهادت رسیدند.

,

عباسی عنوان کرد: شرکت در امور سیاسی و اجتماعی جامعه در طول تاریخ توسط ائمه همواره به منظور احقاق حق مستضعفین، فقرا و مومنانی است که عده‌ای سعی در دست‌اندازی به این حقوق دارند.

,

این مسوول تصریح کرد: اگر فردی برای رفع حاجات خود به ایشان مراجعه می‌کرد هیچگاه محروم باز نمی‌گشت لذا ایشان به لقب باب الحوائج معروف هستند.

,

مدیرکل حوزه علمیه استان در ادامه گفت: امام کاظم (ع) به دلیل دلشکسته بودن و گذراندن سال‌های متمادی درزندان، دارای اضطرار و اندوهی بودند که خداوند حاجات را از ایشان می‌پذیرفتند.

,

وی تشریح کرد: در دوران زندان تمامی درها جز در رحمت خداوند بر روی امام کاظم(ع) بسته بود لذا در این حالت خداوند توجه ویژه‌ای بر حجت خود داشته و دلشکستگان و محرومان با توسل به ایشان به حاجات خود می‌رسیدند.

,

عباسی ابراز کرد: جوانان در عصر حاضر می‌توانند سبک زندگی ائمه اطهار(ع) را با شرایط روز جامعه تطبیق دهند چراکه بسیاری از پیام‌ها و سیره اهل بیت(ع) در مشکلات و امور جامعه راه‌گشا است.

,

این مسوول با بیان اینکه بزرگترین ویژگی امام کاظم (ع) صبر، حلم و بردباری در مقابل دشمنان بوده است، افزود: امام کاظم (ع) همواره در مقابل دشمنان خشم خود را فرو برده و به مبارزه علیه آنان ادامه می‌دادند.

,

عباسی در پایان افزود: اقشار مختلف جامعه همواره باید از صبر، استقامت و بردباری آن حضرت الگو گیرند و در زندگی فردی و اجتماعی از آن بهره‌مند شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه